aan Nelis nog een vraag, hoe gaan wij een aparte corner maken alleen voor pubers?
Ha Zeester, ik weet dat er een Nederlandse site genaamd cryptocorner.nl is, ik heb persoonlijk een beetje gebotst met één van de mensen daar, waardoor e-Gulden er weg is gehaald, maar ik weet zeker als die pubers daar lid worden en via het contactformulier om een e-Gulden groep vragen dat hij er wel gaat komen. Wij zijn daarnaast ook geselecteerd door OCUPY.NET om een deel van hun beweging te mogen uitmaken, onze groep daar heeft een aparte groepschat, en verder werkt het als een soort facebook en zijn ze bezig om een cloud storage functie te integreren.
Persoonlijk vind ik dat we de pubercorner niet buiten ons forum moeten plaatsen op een cryptocorner of een occupy .net
Redenen hiervan zijn:
Er is op ons eigen forum altijd wel iemand aanwezig die de boel in de gaten kan houden.
Belangrijk is ook het niet afhankelijk zijn van derden in dit initiatief. (Cruptocorner of ocupy)
We kunnen voor de aanmelding van de jonge e-Guldenaars zelf een aantal regels verbinden aan het hoe en wat.
Bijvoorbeeld...in de pubercorner komt een "stel je voor" subboard en iedere puber is ook *verplicht* zich daar voor te stellen, zodat wij (de volwassenen) weten wie bij die groep hoort en we doelgerichter kunnen sturen/opletten waar nodig.
Er is ook een overzichtelijk aantal regels (gedragscode) terug te vinden in deze board voor de tieners.
Er kan ook afgesproken worden dat de pubers enkel reageren in de puber corner etc.
Ik had zelf al aangegeven mee een oogje in het zeil te willen houden, maar dat wordt voor mij wel "moeilijker" als er te veel platformen intensief in gebruik zijn.
Heb nu al zoveel plaatsen waar ik berichten binnenkrijg dat het ten koste zou gaan van de oplettendheid/sturing die onze jonge e-guldenaars nodig hebben.
Afbakenen op het forum is wat moeilijker...het is niet zo dat we voor de puibers enkel de pubercorner zichtbaar kunnen maken en de rest niet....dus dat is een punt waar we t eens over zullen moeten worden.
Ik denk dat we op bijvoorbeeld de forum indexpagina met een board "puber Corner" en een aantal duidelijke regels hierin al ver kunnen komen.
Iig voorlopig dan.
Leeftijdsissue:
Ik neem aan dat de meeste pubers hier terecht zullen komen via hun ouders of andere pubers die dan al lid zijn.