Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - AmazingDreams

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15
31
Ik heb een handtekenng gegenereerd met die oude wallet uit 2014, die dus weg is. Is dat de reden dat ik een uursaldo van 0 heb?

Dat zou niet mogelijk moeten zijn. Je kunt alleen een handtekening maken met een adres waar je van kunt bewijzen dat je de eigenaar bent. Dat doet de wallet met een stukje wiskunde in de handtekening die je genereert op basis van de geheime code die bij een adres hoort, deze zou alleen de eigenaar van het adres in bezit moeten hebben.

Wat betreft meedoen met de huidige campagne, even de stappen voor je uiteenzetten:
- open tabblad 'ontvangen'
- vul in het formulier bij 'label' bijvoorbeld 'campagne' in
- druk op de knop 'betalingsverzoek'
- kopieer uit het schermpje dat opent het adres met behulp van de knop onderin en sluit het schermpje
- ga nu naar 'bestand' -> 'onderteken bericht'
- plak bovenin het adres, in het middelste veld 'oeruschild'
- klik dan op de knop 'onderteken bericht'
- kopieer de handtekening die verschijnt in het onderste veld naar de campagne pagina

32
Als je niets aan je computer hebt veranderd in die tijd (vervangen, opnieuw installeren enz) zou het oude wallet bestand nog op je computer kunnen staan. Daar staan de EFL's die je toen hebt ontvangen in. Dat bestand heet 'wallet.dat', ik denk dat je 'm snel zou kunnen vinden met de zoekfunctie. Wel even erop letten dat dat dan inderdaad de oude is en niet van een nieuwe installatie. Als je ergens anders een backup hebt gemaakt (op een USB stick bijvoorbeeld) werkt dat natuurlijk ook.

Bij het ontbreken van dit bestand of een backup is het helaas niet mogelijk om de EFL's die je toen hebt ontvangen terug te krijgen.

33
Hulp / Re: [FAQ] Onbevestigde transacties
« Gepost op: 28 december 2017, 14:33:41 »
Ik had inderdaad een 'vastgelopen' transactie, verstuurd vanuit een oudere wallet versie.
Inmiddels de nieuwste release voor OSX geïnstalleerd.
Onderstaande command uitgevoerd in de terminal, maar die gaf een foutmelding.
Het blijkt dat het pad niet volledig was. Moet zijn: /Applications/Egulden-Qt.app/Contents/MacOS/Egulden-Qt -zapwallettxes=1

Met die code werkt het perfect! Het lostte gelijk ook mijn andere probleem op met een aankoop die plotseling niet meer in mijn wallet stond na de upgrade.

Kan je dit aanpassen in je post? Top!

Foutje bedankt! Heb het aangepast.

34
Hulp / Re: Blokken
« Gepost op: 28 december 2017, 14:21:01 »
Zorg ook dat je de nieuwste versie hebt gedownload ;)

https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/tag/v1.4.3.0

35
Heb je destijds e-Guldens aangevraagd en gekregen? Heb je het wallet bestand nog ergens bereikbaar?

36
Stel jezelf voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 25 december 2017, 15:24:19 »
Welkom terug!

Ik gebruik de termen OERUSchild (Nederlands) en OERUShield (Engels) een beetje door elkaar heen. 

Tja, wat is er allemaal mogelijk? Dat is een nogal brede vraag. Wat wil je doen?

37
Hulp / [FAQ] Onbevestigde transacties
« Gepost op: 21 december 2017, 07:43:34 »
Ik zie regelmatig vragen voorbijkomen over vastlopende transacties (0 bevestigingen). Dit komt in vrijwel alle gevallen doordat er gebruik wordt gemaakt van een oudere wallet versie.

Hier een korte gids om de problemen op te lossen.

Windows

Video: https://www.youtube.com/watch?v=imaq3yfBDFA

1. Sluit je wallet helemaal af, als deze nog openstaat
2. Download de nieuwste versie (bij twijfel kies voor win64-setup): https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/latest
3. Navigeer naar C:\Program Files\e-Gulden\doc. Dubbelklik daar op 'transacties-herstellen.bat'.
4. Als het goed is opent nu de e-Gulden wallet, die gaat dan alle transacties opnieuw inlezen.

OSX
1. Sluit je wallet helemaal af, als deze nog openstaat
2. Download de nieuwste versie (e-Gulden-Core.dmg): https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/latest
3. Open de terminal via spotlight of hulpprogramma's.
4. Plak daarin en druk op enter:
/Applications/Egulden-Qt.app/Contents/MacOS/Egulden-Qt -zapwallettxes=1
5. Als het goed is opent nu de e-Gulden wallet, die gaat dan alle transacties opnieuw inlezen.

Linux
1. Sluit je wallet helemaal af, als deze nog openstaat
2. Download de nieuwste versie (bij twijfel kies voor linux-64): https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/latest
3. Voer uit op de terminal:
$ cd ~/Downloads
$ tar -xvf linux-64-1.4.3.0.tar.xz
$ sudo mv ./linux-64-1.4.3.0/* /usr/local/bin
$ egulden-qt -zapwallettxes=1
4. Als het goed is opent nu de e-Gulden wallet, die gaat dan alle transacties opnieuw inlezen.

38
Hulp / Re: Hulp
« Gepost op: 21 december 2017, 07:23:16 »
Hi E-gulden liefhebbers,

Ik heb een probleem, gisteren efl gestuurd naar Bittrex. Maar in mijn wallet blijft een vraagteken staan met status 0 bevestigingen. Wat gaat er fout?

Ik gebruik V1.2.04

Met vriendelijke groet,

1.2.0.4 is een zeer oude versie. Ik denk dat de transactie hierdoor is misgelopen, maar dit kunnen we oplossen:

Windows
1. Sluit je wallet helemaal af, als deze nog openstaat
2. Download de nieuwste versie (bij twijfel kies voor win64-setup): https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/latest
3. Navigeer naar C:\Program Files\e-Gulden\doc. Dubbelklik daar op 'transacties-herstellen.bat'.
4. Als het goed is opent nu de e-Gulden wallet, die gaat dan alle transacties opnieuw inlezen.

OSX
1. Sluit je wallet helemaal af, als deze nog openstaat
2. Download de nieuwste versie (e-Gulden-Core.dmg): https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/latest
3. Open een terminal via spotlight of hulpprogramma's.
4. Plak daarin en druk op enter: /Applications/Egulden-Qt.app/MacOS/Egulden-Qt -zapwallettxes=1
5. Als het goed is opent nu de e-Gulden wallet, die gaat dan alle transacties opnieuw inlezen.

Als je dit hebt gedaan kun je de transactie opnieuw doen.

39
Hulp / Re: Uursaldo Campagne Oeruschild blijft op 0 staan
« Gepost op: 12 december 2017, 18:07:17 »
Sorry, een beetje vertraagd ivm wat onvoorziene dingen. Hier kun je een release downloaden met verbeterde campagne registratie.

https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/tag/v1.4.3.0

40
Hulp / Re: e-gulden start niet meer op na backup maken
« Gepost op: 10 december 2017, 13:50:31 »
Top! Laat het weten als je verdere vragen hebt!

41
Hulp / Re: Uursaldo Campagne Oeruschild blijft op 0 staan
« Gepost op: 09 december 2017, 10:46:13 »
Gezien de grote interesse in de campagne werken we aan een update om de registratie van het uursaldo te verbeteren. We verwachten deze update vanavond uit te brengen. Ik zal je via deze weg op de hoogte houden.

42
Hulp / Re: e-gulden start niet meer op na backup maken
« Gepost op: 08 december 2017, 07:55:02 »
Beste bertb,

Het is aan te raden om e-Gulden helemaal af te sluiten als je een backup maakt. Doorgaans is het voldoende om enkel wallet.dat te backuppen (daar zit ook een optie voor in de wallet, bestand -> backup portomonnee).

Je kunt proberen om de wallet onpnieuw te starten met 'reindex=1' toegevoegd op een nieuwe regel in coin.conf. (niet vergeten ook weer weg te halen na het starten, anders blijft de wallet altijd herindexeren).

Als dat niet lukt ben ik bang dat je enige optie is om helemaal te resetten, op zich is dat eenvoudig door gewoonweg alles uit de e-Gulden map te halen behalve coin.conf en wallet.dat.

Groeten,
AmazingDreams

43
Hulp / Re: Hulp
« Gepost op: 30 november 2017, 08:14:29 »
Overigens, wat ik ook vreemd vond. Op een oude pc heb ik nog iets van 20126 efl staan. (niet upgedated)Echter als ik ga kijken op internet op de blockchain, richlist kom ik uit rond de 20000. Dus een verschil van zeker 100 efl. Terwijl ik zag dat de laatste transactie hetzelfde was, dan op mijn pc.

Ik neem aan dat je het hebt over de richlist op https://chainz.cryptoid.info/efl/#!rich , dergelijke algoritmes doen hun best om te bepalen welke adressen bij elkaar horen maar kunnen dat nooit met 100% zekerheid zeggen. De balans in je eigen wallet is leidend.

Overigens, is een oude wallet overnemen gewoon alleen het bestandje wallet.dat op de goede plek zetten en voor de rest niets? Ja natuurlijk ook het oude wachtwoord onthouden.

Klopt!

44
Hulp / Re: Hulp
« Gepost op: 23 november 2017, 00:03:49 »
Hi Dijko,

Je moet een adres uit de wallet die je hebt gedownload gebruiken. Dat kun je eenvoudig doen:

1. Open tabblad ontvangen
2. Vul bij label iets in, bijvoorbeeld 'campagne'
3. Druk op 'Betalingsverzoek'
4. Er opent zich nu een schermpje waar je nieuwe adres in staat.

Verder volg je dezelfde stappen als beschreven op de campagne pagina.

Als je verder vragen hebt hoor ik het graag!

45
Ik denk dat je een lokale proxy hebt ingesteld ergens.

Kan je de output van de volgende commands eens tonen?

apt-config dump acquire::http
grep 192.168.8.250 /etc/apt/ -R

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15