Auteur Topic: accountant.nl stukje over bitcoin  (gelezen 7030 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: accountant.nl stukje over bitcoin
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2015, 17:30:49 »
reactie gecensureerd, eens kijken of de volgende wel blijft staan...
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
ik heb nu afgesloten met
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2015, 22:52:46 »
Graag verklaar ik mij nader aan de hand van het volgende filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/6642754/bbe3ced3/alkmaarse_stadswachten_gooien_spulletjes_weg_van_dakloze_man.html

Het lijkt me geweldig om een hele beroepsgroep in 1 klap overbodig te maken, kunnen we tenminste onze tijd besteden aan dingen die echt belangrijk zijn, zoals voor elkaar zorgen en elkaar liefhebben, in plaats van deze wereld kapot te consumeren voor een klein clubje pedofielen.

De manier waarop u schrijft toont aan dat uw informatievoorziening omtrent geldcreatie op zijn minst summier moet zijn geweest in het verleden. Door het met Monsanto verweven Microsoft als early adaptor te prediken toont u aan dat uw platform niet objectief is. Ik raad u allen aan te overwegen zich eens te verdiepen in het nieuwe spaarplan van eGulden.org wat actief is sinds 1 januari 2015.

Voor iedereen die geen flauw idee heeft waar het hier over gaat: http://bitcoinproperly.org/nl/
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: accountant.nl stukje over bitcoin
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2015, 11:14:56 »
Het is jammer dat ook het hele crypto-ecosysteem wordt overspoeld door "thrusted third parties". We moeten ervoor waken dat dat tot een minimum beperkt blijft. Een schitterend voorbeeld is de API die Amazingdreams (Guldenplaza) heeft geproduceerd voor de e-Gulden. Een minimalistische en gratis (onder voorbehoud) tussenkomst tussen betaler en ontvanger die vrijwel gelijk staat met een wallet-to-wallet transactie.

In deze context zijn "thrusted third parties" in principe verdacht en daar is dan toch een rol voor auditors of accountants weggelegd. Iedere exchange en iedere betaal-tussenpersoon zou zich moeten laten onderwerpen aan een soort certificering. Laat dat een ontmoediging zijn om te komen tot een mondiale kapitulatie van "thrusted third parties". Escrows op basis van multisignature vormen daarop een mooie uitzondering. Vgl. blocktrail
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: accountant.nl stukje over bitcoin
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2015, 12:54:41 »
met trusted thirth parties wordt in onze wereld een node bedoeld, bekijk anders bitcoinproperly.org/nl/ nog eens.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: accountant.nl stukje over bitcoin
« Reactie #5 Gepost op: 07 maart 2015, 22:05:40 »
met trusted thirth parties wordt in onze wereld een node bedoeld, bekijk anders bitcoinproperly.org/nl/ nog eens.

In mijn wereld is een trusted third party iemand die tussen jouw en mijn geld in staat. Iemand die het aanpakt en doorgeeft.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: accountant.nl stukje over bitcoin
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart 2015, 11:19:26 »
met trusted thirth parties wordt in onze wereld een node bedoeld, bekijk anders bitcoinproperly.org/nl/ nog eens.

In mijn wereld is een trusted third party iemand die tussen jouw en mijn geld in staat. Iemand die het aanpakt en doorgeeft.

In feite doen nodes dat ook. :) Impliciet kun je nodes vertrouwen omdat ze gebonden zijn aan het volgen van de regels die door het netwerk zijn opgelegd. Alleen als een node eigenaar tevens eigenaar is van zeg 70% van de andere nodes kun je 'm niet meer impliciet vertrouwen.

Verder botst hier de term van de derde partij bij transacties (bv iDEAL) met de derde partij van een crypto-netwerk (een andere node). Het lijkt me zinloos om hier verder over te discussiƫren. Eigenlijk wil je de derde partij bij een transactie (litepaid) wegnemen of in ieder geval ook impliciet kunnen vertrouwen (ROT).
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi