Auteur Topic: Prijsontwikkeling  (gelezen 50555 keer)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Prijsontwikkeling
« Gepost op: 08 mei 2014, 14:54:51 »
Ik had het op bitcointalk ook al eens aangezwengeld, maar ik vond en blijf vinden dat de prijs zich raar ontwikkeld.
Vooral omdat er erg grote hoeveelheden EFL's op met name Bittrex worden aangeboden.

Het lijkt er gewoon erg sterk op dat de EFL's op bittrex worden uitgedeeld in plaats van via de normale aanvragen. Het enige wat er met dit dumpen wordt bereikt is dat de prijs absurt lage niveaus bereikt. Degene die zojuist weer ruim 100.000 op de markt gedrukt hebben, hebben daar een schamele halve bitcoin mee opgehaald.

Het lijkt me niet logisch dat miners dat doen, omdat de apparatuur om scrypt-coins te maken zo'n EU 500 per Mhs kost en enkelen honderden Watt, dus per dag zo'n 10 KW. 1Mhs levert per dag zo'n 1/40 deel van de totale omzet van EFL op, dus zo'n 400 EFL. Niemand doet dit voor een paar dubbeltjes.

Nog een hint : Als de prijs nu btc:0.000005 is dan is de waarde van de totale premine (efl:10.500.000) 50 Bitcoins. Het motief om anoniem te blijven omdat men op een grote geldberg zou zitten, raakt nu kant nog wal.

Het zou echt helpen als de verdeel-ploeg meer duidelijkheid zou verschaffen anders blijven complot-theorien dat wat ons rest.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2014, 15:42:17 »
Helemaal mee eens, mij hoor je niet klagen, want ik pak de muntjes graag op deze prijs. Het lijkt wel alsof het FIAT is, maar volgens mij is het toch echt crypto met een gelimiteerde omloop:)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2014, 15:47:35 »
Ik heb ook al meerdere "steunaankopen" gedaan.  Lijk warempel wel een centrale bank ;-)
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2014, 16:10:52 »
Weinig nieuws dalende prijs, veel nieuws stijgende prijs. Om terug te komen op de anonimiteit van de devs, er word gewerkt aan een stichting, zodat er gezichten bij komen. Dit duurt wel langer dan geplanned, maar hou vertrouwen dat het goed komt. Voordeel van het dumpen is wel dat iemand die er vertrouwen in heeft ze wel voor de langere termijn vast zal houden indien aangekocht voor deze lage prijzen.

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2014, 16:25:19 »
Het op grote schaal dumpen heeft wel een groot nadeel.  De e-Gulden is vandaag 80% in waarde t.o.v. de andere cryptocurrencies gedaald.  Dit zijn m.i. te grote fluctuaties en zal, zoals finity al zei, pas veranderen als de e-Gulden wat meer "smoel" krijgt!
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2014, 16:54:33 »
De val had ik al wel verwacht, duurde eerlijk gezegt wel langer dan gedacht. Tech start-ups bubblen nou eenmaal. Kijk naar Facebook, Twitter en tesla recent die conventionelere technologie gebruiken. Als na de bubble alles op een rijtje is zie je over het algemeen dat er weer een stijgende trend word ingezet tot boven de bubble prijs. Zodra stichting in elkaar zit met een persoon met een duidelijke visie als 'stuurman' komt het naar mijn idee allemaal goed.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2014, 18:06:18 »
Het hoge volume heeft als voordeel dat er eindelijk eens wat diepte in het koopboek komt, het orderbook op bittrex ziet er al een stuk fijner uit dan voor deze dump. Het is overigens helemaal niet erg dat de prijs wat schommelt, dat houdt het interressant.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #7 Gepost op: 08 mei 2014, 18:14:03 »
Het hoge volume heeft als voordeel dat er eindelijk eens wat diepte in het koopboek komt, het orderbook op bittrex ziet er al een stuk fijner uit dan voor deze dump. Het is overigens helemaal niet erg dat de prijs wat schommelt, dat houdt het interressant.

Dat is natuurlijk ook waar, alleen té grote schommelingen tasten het vertrouwen enigszins aan.
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2014, 19:11:30 »
Het is puur op vertrouwen berust, doordat de stichting nog niet staat is er geen publiek gezicht als stabiele factor. Opzich maakt dat niet veel uit voor daadwerkelijke ontwikkeling, maar voor veel mensen is vertrouwen hebben in 1 persoon of instantie makkelijker, omdat ze dan ook iemand hebben om op terug te vallen of de schuld te geven als er wel iets mis gaat. Wat overigens wel een raar concept is, want hoeveel mensen weten nou daadwerkelijk welke persoon ze aan moeten kijken als het bijv. fout gaat  met de euro. Massapsychologie.

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2014, 20:35:29 »
We kunnen het allemaal mooier maken dan het is, maar er klopt inderdaad iets niet.
Ik zal dit straks met cijfers proberen te onderbouwen.

Ik heb zelf ook geïnvesteerd in de EFL, maar ik moet dit toch delen. Er klopt duidelijk iets niet.
Ik heb meerdere theorieën over wat er niet klopt. Daarnaast is 50 Bitcoins voor studenten heel veel geld als
het zo zou zijn dat ze de Premine stapel aan het dumpen zijn op Bittrex. Ik hoop niet dat dit het geval is.

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #10 Gepost op: 08 mei 2014, 20:40:59 »
Dit zijn mijn theorieën over wat er niet klopt met de EFL op dit moment.

1. De premine stapel wordt gedumpt via Bittrex.
2. Hackers hebben op 1 of andere manier meer EFL weten te creëren waardoor ze die massaal via Bittrex dumpen. Misschien is er ook een zwakte in het systeem van Bittrex waardoor het net lijkt of ze beschikken over EFL en die dus daar ook kunnen verkopen.
3. De concurrent Guldencoin koop via Litebit.eu EFL op en dumpt ze dan via Bittrex waardoor de prijs maar niet omhoog gaat.
4. Het kan ook dat de Premine stapel gehacked is en dat die premine stapel nu wordt gedumpt via Bittrex.

Ik zal straks komen met de cijfers voor theorie 1.
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2014, 20:47:17 door peterefl »

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #11 Gepost op: 08 mei 2014, 21:18:04 »
De blockchain laat het allemaal zien; Theorien zijn nodig zolang er geen duidelijkheid is. Kijk maar eens naar adres LXZKXgKU3vToPAoGgTsx83QcxWRjWHfyF6 dat rechtstreeks uit de premine afkomstig is : http://alcius.info/efl.php?k=a&pub=LXZKXgKU3vToPAoGgTsx83QcxWRjWHfyF6 en waarvan elementen op Bittrex terecht zijn gekomen.

Stel dat dit klopt dan zou je kunnen zeggen dat dit ook een vorm van uitdelen is. Het is net geen weggeven zoals de belofte was/is. Ik kan me ook heel moeilijk voorstellen dat 17% in de vorm van 50 EFL's is aangevraagd. Dat zou betekenen dat ruim 35000 mensen de wallet hebben gedownload en gevuld met 50 Euro terwijl dit forum maar 174 Members heeft en er nu na het nieuws slechts 4 users online zijn. Er zit ergens een nulletje verkeerd.

We zitten op dit moment op blok 74213 en er zijn dus 1.855.325 gemined. Dat is best wel wat, maar ik tel op Bittrex dat er vandaag 1.3 M op de markt gekomen is. Dat is een belachlijke aktie voor een miner. Ik ben het overigens wel met Nelis eens : Het blijft crypto . Het maakt niet uit wie er dumpt want ergens is er iemand die ze opraapt. Uiteindelijk is ook 10.500.000 eindig. De kans is echter niet zo groot dat die ook weggegeven gaan worden en dat was/is toch een mooi principe
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2014, 21:38:10 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #12 Gepost op: 08 mei 2014, 21:23:13 »
Hier komen dan de cijfers voor theorie 1. Op het moment van schrijven om 21:04 uur zijn er in total 1.855.300 EFL gemined.
De premine is tot op heden 17,4%. Dit zijn in totaal 1.827.000 EFL.

Premine uitgegeven = 1.827.000
Gemined tot nu toe = 1.855.300

Bij de premine stapel ga ik er van uit dat de meeste mensen hun EFL nog in bezit hebben, omdat weinig mensen voor zo weinig geld hun 50 EFL gaan verkopen. Ik ga me dus richten op de stapel die gemined is.

Kijk ik alleen naar vandaag en de dag is nog niet eens om dan zie ik dat er absurd aantal EFL verhandeld is. Dit zijn de aantallen die ik heb en de dag is nog niets een om.

Via Bittrex is vandaag meer dan 1 miljoen verhandeld. Het grootste gedeelte hiervan is gedumpt tegen lage prijzen. Ik denk dus niet dat er daytraders zijn die zoveel EFL tegen lage prijzen kochten en die dan snel verkochten tegen hogere prijzen.

Dit zijn alle aantallen EFL die verhandeld zijn.

Bittrex 1.302.465
Poloniex 115.000 (ongeveer in de laatste 24 uur)
Litebit.EU 55.000
Totaal 1.368.965

Van alle geminede EFL is bijna 74% verhandeld op 1 dag. Dit lijkt me onmogelijk. Daarbij maak ik de aanname dat er geen sprake is van grote aantallen daytrading en mensen die hun winsten aan het verzilveren zijn.... Op dit moment is er natuurlijk vooral sprake van mensen die investeren in EFL, omdat het nog in de beginfase is.

Korte samenvatting
Vandaag verhandeld = 1.368.965
Nu te koop op Bittrex = 268.241 ( Dit is de hoeveelheid tot 0.00001300 BTC)
Nu te koop op Poloniex = 249.501
Totaal = 1.886.707
Dit is iets meer dan het totaal aantal wat er gemined is. Dit is natuurlijk onmogelijk. Er is meer EFL dan er gemined is vandaag verhandeld/te koop via de 2 handelsmarkten. Iedereen moet vandaag dus zijn EFL via de 2 handelsmarkten dus moeten hebben gekocht of verkocht. Dit kan natuurlijk niet, omdat er genoeg mensen zijn die grote aantallen in hun wallet hebben zitten.

Er moeten dus wat aan de hand zijn. Helaas is dit mijn conclusie.

« Laatst bewerkt op: 08 mei 2014, 21:25:11 door peterefl »

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #13 Gepost op: 08 mei 2014, 21:34:51 »
De blockchain laat het allemaal zien; Theorien zijn nodig zolang er geen duidelijkheid is. Kijk maar eens naar adres LXZKXgKU3vToPAoGgTsx83QcxWRjWHfyF6 dat rechtstreeks uit de premine afkomstig is : http://alcius.info/efl.php?k=a&pub=LXZKXgKU3vToPAoGgTsx83QcxWRjWHfyF6 en waarvan elementen op Bittrex terecht zijn gekomen.

Stel dat dit klopt dan zou je kunnen zeggen dat dit ook een vorm van uitdelen is. Het is net geen weggeven zoals de belofte was/is. Ik kan me ook heel moeilijk voorstellen dat 17% in de vorm van 50 EFL's is aangevraagd. Dat zou betekenen dat ruim 35000 mensen de wallet hebben gedownload en gevuld met 50 Euro terwijl dit forum maar 174 Members heeft en er nu na het nieuws slechts 4 users online zijn. Er zit ergens een nulletje verkeerd.

We zitten op dit moment op blok 74213 en er zijn dus 1.855.325 gemined. Dat is best wel wat, maar ik tel op Bittrex dat er vandaag 1.3 M op de markt gekomen is. Dat is een belachlijke aktie voor een miner. Ik ben het overigens wel met Nelis eens : Het blijft crypto . Het maakt niet uit wie er dumpt want ergens is er iemand die ze opraapt. Uiteindelijk is ook 10.500.000 eindig.

De blockchain laat het allemaal zien; Theorien zijn nodig zolang er geen duidelijkheid is. Kijk maar eens naar adres LXZKXgKU3vToPAoGgTsx83QcxWRjWHfyF6 dat rechtstreeks uit de premine afkomstig is : http://alcius.info/efl.php?k=a&pub=LXZKXgKU3vToPAoGgTsx83QcxWRjWHfyF6 en waarvan elementen op Bittrex terecht zijn gekomen.

Stel dat dit klopt dan zou je kunnen zeggen dat dit ook een vorm van uitdelen is. Het is net geen weggeven zoals de belofte was/is. Ik kan me ook heel moeilijk voorstellen dat 17% in de vorm van 50 EFL's is aangevraagd. Dat zou betekenen dat ruim 35000 mensen de wallet hebben gedownload en gevuld met 50 Euro terwijl dit forum maar 174 Members heeft en er nu na het nieuws slechts 4 users online zijn. Er zit ergens een nulletje verkeerd.

We zitten op dit moment op blok 74213 en er zijn dus 1.855.325 gemined. Dat is best wel wat, maar ik tel op Bittrex dat er vandaag 1.3 M op de markt gekomen is. Dat is een belachlijke aktie voor een miner. Ik ben het overigens wel met Nelis eens : Het blijft crypto . Het maakt niet uit wie er dumpt want ergens is er iemand die ze opraapt. Uiteindelijk is ook 10.500.000 eindig.

Jouw post heeft overeenkomsten met mijn laatste post. Dit is inderdaad allemaal wel een stukje verdacht. Heeft iemand een overzicht van alle premine adressen? We kunnen dan kijken hoeveel er naar Bittrex is verzonden. De developers hebben natuurlijk ook een gedeelte van de premine voor zichzelf gehouden. Is er bekend hoeveel ze voor zichzelf hebben gehouden? We kunnen dan kijken hoeveel ze hebben gehouden en hoeveel er gestuurd is naar Bittrex om verhandeld te worden.

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #14 Gepost op: 08 mei 2014, 21:41:42 »
Het is altijd wat lastig te duiden omdat EFL transacties bruto transacties zijn, m.a.w. een pakketje van 10000 EFL kan meerdere malen worden verhandeld en telt dus in het totaal van de transacties mee.  Dit laat echter onverlet dat van het aantal (formeel) in omloop zijnde EFL er 55% mutaties hebben plaatsgevonden in 24 uur t.o.v. de market cap en dat blijft bijzonder hoog voor een cryptovaluta met een klein marktkapitalisatie (http://coinmarketcap.com/all.html)
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA