e-Gulden Forum

Overig => Hulp => Topic gestart door: Karingin op 21 september 2017, 18:14:08

Titel: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Karingin op 21 september 2017, 18:14:08
Ik heb gister de installatie gedaan en ik zie dat er wel connecties zijn. Maar na 2 dagen staat het saldo nog steeds op nul. Met de instructies op https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild en de handleiding kom ik er niet uit. Wat kan er mis zijn?
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: bitwise-shifted op 21 september 2017, 22:18:03
Welkom op dit forum Karingin!

Je post leest een beetje moeilijk omdat je gisteren een installatie hebt gedaan en dat het saldo twee dagen op 0 staat. Het saldo gaat tellen als je installatie actief is.
We moeten eerst weten of je installatie succesvol is. Dat weten we als je wallet volledig gesynchroniseerd is. Dat zie je onder in het scherm.
Als dat Ok is dan moet je je vergewissen dat je met een van onze servers verbonden bent. Ik zal de website tekst hier even kopieren.  Als je er niet mee uitkomt dan horen we dat hier graag.

Citaat
Met een klein beetje geluk hoeft u daar niets voor te doen. De stichting beheert een vijftal servers in het netwerk en uw e-Gulden portemonnee zal zich daar automatisch mee verbinden. Het netwerk zorgt er echter ook voor dat de belasting evenredig wordt verdeeld, zodat verbinding wordt gezocht met andere portemonnees en de verbinding met onze servers kan worden verbroken. Wij kunnen uw deelname dan niet meer zien.

In het bovenstaande veld "Saldo" ziet u hoeveel uur uw wallet wordt gesignaleerd. Mocht dat saldo na een paar uur op 0 blijven staan dan is er aktie nodig. Om ervoor te zorgen dat u zich expliciet met ons verbindt gaat u als volgt te werk:

Zorg dat uw portemonnee klaar is met synchroniseren en stop het programma daarna.
Ga op uw systeem naar de directory waar de blockchain is opgeslagen. Als u niet weet waar dat is start u het programma cmd.exe en typt u in echo %appdata%/egulden.
In die directory opent u het bestand coin.conf; Als het nog niet bestaat dan maakt u het aan met wordpad. U voegt de volgende regel toe:
addnode=dnsseed3.egulden.org
Daarna start u de portemonnee weer op
In uw wallet kunt u zien hoe u verbonden bent via het menu "hulp-debugvenster" en het tabblad peers.
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Karingin op 22 september 2017, 19:42:48
Synchronisatie is voltooid en ik heb 8 actieve verbindingen. Zoals ik al zei helpen de instructies me niet verder.

cmd.exe geeft aan: syntaxis van bestandsnaam, mapnaam of volume is onjuist.

Coin.conf kan ik niet vinden. Er wordt verder geen instructie gegeven over het aanmaken ervan behalve dat het met wordpad moet...maar #hoedan?

In het debug-venster zie ik wel de 8 connecties staan.
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Danneman326 op 22 september 2017, 22:20:11
Ik heb precies hetzelfde.
Synchronisatie is voltooid.
8 actieve verbindingen in het netwerk
In plaats van saldo staat er bij mij saldi en dan zonder het aantal uren (zie bijlage).

Graag verdere hulp bij bovenstaande, ik kom er simpelweg niet alleen uit..
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Karingin op 23 september 2017, 11:44:30
Sterker nog, ik schijn inmiddels 3 ontvangadressen te hebben...te zien via bestand/ontvangadressen. Go figure.
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Danneman326 op 23 september 2017, 12:12:35
Ik snap het!

Als je kijkt op de website van campagne oerschild, waar jij je rekeningnummer van efl in hebt gevuld, dan staat daarboven jou ip adres.
Daartussen staat het aantal efl wat je hebt opgebouwd!
Bijij is het inmiddels 34
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: bitwise-shifted op 23 september 2017, 12:42:01
Synchronisatie is voltooid en ik heb 8 actieve verbindingen. Zoals ik al zei helpen de instructies me niet verder.

cmd.exe geeft aan: syntaxis van bestandsnaam, mapnaam of volume is onjuist.

Coin.conf kan ik niet vinden. Er wordt verder geen instructie gegeven over het aanmaken ervan behalve dat het met wordpad moet...maar #hoedan?

In het debug-venster zie ik wel de 8 connecties staan.

Akkoord. Het is vanaf hier moeilijk te bepalen wat bekend is en wat niet.
cmd.exe geeft een dergelijke foutmelding niet dus lijkt het er op dat cmd.exe zelf niet bestaat op je computer. cmd.exe moet de windows command prompt opstarten. Dat is een klein zwart scherm en meestal een regel als c:/Users/jouw naam. Meestal vind je het ook onder de startknop in de map bureau-accessoires

We hebben aangegeven dat coin.conf kan ontbreken. Het aanmaken van een bestand in een map die je door met windows verkenner naar die map te gaan. Vervolgens druk je op de rechter muistknop en kies voor nieuw tekstbestand.  Het betreffende programma (whatever) maakt zelf een bestandsnaam aan en dat laat je zo. Het gaat er om dat je de addnode-regel invoert. Nadat je dat hebt opgeslagen kun je de naam van het bestand wijzigen naar coin.conf.  Let wel even op dat windows er geen coin.conf.txt van heeft gemaakt want anders gaat je wallet het niet vinden.

Goed. Dit is allemaal voor het geval je portemonnee niet door ons gezien wordt, maar bij nadere beschouwing lijkt het erop dat je een verkeerde versie gebruikt van de wallet. Ik zou hem maar afsluiten en nog eens goed naar de download link kijken. Die moet leiden naar versie 1.4.2  via https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/latest

Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: bitwise-shifted op 23 september 2017, 12:46:08
Sterker nog, ik schijn inmiddels 3 ontvangadressen te hebben...te zien via bestand/ontvangadressen. Go figure.

Prima toch. Sterker nog, er zitten al 100 ontvangstadressen in je wallet, want er wordt op ieder moment gezorgd dat er 100 in voorraad zijn. De reden daarvoor is dat je niet bij ieder nieuw ontvangstadres een backup van je wallet hoeft te maken.
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: bitwise-shifted op 23 september 2017, 12:49:00
Ik snap het!

Als je kijkt op de website van campagne oerschild, waar jij je rekeningnummer van efl in hebt gevuld, dan staat daarboven jou ip adres.
Daartussen staat het aantal efl wat je hebt opgebouwd!
Bijij is het inmiddels 34

Geweldig! Zo simpel is het, maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn. Door ze door te seinen komen wij ze op het spoor en kunnen er wat aan proberen te doen.
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Karingin op 26 september 2017, 17:31:04
Ach inderdaad, op de site zie ik ook een saldo staan. Beetje verwarrend, maar dank voor alle hulp!
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: rsnl1969 op 27 september 2017, 17:23:33
Dag,

Op de site https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild loopt het aantal EFL op naar 25 inmiddels, maar in mijn e-gulden core-wallet blijft het aantal op 0 staan.
Alle blokken zijn binnengehaald en er zijn 10 actieve verbindingen.

Hoe krijg ik de EFL in mijn wallet te zien?

Gr. Rob
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Johnny the selfkicker op 27 september 2017, 17:36:51
Hallo Rob,

vlak boven de teller op de pagina die je aangeeft staat het antwoord op je vraag :=). Uitbetaling vindt namelijk plaats in de eerste week van november. Op dat moment komt het bedrag ter beschikking in je wallet en zul het ook daar zien verschijnen. En kun je het uiteraard gaan gebruiken.
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: rsnl1969 op 29 september 2017, 12:53:07
Super, dank voor de snelle reactie.
Hoe moet ik deze tekst opvatten:
Wisselend ip-adres: Als u bovenstaand uw rekeningnummer invult wordt dat gekoppeld aan uw ip-adres. Aan de hand van uw ip-adres in het netwerk weten wij waar de uitkering naar toe moet. Als uw ip-adres echter wisselt bijvoorbeeld door een stroomstoring of omdat uw internet provider dat doet dan zijn wij de link met uw rekeningnummer kwijt. U kunt dat dan opnieuw invullen.

Blijven de opgespaarde tegoeden bewaard als ik van IP-adres wissel? Vooralsnog lijkt bij een IP wisseling de teller weer op 0 te staan.
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: bitwise-shifted op 30 september 2017, 13:03:49
Super, dank voor de snelle reactie.
Hoe moet ik deze tekst opvatten:
Wisselend ip-adres: Als u bovenstaand uw rekeningnummer invult wordt dat gekoppeld aan uw ip-adres. Aan de hand van uw ip-adres in het netwerk weten wij waar de uitkering naar toe moet. Als uw ip-adres echter wisselt bijvoorbeeld door een stroomstoring of omdat uw internet provider dat doet dan zijn wij de link met uw rekeningnummer kwijt. U kunt dat dan opnieuw invullen.

Blijven de opgespaarde tegoeden bewaard als ik van IP-adres wissel? Vooralsnog lijkt bij een IP wisseling de teller weer op 0 te staan.

Ja de opgespaarde tegoeden blijven bewaard. Je kunt daarvan ook zelf de administratie bijhouden door de volgende link te bewaren: https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183  Natuurlijk je eigen ipadres gebruiken
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Danneman326 op 03 oktober 2017, 08:58:41
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpen?


Inmiddels doet hij weer, na opnieuw opstarten, ik mis wel een groot aantal coins
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Johnny the selfkicker op 03 oktober 2017, 09:34:25
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpe


Er staat een saldo op uw teller die u zelf kunt controleren via
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?31.161.120.170
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Danneman326 op 03 oktober 2017, 10:06:07
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpe


Er staat een saldo op uw teller die u zelf kunt controleren via
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?31.161.120.170

Dat was mij inderdaad bekent, mijn teller stond afgelopen vrijdag op 171.
Ik bedoel echter dat hij sinds vrijdag bleef staan op 171.
Terwijl ik niets bijzonders heb gedaan zoals bijv, updates oid.
Vandaag toch weer opnieuw opgestart en nu doet hij het wel.
(natuurlijk had ik dit al meerdere malen geprobeert, echter bleef de teller op 171 staan
Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: bitwise-shifted op 03 oktober 2017, 10:58:35
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpe


Er staat een saldo op uw teller die u zelf kunt controleren via
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?31.161.120.170

Dat was mij inderdaad bekent, mijn teller stond afgelopen vrijdag op 171.
Ik bedoel echter dat hij sinds vrijdag bleef staan op 171.
Terwijl ik niets bijzonders heb gedaan zoals bijv, updates oid.
Vandaag toch weer opnieuw opgestart en nu doet hij het wel.
(natuurlijk had ik dit al meerdere malen geprobeert, echter bleef de teller op 171 staan

Het e-Gulden netwerk begint behoorlijk groot te worden en als je niet expliciet met onze servers (een zestal) verbindt wordt de kans kleiner dat wij je zien. Waarschijnlijk heb je de instructie gemist "zorg dat je verbindt met een van onze servers". Ik zal hem hieronder nogmaals kopieren.

Het effect van de campagne kun je op de volgen op de volgende pagina: https://e-gulden.org/index.php/e-Gulden_oeruschild_verloop

Zorg dat uw programma zich verbindt met een van onze servers

Met een klein beetje geluk hoeft u daar niets voor te doen. De stichting beheert een vijfzestal servers in het netwerk en uw e-Gulden portemonnee zal zich daar automatisch mee verbinden. Het netwerk zorgt er echter ook voor dat de belasting evenredig wordt verdeeld, zodat verbinding wordt gezocht met andere portemonnees en de verbinding met onze servers kan worden verbroken. Wij kunnen uw deelname dan niet meer zien.

In het bovenstaande veld "Saldo" ziet u hoeveel uur uw wallet wordt gesignaleerd. Mocht dat saldo na een paar uur op 0 blijven staan dan is er aktie nodig. Om ervoor te zorgen dat u zich expliciet met ons verbindt gaat u als volgt te werk:

Zorg dat uw portemonnee klaar is met synchroniseren en stop het programma daarna.
Ga op uw systeem naar de directory waar de blockchain is opgeslagen. Als u niet weet waar dat is start u het programma cmd.exe en typt u in echo %appdata%/egulden.
In die directory opent u het bestand coin.conf; Als het nog niet bestaat dan maakt u het aan met wordpad. U voegt de volgende regel toe:
addnode=dnsseed5.egulden.org
Daarna start u de portemonnee weer op

In uw wallet kunt u zien hoe u verbonden bent via het menu "hulp-debugvenster" en het tabblad peers.



Titel: Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
Bericht door: Johnny the selfkicker op 02 november 2017, 12:06:41
Hallo beste mensen,

Na ruim een halve maand te hebben meegedaan aan de oerus campagne heb ik een saldo van 500+ eguldens opgebouwd. Dezer zijn echter nog steeds niet aangekomen in mijn wallet. Ik denk nu waar zijn mijn e-guldens gebleven? De client draait nog steeds en de versie is e-Gulden Core versie v1.4.2.1-unk (64-bit).
 
Ik heb coin.conf bestand al aangepast voor de 2e campagne waarin ook mijn ontvangstadres staat, wat ik voor de oerusschild campagne heb gebruikt.
 
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?


Ik weet het :)! Want ik lees gewoon de uitleg en daar staat: De eerste week van november ontvangt u de eindafrekening. We hebben vandaag 2 november. Hou er rekening mee dat alles wordt uitgevoerd door vrijwilligers naast hun bestaande baan. Kortom, er is helemaal niets aan de hand.