Auteur Topic: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul  (gelezen 12466 keer)

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Reactie #15 Gepost op: 03 oktober 2017, 09:34:25 »
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpe


Er staat een saldo op uw teller die u zelf kunt controleren via
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?31.161.120.170

Offline Danneman326

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Reactie #16 Gepost op: 03 oktober 2017, 10:06:07 »
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpe


Er staat een saldo op uw teller die u zelf kunt controleren via
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?31.161.120.170

Dat was mij inderdaad bekent, mijn teller stond afgelopen vrijdag op 171.
Ik bedoel echter dat hij sinds vrijdag bleef staan op 171.
Terwijl ik niets bijzonders heb gedaan zoals bijv, updates oid.
Vandaag toch weer opnieuw opgestart en nu doet hij het wel.
(natuurlijk had ik dit al meerdere malen geprobeert, echter bleef de teller op 171 staan

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Reactie #17 Gepost op: 03 oktober 2017, 10:58:35 »
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpe


Er staat een saldo op uw teller die u zelf kunt controleren via
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?31.161.120.170

Dat was mij inderdaad bekent, mijn teller stond afgelopen vrijdag op 171.
Ik bedoel echter dat hij sinds vrijdag bleef staan op 171.
Terwijl ik niets bijzonders heb gedaan zoals bijv, updates oid.
Vandaag toch weer opnieuw opgestart en nu doet hij het wel.
(natuurlijk had ik dit al meerdere malen geprobeert, echter bleef de teller op 171 staan

Het e-Gulden netwerk begint behoorlijk groot te worden en als je niet expliciet met onze servers (een zestal) verbindt wordt de kans kleiner dat wij je zien. Waarschijnlijk heb je de instructie gemist "zorg dat je verbindt met een van onze servers". Ik zal hem hieronder nogmaals kopieren.

Het effect van de campagne kun je op de volgen op de volgende pagina: https://e-gulden.org/index.php/e-Gulden_oeruschild_verloop

Zorg dat uw programma zich verbindt met een van onze servers

Met een klein beetje geluk hoeft u daar niets voor te doen. De stichting beheert een vijfzestal servers in het netwerk en uw e-Gulden portemonnee zal zich daar automatisch mee verbinden. Het netwerk zorgt er echter ook voor dat de belasting evenredig wordt verdeeld, zodat verbinding wordt gezocht met andere portemonnees en de verbinding met onze servers kan worden verbroken. Wij kunnen uw deelname dan niet meer zien.

In het bovenstaande veld "Saldo" ziet u hoeveel uur uw wallet wordt gesignaleerd. Mocht dat saldo na een paar uur op 0 blijven staan dan is er aktie nodig. Om ervoor te zorgen dat u zich expliciet met ons verbindt gaat u als volgt te werk:

Zorg dat uw portemonnee klaar is met synchroniseren en stop het programma daarna.
Ga op uw systeem naar de directory waar de blockchain is opgeslagen. Als u niet weet waar dat is start u het programma cmd.exe en typt u in echo %appdata%/egulden.
In die directory opent u het bestand coin.conf; Als het nog niet bestaat dan maakt u het aan met wordpad. U voegt de volgende regel toe:
addnode=dnsseed5.egulden.org
Daarna start u de portemonnee weer op

In uw wallet kunt u zien hoe u verbonden bent via het menu "hulp-debugvenster" en het tabblad peers.



efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Reactie #18 Gepost op: 02 november 2017, 12:06:41 »
Hallo beste mensen,

Na ruim een halve maand te hebben meegedaan aan de oerus campagne heb ik een saldo van 500+ eguldens opgebouwd. Dezer zijn echter nog steeds niet aangekomen in mijn wallet. Ik denk nu waar zijn mijn e-guldens gebleven? De client draait nog steeds en de versie is e-Gulden Core versie v1.4.2.1-unk (64-bit).
 
Ik heb coin.conf bestand al aangepast voor de 2e campagne waarin ook mijn ontvangstadres staat, wat ik voor de oerusschild campagne heb gebruikt.
 
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?


Ik weet het :)! Want ik lees gewoon de uitleg en daar staat: De eerste week van november ontvangt u de eindafrekening. We hebben vandaag 2 november. Hou er rekening mee dat alles wordt uitgevoerd door vrijwilligers naast hun bestaande baan. Kortom, er is helemaal niets aan de hand.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2017, 12:22:25 door Johnny the selfkicker »