Auteur Topic: Mini brochure: EFL gevestigd in Metropolis  (gelezen 14272 keer)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Mini brochure: EFL gevestigd in Metropolis
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2015, 18:27:51 »
De uitkomst kun je gewoon aflezen : momenteel 4,74 Euro voor 1000 EFL

Voor prijsberekening zou ik als EFL-waarde het getal op e-gulden.org nemen min 10%.
Dus een zeefdruk van 100 Euro kost  100* 1100/4,74 ~ 23200 EFL

Dankjewel Gerrit, Waar kan ik dit aflezen? Ik zoek een wat heet: 'Currency Converter' Euro/EFL,.. Het liefst een die op zichzelf staat. Ik zoek géén websites met honderden verschillende valuta en grafieken. Dat is allemaal veel te verwarrend voor 'gewone' mensen. Misschien kun jij zo'n eenvoudige Currency Converter Euro/EFL nog eens op de homepage van e-gulden.nl zetten?
Ik wil niets met andere munten en andere websites op dit gebied te maken hebben en ik denk andere nieuwe instappers ook niet. Ik hoop niet dat dit te onvriendelijk overkomt, maar mijn hersens drijven weg op informatie van de concurrenten. Het moet eenvoudiger, het moet eng simpel.

Nog een vraagje. Is het mogelijk in het menu van het forum een werkzame link op te nemen met de: 'laatste bijdragen'? Soms is dat een kwestie van een vinkje.

Je kunt het aflezen op de homepage van egulden.org in het tabelletje links midden. Ik zal zorgen voor een currency-convertor.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2015, 18:29:24 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Mini brochure: EFL gevestigd in Metropolis
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2015, 23:37:14 »
Die 10% is nergens op gebaseerd, als je jezelf aanmeld bij litepaid is het mogelijk een factuur uit te schrijven in een euro bedrag, dat zal je dan ook voor de volle 100% op je rekening ontvangen.

Ja, Hallo .... Dan is de 10% voor Litebit (=hun marge als ik het goed zie)

Voor mij zijn er vier opties :
1. Je ontvangt EFL om deze te sparen (Gemiddelde EFL-prijs is fair)
2. Je ontvangt EFL om ermee te speculeren (Gemiddelde EFL-prijs is fair)
3. Je ontvangt EFL met als doel de op korte termijn weer te spenderen in de vorm van EFL in ruil voor goederen of diensten (Gemiddelde EFL-prijs is fair)
4. Als je meer EFL ontvangt dan dat je wilt houden. Het overschot moet dan terug naar Euro.

In geval 4 zou je ook de gemiddelde EFL-prijs willen krijgen, maar dat gaat je niet lukken vanwege de litebit 10%.
Je kunt dan kiezen :
- Je vraagt 10% meer van de klant en dumpt het EFL-restant op de markt
- Je vraagt 10% meer en verkoopt de EFL's aan Litebit (markt effect is hetzelfde)
- Je vraagt de marktprijs van de klant en plaatst de EFL's aan verkoop-zijde en loopt het markt-risico.

Dus Nelis,  Je hebt helemaal gelijk !! behalve in geval 4.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Mini brochure: EFL gevestigd in Metropolis
« Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2015, 14:22:54 »
Daar ligt het natuurlijk aan, ik kan me niet voorstellen dat je te veel EFL ontvangt :)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV