Auteur Topic: Majority of bitcoin trading is a hoax, new study finds  (gelezen 2768 keer)

jns

  • Gast
Majority of bitcoin trading is a hoax, new study finds
« Gepost op: 02 november 2019, 16:47:35 »
Majority of bitcoin trading is a hoax, new study finds

Interessant artikel dat bevestigt wat we op zich al konden weten omdat Bitcoin zich niet tot nauwelijks laat analyseren met de gangbare software. Ok. met moderne niet-lineaire technieken is het nog steeds mogelijk om er leuk aan te verdienen maar een 80% nauwkeurigheid die met aandelenindices nog wel haalbaar is, is met Bitcoin niet haalbaar. Met altcoins is de voorspelbaarheid helemaal nihil.

https://www.cnbc.com/2019/03/22/majority-of-bitcoin-trading-is-a-hoax-new-study-finds.html

Hoeveel van de paar tientjes omzet aan e-Gulden per week zou eigenlijk echt zijn?

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Majority of bitcoin trading is a hoax, new study finds
« Reactie #1 Gepost op: 02 november 2019, 22:16:43 »
Majority of bitcoin trading is a hoax, new study finds

Interessant artikel dat bevestigt wat we op zich al konden weten omdat Bitcoin zich niet tot nauwelijks laat analyseren met de gangbare software. Ok. met moderne niet-lineaire technieken is het nog steeds mogelijk om er leuk aan te verdienen maar een 80% nauwkeurigheid die met aandelenindices nog wel haalbaar is, is met Bitcoin niet haalbaar. Met altcoins is de voorspelbaarheid helemaal nihil.

https://www.cnbc.com/2019/03/22/majority-of-bitcoin-trading-is-a-hoax-new-study-finds.html

Hoeveel van de paar tientjes omzet aan e-Gulden per week zou eigenlijk echt zijn?
Nou, als het van CNBC af komt zou het best fake news kunnen zijn, maar wie durft Bitwise tegen te spreken :-)

Stel ik heb een beurs bedacht en ik ondersteun een aantal currencies dan heb ik recht op listing bij coinmarketcap. Kwestie van aanmelden. Dat vereist wel een API, waar ik mijn markt mee rapporteer, maar de marktgegevens komen uit mijn database. Wie houdt mij tegen om als exchange wat hoger op de ranglijst te komen bij coinmarketcap door meer volume te rapporteren dan werkelijk, of sterker nog om zelf (zonder fees) er een handelsrobot op los te laten of om een munt naar keuze wat op te krikken? Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, maar hier weet je dat rommelen met volume eenvoudig is.

Met de muntwaardes is dat een andere zaak. Ik neem aan dat je niet-lineaire technieken betrekking hebben op koop en verkoop waardes en op volumeverschillen in plaats van absolute volumes. Als fake volume zelf constant is zou dan niet veel uit moeten maken in je voorspelmodel.

Overigens zijn die aandelenkoersen waar je het over hebt pas echt gemanipuleerd. Mario koopt ze gewoon op om zijn euro's niet (of juist wel) rechtstreeks in de markt te smijten. Ik neem aan dat Christine daar gewoon mee door gaat.
« Laatst bewerkt op: 03 november 2019, 06:16:28 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr