Auteur Topic: Prijsontwikkeling  (gelezen 51050 keer)

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #15 Gepost op: 08 mei 2014, 21:47:52 »
Ik dacht dat de devs zeiden dat ze zelf ieder 10000 EFL zouden houden.
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #16 Gepost op: 08 mei 2014, 21:49:58 »
Ok, dit is mijn theorie:

amazingsystems mined met 30% van het netwerk, stel dat het devteam 66% aanhoud (wat heel goed mogelijk is, want ik heb in het begin met netwerk 1.6GH/s gulden namen gezien die 40MH/s minen) Het devteam heeft 2/3e van de munten die gemined zijn is ongeveer 1 miljoen. Om een beetje diepte te krijgen in het orderboek kiezen ze ervoor de helft van de munten te verkopen, 0,5 miljoen. Vergeet niet dat er amper kooporders in het orderboek stonden, dus zoveel munten waren er niet nodig om de prijs naar beneden te krijgen. De munten die op deze prijs gekocht zijn zijn vervolgens weer verkocht en weer terug gekocht en weer verkocht waardoor de totale verhandelde munten uitkomen op 1.3 miljoen.

Veel mensen denken dat crypto deflationair is, maar in weze maken wij op dit moment hyperinflatie mee. Onze M0 groeit in procenten momenteel misschien wel harder dan de balanswaarde van de fed. Ik zie geen verdachte activiteiten vandaag, gewoon iemand die heel veel efl wilde verkopen, er zal vast een goede reden voor zijn geweest, door de schaarsta aan bitcoin moet je soms snel handelen en al vertegenwoordigd je wallet een waarde, als de omloopsnelheid op een bepaalde prijs laag is kan je op een dag meer verdienen door meer munten op een lagere prijs te verkopen dan weinig munten op een hoge prijs.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #17 Gepost op: 08 mei 2014, 21:53:44 »
Jouw post heeft overeenkomsten met mijn laatste post. Dit is inderdaad allemaal wel een stukje verdacht. Heeft iemand een overzicht van alle premine adressen? We kunnen dan kijken hoeveel er naar Bittrex is verzonden. De developers hebben natuurlijk ook een gedeelte van de premine voor zichzelf gehouden. Is er bekend hoeveel ze voor zichzelf hebben gehouden? We kunnen dan kijken hoeveel ze hebben gehouden en hoeveel er gestuurd is naar Bittrex om verhandeld te worden.

Je moet je afvragen "stel dat" wat is dan het probleem? De initiatiefnemers hebben een fors werkstuk neergelegd, waarvoor chapeau. Het verstoppertje spelen is iets wat Satoshi zelf ook doet, dus dat doet nauwlijks afbreuk. Eigenlijk is het een psychologisch spelletje dat met deze community (als we hem zo mogen noemen) wordt gespeeld. Misschien krijg ik een stempel naief, maar toch blijft de e-gulden me aanspreken. Een van mijn grootste problemen met Bitcoin was de Load die deze zou krijgen te verwerken als Bitcoin verder oprukt. Altcoins gaan dat aanzienlijk ontlasten als ze de dit soort zaken tenminste doorstaan, vooral doordat ze naadloos in elkaar overgaan op beurzen zoals Bittrex.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline LiteBit

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #18 Gepost op: 08 mei 2014, 21:57:14 »
3. De concurrent Guldencoin koop via Litebit.eu EFL op en dumpt ze dan via Bittrex waardoor de prijs maar niet omhoog gaat.

Ik kan confirmeren dat dit niet gebeurd, wij werken met geverifieerde gebruikers en niet iedereen kan anoniem kopen.

Wallet van LiteBit.eu: http://alcius.info/efl.php?k=a&pub=LWNoYv7AFMxuaNdn2MuD2Zmurb692u5TiS

Ook wij houden Bittrex in de gaten en wij hebben nog nooit aangekochte EFL van klanten verkocht op Bittrex, deze gingen altijd direct weer in onze wallet voor verkoop aan klanten.

Bij LiteBit staat de verkoop (inkoop van u) vaak op stop om zo de marktprijs te beschermen (geen grote dumps van ons).

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #19 Gepost op: 08 mei 2014, 22:09:04 »
de site was gisteren heel de dag uit de lucht, niet echt iets wat vertrouwen bouwt..
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #20 Gepost op: 08 mei 2014, 22:24:22 »
37000 mensen hebben hun coins aangevraagd, wat dus ongeveer 0,21% van de totale bevolking. Wat opzich niet heel onrealistisch is. Tot nu toe heb ik nog niks verdachts gezien dus ik houd mijn Efl lekker bij mij. Als iemand er vanaf wil of prijs kunstmatig omlaag duwt neem ik ze graag over.

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #21 Gepost op: 08 mei 2014, 23:12:30 »
Vandaag zijn er dus ongeveer 1,4 miljoen EFL verhandeld. Met zo een gemiddelde zitten we al binnen 1 week op de 10,5 miljoen premine :)
De prijs kan daarna eens gaan stijgen......

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #22 Gepost op: 09 mei 2014, 01:40:32 »
1.4 miljoen zegt ib principe niks. Het is volume van handel. Wat betekend dat het ook 1.4 miljoen keer dezelfde coin kan zijn die heen en weer word gestuurd.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #23 Gepost op: 09 mei 2014, 03:03:16 »
Vandaag zijn er dus ongeveer 1,4 miljoen EFL verhandeld. Met zo een gemiddelde zitten we al binnen 1 week op de 10,5 miljoen premine :)
De prijs kan daarna eens gaan stijgen......

Hoi Peter,

strikt genomen is iedere EFL uniek, ze komen allemaal uit een ander blok en vertegenwoordigen ieder een deel van dat ene specifieke blok. Er zijn dus niet echt 1,4 miljoen EFl (welke alt-nummercombinatie is dat guldentekentje nou ook alweer?) verhandeld, maar eerder 0.7 miljoen x2
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #24 Gepost op: 09 mei 2014, 09:59:25 »
1.4 miljoen zegt ib principe niks. Het is volume van handel. Wat betekend dat het ook 1.4 miljoen keer dezelfde coin kan zijn die heen en weer word gestuurd.

Je kan het probleem onder de tafel schuiven, maar volgens mij is er meer aan de hand.

Het blijft een feit dat een zeer grote hoeveelheid binnen een heel kort tijdsbestek is gedumpt tegen zeer lage prijzen....

Daarnaast schrijft bitwise shifted dat er bepaalde delen van een premine adres terecht zijn gekomen op Bittrex.....
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2014, 10:08:31 door peterefl »

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #25 Gepost op: 09 mei 2014, 11:19:18 »
Er zijn nog meer duidelijke aanwijzingen die ons vertellen dat er iets niet klopt.

1. De hoeveelheid EFL die te koop staat.
Als ik de grafiek van het orderboek bij Bittrex aflees dan zie ik dat er ongeveer 500.000 EFL te koop staat.
Bij Poloniex staan er ongeveer 250.000 EFL te koop.
Dit is een totaal van 750.000 EFL.

Er staat dus iets van 40% van het totaal aantal geminede EFL te koop.

In vergelijking met de GuldenCoin en de Spaincoin is dit percentage zeer afwijkend.
Van de GuldenCoin en de Spaincoin staat er iets meer dan 10% van het totaal aantal coins te koop.
EFL is dus zeer afwijkend.


2. Kijk je naar de hoeveelheden EFL die er verkocht/gekocht worden dan wijkt dit verhoudingsgewijs
ook heel erg af van de GuldenCoin en Spaincoin. Bij EFL is er verhoudingsgewijs dus sprake van van veel grotere aantallen
die verkocht/gekocht worden.


3. De laatste weken zijn alleen al via Litebit.eu dagelijks meer EFL verkocht dan gemined. Hoe kan het dan
dat de prijs steeds blijft dalen en dat de hoeveelheden EFL steeds meer toenemen? Het is ook niet mogelijk om je
EFL terug te verkopen via Litebit.eu. Meer vraag dan aanbod moet er natuurlijk voor zorgen dat de prijs gaat stijgen.

4. Ik maak nog een simpele rekensom.

Totaal EFL te koop =      750.000 EFL
Via Litebit.eu verkocht = 500.000 EFL (deze kan je niet terugverkopen via Litebit.eu)
Mijn hoeveelheid EFL    = 400.000 EFL
Totaal hiervan is       = 1.650.000 EFL


Trek je dit af van het totaal aantal geminede EFL af dan blijft er nog maar 215.000 EFL over voor Nederland en de
rest van de wereld. Dit is een belachelijk laag aantal.

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die hun hoeveelheid EFL willen delen, maar als we alles gaan optellen
dan komen we denk ik makkelijk over het aantal geminede EFL heen.
 

5. Het volume van gisteren is zeer verdacht. Kijk je naar de GuldenCoin dan zie je dat er af en toe volumes van 1 miljoen
worden gehaald, maar daar zijn er ook meer dan 40 miljoen van gemined
. Het is dus zeer raar dat de EFL een volume
heeft gehaald van een coin die een veel groter totaal heeft.

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #26 Gepost op: 09 mei 2014, 11:26:07 »
Vandaag zijn er dus ongeveer 1,4 miljoen EFL verhandeld. Met zo een gemiddelde zitten we al binnen 1 week op de 10,5 miljoen premine :)
De prijs kan daarna eens gaan stijgen......

Hoi Peter,

strikt genomen is iedere EFL uniek, ze komen allemaal uit een ander blok en vertegenwoordigen ieder een deel van dat ene specifieke blok. Er zijn dus niet echt 1,4 miljoen EFl (welke alt-nummercombinatie is dat guldentekentje nou ook alweer?) verhandeld, maar eerder 0.7 miljoen x2

Alt 159  (NL ASCII)
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #27 Gepost op: 09 mei 2014, 11:58:39 »
Kunnen de devs de premine adressen tonen?

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #28 Gepost op: 09 mei 2014, 12:05:46 »
Lijkt mij ook noodzakelijk!
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline LiteBit

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #29 Gepost op: 09 mei 2014, 13:23:18 »
U kunt gewoon verkopen aan LiteBit, maar omdat u van ons direct EURO krijgt hebben wij limieten.

Deze week is er circa 60.000 EFL verkocht aan ons, deze komen niet op Bittrex maar gaan onze eigen voorraad in tenzij het risico op verlies te groot word.

Onze kernmerken:

  • Mensen kopen van LiteBit, wij plaatsen dus BUY orders op Bittrex
  • Dag erna staan er grote sell orders, die zijn ten eerste nooit afkomstig van LiteBit klanten omdat die nooit grote hoeveelheden bestellen (uitzonderingen daargelaten)
  • Klanten die bij ons grote orders plaatsen verkopen deze ook weer aan ons terug. Wij wachten dan met het 'dumpen' op Bittrex tot wij verlies maken op een inkoop order. Dan zijn wij genoodzaakt om EFL te verkopen op Bittrex. Maar dit is nog nooit gebeurd, werkelijk hebben wij geen één sell order geplaatst op Bittrex. Klanten kochten altijd weer terug.
  • Bij grote orders kopen wij soms hele rijen sell orders leeg, alsnog blijft de prijs laag...[/i]
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2014, 13:28:38 door LiteBit »