@Raiden,
Ben het zeker met je eens, maar voor mensen zoals ikzelf die volkomen nieuw zijn in dit principe is informatie enorm van belang vanwege het vertrouwen in een nieuwe vorm van geld.
Te weinig informatie schaadt het vertrouwen enorm.
Beste daan, ik wil een verhaaltje met je delen.
Toen ik in contact kwam met bitcoin was het nog nooit op het nieuws geweest. Alles moest ik zelf uitzoeken en ik heb uren moeten lezen voordat ik alles begreep. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk van hoe je met je geld om gaat. Probeer de noodzaak van het totaalplaatje in te zien om jezelf te motiveren naar informatie te zoeken. bitcointalk.org is feitelijk alles wat je nodig hebt.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets niet helemaal klopt in onze wereld, toen ik dit verhaal ben gaan onderzoeken is mij steeds duidelijker geworden wat het is, namelijk onze slechte kennis over wat geld is. Ik raad je dan ook aan, voordat je nu gaat beginnen aan cypto eerst eens uit te zoeken wat een euro is en van daaruit verder te zoeken. Ik heb deze carnaval in Breda
meegelopen in de optocht en
deze tekst uitgedeeld, misschien heb je hier iets aan?
Waar het om gaat is dat deze vorm van geld zichzelf een schaarste oplegt. Hierdoor kan je niet zo maar wat bijmaken. Een goed voorbeeld is MtGox geweest. De leiding heeft het verpest en het gevolg is, dat het geld weg is. Je kan niet zomaar wat bitcoins (of ƒ, tnx Hman) verzinnen zoals wel gebeurt met de euro en dus ging de bank failliet.
Indien je een vraag tegenkomt stel hem dan op dit forum en dan hoop ik je te kunnen altwoorden, maar in het algemeen om informatie vragen schiet in deze forumtalks niet echt op, je moet zelf aan de slag om het te begrijpen.