Poll

Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?

Bitcoin
4 (25%)
Litecoin
2 (12.5%)
Guldencoin
4 (25%)
Andere altcoins: welke en waarom?
4 (25%)
Ga alleen voor e-Guldens
2 (12.5%)
Heb geen cryptocurrency, omdat?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Auteur Topic: Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?  (gelezen 6418 keer)

Offline crypto4me

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?
« Gepost op: 23 april 2014, 18:38:05 »
Ik ben benieuwd welke cryptocurrency nog meer populair zijn bij de forum bezoekers. Je kan je stem wijzigen en ik ben vooral naar je motivatie benieuwd. Mocht dit topic populair worden zal ik meer vertellen over mijn keuzes en motivaties.
Op dit moment heb ik voor ca € 100,-- geïnvesteerd in een 5-tal altcoins  waaronder de EFL en NLG,  Bitcoin en Litecoin laat ik voorlopig links liggen.
Mijn EFL adres: LUZdzJtRL9itd4Aiooob5RdMWYCoavdiLx

Offline Lucas

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 28
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2014, 19:43:51 »
Heb nooit eerder cryptocurrency gehad, naast een paar DOGE die ik op reddit heb gekregen. Verder natuurlijk wel geïnteresseerd geweest in het nieuws rondom cryptocurrencies. :)
Donaties gaan naar een goed doel (mij): LP7ex2tszBVyDSeb4As2ArKpS2MukDd3sk

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2014, 19:59:16 »
Tot een aantal maanden terug had ik zon beetje alle alts in mijn bezit, maar zoals in mijn post te lezen is ben ik alles kwijtgeraakt (bestolen). Ik geloof zelf naast alle standaard altcoins in het idee achter NXT (energie zuinig) en ik gebruik Ripple voor mijn locale valuta. Ik ben daarnaast ontwikkelaar van Sexcoin waar ik erg in geloof, omdat het een duidelijke niche markt heeft (we zijn bezig met het integreren van een p2p webcam service in de wallet)

Mijn tip als je wilt kiezen welke munt je moet gaan aanhangen, kijk naar de gebruikersfunctionaliteit die een muntje bied. Wat bitcoin kan kunnen de meeste andere munten ook, maar waarom is dat ene muntje dan toch beter?
« Laatst bewerkt op: 24 april 2014, 17:19:39 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline crypto4me

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2014, 06:13:27 »
idd een cloon van Bitcoin daar ziet eigenlijk niemand op te wachten, het gaat om het idee er achter of je dat aanspreekt en of je daar potentie in ziet. De e-Gulden en Guldencoin hebben voor mij potentie omdat het een lokale valuta is van mijn eigen land. Had liever gezien dat er maar 1 keuze was want ik ben er nog niet uit welke het gaat worden. Van e-Gulden komen er veel minder van in omloop maar maar helaas is dat nog niet in de koers verhouding met de Guldencoin verwerkt. Sterker nog de koers van Guldencoin loopt op en die van e-Gulden is een stuk onder het uitgifte niveau. Terwijl er een verhouding is van ca 1/5 voor de energie die nodig is voor het aanmaken via minen is de opbrengst in € 1/2 dus minen van Guldencoin is op dit moment lucratiever.

De Mintcoin die ik ook heb heeft een idealistische insteek en minen is niet mogelijk. Je kan ze sparen en dan krijg je rente wat mij wel aanspreekt. Met de Blackcoin is dat ook het geval maar die kan je wel minen op een slimme manier, ze minen dan andere valuta en zetten die elke dag voor je om een BC, de opbrengs is overigens in € minder dan minen in Guldencoin dus daar ga ik niet mee verder minen.
Voor de grap heb ik nog wat Dogecoin aangeschaft maar daar verwacht ik niet veel van en de Novacoin heb ik ook een klein pakketje van aangeschaf en ook gemined. Dat minen was niet erg profijtelijk dus snel weer mee gestopt.  De NXT spreekt mij ook wel aan, daar heb ik ook een wallet van op mijn mbiel net als voor de EFL, moet er alleen nog munten naartoe sturen.
Mijn EFL adres: LUZdzJtRL9itd4Aiooob5RdMWYCoavdiLx

Offline Roel Buerra

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 15
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
    • Bitcoin koers
Re: Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2014, 17:12:14 »
Ik heb naast de E-Gulden ook een paar Guldencoins, Blackcoins en Mintcoins. PoS vind ik ook wel interessant omdat het wat eenvoudiger wordt om extra munten te delven en het is wat energiezuiniger. Bovendien kan het gewoon met je eigen laptop. Bitcoin heb ik maar heel weinig van, maar ik koop er af en toe wat mee bij Thuisbezorgd :-).

Offline crypto4me

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2014, 13:21:42 »
Kwam de YellowCoinen tot 28 april geven ze er gratif 1.000.000 weg.
zie topic: https://bitcointalk.org/index.php?topic=580998.0
Heb me maar ingeschreven, je weet maar nooit.
Mijn EFL adres: LUZdzJtRL9itd4Aiooob5RdMWYCoavdiLx

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Welke cryptocurrency heb je naast je e-Gulden?
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2014, 10:07:43 »
Mijn probleem met Altcoins is dat Bitcoin zelf onderhouden wordt door een aantal Cracks, die daar ook erg open over zijn (https://bitcoin.org/nl/ontwikkeling). De open bugs en wensen worden goed gecommuniceerd (http://sourceforge.net/p/bitcoin/mailman/bitcoin-development/). Bij Altcoins is dat erg wisselend, maar in de basis zijn ze een bevroren versie van Bitcoin met een paar aanpassingen en is het onduidelijk of de verbeterpunten in Bitcoin worden meegenomen in de Altcoins.
Omgekeerd is het fundament waar de Altcoins op voortbouwen zeer stabiel en de struktuur van de blockchain ongelooflijk simpel, als je de hashing- en encryptiealgoritmes even buiten beschouwing laat. Het verschil tussen de Altcoins is daarom de capaciteit van de betreffende community om hem te onderhouden en leven in te blazen.

Als antwoord op de vraag had ik naast bitcoins een deel geinvesteerd in Litecoins en Feathercoins. Door Coingen lijkt de Altcoin-markt flink te verwateren, maar als je het goed beschouwd zal het aantal stabiele coins toch eindig blijven omdat er nu eenmaal een grote achterban nodig is om een coin levend te houden. Mijn sympathie gaat op dit moment uit naar EFL en ik ga me daarop focussen door Litecoin en Feathercoin te verlaten.  Teveel blockchains op in 1 omgeving is ook niet praktisch.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr