Auteur Topic: Tis stiiiiiil  (gelezen 7221 keer)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Tis stiiiiiil
« Reactie #15 Gepost op: 03 mei 2015, 16:47:16 »
Ik wil wel even geruststellen hoor. Ik heb gisteren ook al wat gezegd over open source. In Bitcoin sferen praat je eigenlijk meer over open data. Het mooie van opensource is weliswaar dat je bijdraagt aan de gemeenschap en samen sta je sterk, maar de open-source oplossing is eindeloos moeilijker te verdedigen dan gesloten software. Die vorm van verdedigen is op dit moment verspilde moeite. Het gaat er nu om om de eindgebruiker te overtuigen. Je moet de nieuwe portemonnee voorlopig ook zien als schil om Elektronisch geld. Het is goed mogelijk dat het voor een deel ook een definitieve oplossing blijkt te zijn. 

Hoewel de software heel veel problematiek oplost in de omgang met crypto-geld is het voor mij een tussenstap naar de Ring Of Trust, waarbij portemonnee en blockchain definitief worden gescheiden. Je moet de volgende beeldspraak maar hanteren : Iedereen moet zelf maar weten hoe en waar hij zijn geld opslaat (met open-source software of niet, gehost of op papier). Zolang de block-chain maar in tact blijft. Dat laatste is prioriteit 1;   Daarna volgt gebruiksgemak.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr