Auteur Topic: Radar over pensioenen  (gelezen 6693 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Radar over pensioenen
« Gepost op: 06 januari 2015, 16:17:34 »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2015, 22:00:42 »
Huiveringwekkend dat je wanneer je dus beide werkzaam bent als fysiotherapeut je bijna 1000 euro lichter bent aan VERPLICHTE pensioenafdracht.
Onder het mom....dan wordt je geen arm oudje.
Ondertussen wordt je in de prime van je leven bestolen van je zuurverdiende centjes en kan je niet rondkomen of op vakantie.
In het geval van die Wietske werk je en moet je zoveel aan pensioen afdragen dat elke maand meer schulden oplevert...sinds 2011 tot nu 10.000 euries...en dat met 2 kids....woorden schieten toch tekort als je dit voorbij ziet komen.
Op die manier (over)leven tot je eindelijk eens 67j bent wordt dan op zich al een kunst.
Veel mensen zullen voor die 67j al omkiepen van de stress....of is dat mssn de bedoeling???

Dan nog elk jaar de herindexering van de pensioenen en er blijft over 20-30 jaar niks over van de centen die je hebt afgedragen.
Het is ook al lang bekend dat pensioenfondsen beleggingen doen met dit geld....verkeerde belegging....foutje bedankt...weg geld.

Mensen kunnen dan beter investeren in de EFL, en dat 20-30 jaar vasthouden  ;)
Op z'n minst is de EFL een vrije keuze

EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #2 Gepost op: 07 januari 2015, 08:45:55 »


Als begin twintiger verwacht ik geen pensioenregeling.
Geef mij maar gewoon die 10.000 euro, ik zet het zelf wel om in 'assets' die hun waarde vasthouden tot het tijd is om ze te cashen.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #3 Gepost op: 07 januari 2015, 09:15:34 »
Als begin twintiger verwacht ik geen pensioenregeling.
Geef mij maar gewoon die 10.000 euro, ik zet het zelf wel om in 'assets' die hun waarde vasthouden tot het tijd is om ze te cashen.

Dat dacht ik ook op jouw leeftijd. Op een gegeven moment wordt het wel sneu voor al die anderen.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Pggnbch

  • Regio Coordinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #4 Gepost op: 07 januari 2015, 10:53:01 »
Fysiotherapeuten kunnen het beste uitwijken naar Zwitserland. Nederlanders die dit werk doen zijn daar meer dan welkom. In het dorp waar ik jaarlijks kom, zit een Nederlandse fysiotherapeut met een eigen praktijk. Een dorp verderop zit er nog zo een. Het schijnt daar ongeveer drie maal beter te betalen. Als ik fysiotherapeut zou zijn, zou ik zeker naar Zwitserland vertrekken. Zie: http://www.zwitserlandforum.nl/index.php?link=home/lees.php&id=46397&vdr=

Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #5 Gepost op: 07 januari 2015, 11:22:48 »
Daar heb je idd een punt Peter.
T euvel zit hem in het volgende...verhuizen kost ook geld.
En aangezien je in Nederland ondersteboven gehouden wordt  tot de laatste eurocent uit je zakken valt, lijkt voor velen verhuizen een onbereikbare droom die ze op hun lijstje van vergane dromen kunnen bijschrijven.

Bovendien is het eigenlijk te gek voor woorden dat mensen hun hele hebben en houden en hun opgebouwde relaties (Vrienden en familie) moeten achterlaten om een beetje beter te kunnen rondkomen.

Vroeger zei men altijd als je maar hard genoeg werkt en genoeg van elkaar houdt dan komt alles wel goed.....maar die vlieger vangt al heel lang geen wind meer.
Kijk naar die wietske van het filmpje....alleenstaande moeder van 2 kids....en elke maand dat ze werkt geraakt ze dieper in de schulden a ongeveer 370 euries per maand....mooi als werken je dieper in de shit helpt.

Waarom gebeurt dit....omdat mensen die schulden hebben heeeeeeel veel geld opleveren voor de staat.
Het is een kwalijke ontwikkeling ....dit is niet die voorgespiegelde vrijheid waar onze opa's zo hard voor gevochten hebben.
Onze jongens worden tot op de dag van vandaag nog met een roze olifant in hun hoofd naar het front gestuurd....ze geven hun leven in landen zoals irak, iran afghanistan etc....onder het mom terrorisme moet worden bestreden....terwijl de realiteit is dat terrorisme net zoals arme mensen met schulden te veel geld oplevert....het probleem van armoede en terrorisme wordt steeds omvangrijker en wordt steeds meer gebagataliseerd door de elite.....het spekt hun zak namelijk enorm om beide problemen in stand te houden.

Gelukkig zijn er steeds meer mensen aan het ontwaken....dat is het mooie van bewustwording....als je eenmaal ziet wat er gebeurt is het onmogelijk om je ogen er nog voor te sluiten.




EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #6 Gepost op: 07 januari 2015, 11:43:54 »
Ik denk dat veel mensen zeggen: "Als je zoveel duizend euro in de schulden zit heb je echt iets verkeerd gedaan hoor!"

Kijk dan even het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=oRvhQAUkEFs
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #7 Gepost op: 07 januari 2015, 11:56:09 »
Het schijnt daar ongeveer drie maal beter te betalen.

Alles in Zwitserland is dan ook bijna 3x zo duur, dat is die monetaire apartheid waar ik iedere keer over spreek. Is het zelfde als dat je in Nederland uit eten gaat voor 50 euro en in Griekenland voor 15 en in azië voor een halve cent. Zwitserland het land van BIS en dus het rijkste van heel de wereld.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #8 Gepost op: 07 januari 2015, 12:55:11 »
Ik denk dat veel mensen zeggen: "Als je zoveel duizend euro in de schulden zit heb je echt iets verkeerd gedaan hoor!"

Kijk dan even het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=oRvhQAUkEFs

ja dat zeggen ze ook Dennis!
Dat is de macht van de illusie die ons wordt verkocht vanuit de baarmoeder.
Ik zal het zo stellen...(bij voorbaat excuses voor de harde verwoordingen....maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.)
Leer kids aan dat aardbeien lekker zijn en stront vies is...aardbeien kan je dus eten, stront niet.
Maar als je van jongs af aan aangeleerd krijgt (gehersenspoeld) wordt dat stront lekker is en aardbeien vies dat wordt DAT een realiteit.
Perceptie is realiteit....en zolang dat de perceptie van mensen wordt ondersteunt door een groepsillusie zal deze kracht behouden.
Hoe groter de groep die erin gelooft, hoe meer de kracht van de illusie toeneemt.
Heeft met de natuurlijke expantiedrang van een systeem te maken...(Ik schrijf hier momenteel een boek over, dus ben thuis in deze materie)

Een van de redenen dat ik hierover schrijf is om mensen een ander perspectief te bieden dan de illusie die al jaren aan ons wordt verkocht.
Verder kijken dan de illusie is, laten we t uitdagend noemen.
Met angstzaaierij wordt men gevangengehouden in de illusie...
Buiten het feit dat gewoon klakkeloos geloven in deze illusie makkelijker is....is het voor velen ook pure onwetendheid die ervoor zorgt dit systeem kan blijven voortbestaan.

Gedachtegang die erachter zit is de volgende:
Hou de mensen onwetend en koop degenen die door de illusie heen kijken af en er verandert niks...de macht/kracht ervan wordt behouden.

Pas wanneer de omvang van de groep die door de illusie heen kijkt groter is dan de groep die erin gelooft zal er verandering plaatsvinden.
Hierin liggen nog een heleboel uitdagingen voor ons .....de illusie ontkrachten is overgeleverd aan degenen die zien.

Het is buitengewoon frustrerend om  te merken hoe gemakkelijk het is om mensen een rad voor de ogen te draaien...via media,  religie, politiek etc.
Het wordt geslikt als zoete koek.

Als ik het heb met mensen over mn boek dan krijg ik vaak te horen,
"ja maar denk je echt iets te kunnen veranderen hiermee?...In je eentje kan je nix veranderen hoor."
Mijn antwoord erop is....ja ik ben ervan overtuigd dat 1 persoon verschil kan maken.
Het begint altijd met 1 persoon...In de negatieve zin, kijk naar een Djengis Khan of Hitler....of in de positieve zin, kijk naar Moeder Theresa of Boeddha.
Deze mensen begonnen ook in hun eentje en door het geloof van de massa in HUN overtuiging heeft hun systeem aan kracht gewonnen.
In het geval van Djengis en Hitler leidde die overtuiging tot dood, miserie en verderf (op grote schaal)....en in het geval van Theresa en Boeddha leidde het tot respect voor elkaar en liefde.

Belangrijk om in gedachten te houden is dat alle begin moeilijk is....JKF heeft 't bekocht met z'n leven en hij zal niet de eerste geweest zijn en ook zeker niet de laatste zijn.
Er komt een tijd waarin mensen massaal zullen wakker worden en dat moment is dichterbij dan de meesten door hebben.
Mede door internet wordt t moeilijker om te voorkomen dat mensen een eigen mening gaan vormen, zelf gaan nadenken en dingen in twijfel gaan trekken.
Hierin ligt ook de kracht van de degenen die zien




« Laatst bewerkt op: 07 januari 2015, 12:56:49 door IngeW »
EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline Pggnbch

  • Regio Coordinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #9 Gepost op: 07 januari 2015, 12:59:07 »
Niels dat is onjuist. Ik heb het hier ook alleen over fysiotherapeuten die gewoon 180.000,- ChF (80% = €144.000,-) kunnen binnenhalen. Voor zo'n bedrag kun je best je verhuiskosten betalen. 

Sommige dingen zijn duur, vlees is duur, Zwitsers betalen daar belasting over (eet je toch minder vlees). Benzine is veel goedkoper, nú €1,22. Wat eet je? Braadworst met rösti? €5,- :) Ik huur vakantieappartementen voor €300,- per week :)

Ja, ik ben een Zwiterlandfan!
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
Re: Radar over pensioenen
« Reactie #10 Gepost op: 07 januari 2015, 21:28:10 »
Niels dat is onjuist. Ik heb het hier ook alleen over fysiotherapeuten die gewoon 180.000,- ChF (80% = €144.000,-) kunnen binnenhalen. Voor zo'n bedrag kun je best je verhuiskosten betalen. 

Sommige dingen zijn duur, vlees is duur, Zwitsers betalen daar belasting over (eet je toch minder vlees). Benzine is veel goedkoper, nú €1,22. Wat eet je? Braadworst met rösti? €5,- :) Ik huur vakantieappartementen voor €300,- per week :)

Ja, ik ben een Zwiterlandfan!

Niels dat is onjuist. Ik heb het hier ook alleen over fysiotherapeuten die gewoon 180.000,- ChF (80% = €144.000,- 19.509.612 EFL) kunnen binnenhalen. Voor zo'n bedrag kun je best je verhuiskosten betalen. 

Sommige dingen zijn duur, vlees is duur, Zwitsers betalen daar belasting over (eet je toch minder vlees). Benzine is veel goedkoper, nú €1,22. 165 EFL Wat eet je? Braadworst met rösti? €5,- 675  EFL :) Ik huur vakantieappartementen voor €300,- 40.532 EFL per week :)

alleen is dat jaarloon in EFL nog niet ineens beschikbaar...
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2015, 21:30:22 door Dutch Mark »
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.