idd een cloon van Bitcoin daar ziet eigenlijk niemand op te wachten, het gaat om het idee er achter of je dat aanspreekt en of je daar potentie in ziet. De e-Gulden en Guldencoin hebben voor mij potentie omdat het een lokale valuta is van mijn eigen land. Had liever gezien dat er maar 1 keuze was want ik ben er nog niet uit welke het gaat worden. Van e-Gulden komen er veel minder van in omloop maar maar helaas is dat nog niet in de koers verhouding met de Guldencoin verwerkt. Sterker nog de koers van Guldencoin loopt op en die van e-Gulden is een stuk onder het uitgifte niveau. Terwijl er een verhouding is van ca 1/5 voor de energie die nodig is voor het aanmaken via minen is de opbrengst in € 1/2 dus minen van Guldencoin is op dit moment lucratiever.
De Mintcoin die ik ook heb heeft een idealistische insteek en minen is niet mogelijk. Je kan ze sparen en dan krijg je rente wat mij wel aanspreekt. Met de Blackcoin is dat ook het geval maar die kan je wel minen op een slimme manier, ze minen dan andere valuta en zetten die elke dag voor je om een BC, de opbrengs is overigens in € minder dan minen in Guldencoin dus daar ga ik niet mee verder minen.
Voor de grap heb ik nog wat Dogecoin aangeschaft maar daar verwacht ik niet veel van en de Novacoin heb ik ook een klein pakketje van aangeschaf en ook gemined. Dat minen was niet erg profijtelijk dus snel weer mee gestopt. De NXT spreekt mij ook wel aan, daar heb ik ook een wallet van op mijn mbiel net als voor de EFL, moet er alleen nog munten naartoe sturen.