Auteur Topic: Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015  (gelezen 4480 keer)

Offline Pggnbch

  • Moderator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015
« Gepost op: 03 januari 2015, 12:47:51 »
Stichting e-Gulden probeert de ogen van de mensen te openen voor de diefstal die momenteel wordt gepleegd op hun spaargeld. De Stichting onderkent het negatieve sentiment omtrent fiatvaluta als de Euro en met overtuigingskracht probeert zij mensen de overstap te laten maken naar een nieuw valutasysteem. Om de drempel zo laag mogelijk te houden verdeelde Stichting e-Gulden medio 2014 al een kwart van alle e-Guldens gratis onder de Nederlandse bevolking.

De tijd waarin wij momenteel leven is uniek. Nog nooit hebben wij zo welvarend kunnen leven als op dit moment in de tijd. Deze welvaart hebben wij grotendeels te danken aan het piramide systeem van de Euro. Doordat na de Tweede Wereldoorlog, via de televisie, alle neuzen in dit land dezelfde kant op wezen is het voor de zo geheten babyboomers mogelijk geweest om iets fantastisch op te bouwen. Dit is alleen maar mogelijk geweest, omdat deze generatie zijn gehele leven via de televisie is voorgelogen. Als de mensen zouden snappen wat er op 15 augustus 1971 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Nixon-schok ) is gebeurt, dan hadden ze nooit zo hard gewerkt, omdat ze dan het besef hadden gehad dat hun beloning voor arbeid niet meer dan gebakken lucht is.

De misleiding heeft ons iets 'prachtigs' gebracht, maar nu wordt het voor ons tijd om een systeem te ontwikkelen wat deze welvaart in stand kan houden. Hiervoor is het noodzakelijk om in te zien dat samengevoegde rente een onmogelijk systeem is wat financiële apartheid in de hand werkt en nog het meest lijkt op slavernij.
Op dit moment spaart de Nederlander in Euro’s. Het pensioen is genomineerd in Euro’s en als er een financiële meevaller plaatsvindt, wordt dit bedrag geparkeerd op een spaarrekening bij de bank. Sparen is een goede zaak, echter dienen mensen zich beter af te vragen wat ze nu precies sparen.

In tegenstelling tot het huidige fiat systeem, dat gebaseerd is op vertrouwen in de bank, is het systeem van de e-Gulden gebouwd op een gezonde doses ongefundeerd wantrouwen. Doordat in beginsel niemand in het e-Gulden systeem elkaar vertrouwd, kan zekerheid alleen worden bereikt door volledige transparantie naar elkaar toe. Deze transparantie wordt gerealiseerd door een publiekelijk inzichtelijke database. Deze database wordt de blokketen (Blockchain) genoemd, omdat het een aan elkaar geregen keten is van alle transacties die er ooit in het netwerk hebben plaatsgevonden. De blokketen geeft de gebruikers van de e-Gulden de mogelijkheid om inzicht te krijgen in alle saldi van alle adressen ('portemonnees/wallets') in het systeem. De waarde van de e-Gulden wordt bepaald door de vrije markt. In tegenstelling tot de Euro heeft iedere Nederlander de vrije keuze om guldens te accepteren, hoe meer Nederlanders de keuze maken om een deel van hun spaargeld (of de beloning voor arbeid) onder te brengen in e-Guldens, hoe minder e-Guldens er per Nederlander beschikbaar zullen zijn, dit komt door de gelimiteerde oplage.

De e-Gulden gebruikers zijn er trots op dat zij niemand oplichten maar samen wel een goed alternatief bieden voor een dubieus (crimineel?) kartel dat niet alleen de toekomst van onze kinderen parasiteert, maar ook een aanslag pleegt op ons leven vandaag de dag. Zij hopen in de toekomst nog veel mensen te mogen bevrijden van de huidige monetaire onderdrukking en hopen dat de ogen van vele mogen openen.

Te weinig mensen houden zich bezig met later, ze schreeuwen liever heel hard YOLO! Alle Nederlanders klagen steen en been over het beleid dat gevoerd wordt, maar niemand realiseert zich dat iedere keer dat ze naar de stembus gaan of hun geld toevertrouwen aan een bank, ze hun goedkeuring geven aan de huidige gang van zaken. In dit land is de democratie helaas ver te zoeken, is het niet de anti rookwetgeving die een ondernemer van zijn vrijheid beroofd, dan is het wel een accijnsverhoging op brandstof of extra belasting op spaargelden. De mensen aan de macht hebben u meer nodig dan ze u doen laten geloven. Zij zullen hun geld toch wel bijdrukken, in steeds grotere coupures. De vraag is hoe veel u afhankelijk wilt zijn van een klein groepje bancaire elite en hoe hard u blijft werken voor hun waardeloze geld. Hopelijk zullen meer mensen zich informeren over de Euro, want we kunnen pas werken aan een oplossing als we het probleem begrijpen. Waarschijnlijk komt op dat moment ook het besef dat in deze huidige tijd, iedereen stemt met zijn portemonnee.

Zo lang u bereid bent uw tijd en energie te ruilen voor schuldgeld van een discutabel klein groepje bankiers zal de wereld worden geterroriseerd met schuldgeld.

(met dank aan Nelis, voor zijn oorspronkelijke tekst)
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2015, 10:20:43 door Peter Aggenbach »
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015
« Reactie #1 Gepost op: 03 januari 2015, 14:10:00 »
Dat hoef je er toch niet bij te zetten Peter!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Pggnbch

  • Moderator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2015, 14:45:47 »
Dat hoef je er toch niet bij te zetten Peter!

Okay, dan laat ik het staan, maar elders zet ik het er niet bij.
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2015, 14:48:43 »
Citaat
In tegenstelling tot het huidige fiat systeem, dat gebaseerd is op vertrouwen in de bank, is het systeem van de e-Gulden gebouwd op argwaan.

Misschien een kleine verduidelijking voordat het verkeerd geïnterpreteerd wordt. Argwaan is natuurlijk een negatief sentiment en als je dat in een adem noemt met het fundament van de e-Gulden dan krijg je misschien verkeerde associaties. Het woord argwaan heeft betrekking op "Waar komt het geld vandaan". Bij crypto-valuta zijn dat in eerste instantie miners, gevolgd door de rest van de wereld in volgorde van inzicht in het systeem. Bij e-Gulden komt daar een premine-aspect van herkomst bij en wel een uitdeel aktie. Een belangrijke motivator bij dat uitdelen is om niet alle voordelen van vroeg instappen te leggen bij mensen met een technische voorsprong en natuurlijk ook omdat uitdelen een snelle manier is (zou moeten zijn) om veel mensen te bereiken. Na dat minen en uitdelen komen de e-Guldens alleen nog maar uit de interne markt door de uitruil van goederen en diensten.

Bij Fiat geld is er nog een andere bron van geld en dat is geldschepping. Banken zeggen wel dat ze dat niet doen en onderstaven dat met hun boekhouding, maar ze zeggen er niet bij dat iedere euro ontvangen spaargeld hun het recht geeft om er ongeveer 33 te mogen uitlenen en daarbovenop nog een slag rente. Op zich lijkt daar nog niet zoveel mee mis want daarmee wordt (werd) de economie aangejakkerd (en geld moet rollen nietwaar ?), maar zij plegen daarbij enorme zelfverrijking (iets met een strijkstok). Nu dat lenen algemeen aanvaard aan het stagneren is, gaan de heren nog een slag verder om de economie aan de gang te houden, namelijk door geld domweg bij te drukken in astronomische hoeveelheden. Als ik de gemiddelde mens in mijn omgeving vraag of ze wel eens van QE gehoord hebben kijken ze me schaapachtig aan. Echt niemand van hen heeft weleens gehoord van de werkelijke achtergronden van Target-1 en 2.  Om het even wat dat nu precies allemaal is, het komt erop neer dat dat nieuwe geld niet terecht komt bij burgers en kleine ondernemers, maar bij instituten. De centrale bank is als de dood dat het elders terecht komt want dan dan is de inflatie niet meer te houden. Dat daarbij een centrale plan-maatschappij aan het ontstaan is die we (naar het oosten kijkend) tot voor kort nog zo verfoeilijkten en die George Orwell iets te pessimistisch in de vorige eeuw projecteerde lijkt niemand (of maar heeeeel weinigen) te alarmeren.

Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik heb het idee dat de scheefgroeiende welvaartsverdeling hier sterk mee te maken heeft. Als je eerlijke marktwerking de kans geeft dan kan het niet anders dan dat echte waarde terecht komt bij dat wat we gemiddeld met zijn allen echt willen. Mag ik hopen dat dat ook is wat ik wil.
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2015, 14:54:26 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Pggnbch

  • Moderator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015
« Reactie #4 Gepost op: 03 januari 2015, 17:30:59 »
Ook ik bleef steken op de lading van het woord 'argwaan' Gerrit. Maar wie de Dikke van Dale raadpleegt krijgt:

arg·waan
de (m.); g.mv.
(1599) het eerste lid is een nevenvorm van erg
eerste editie 1864
vermoeden van iets kwaads, meestal met de gedachte dat het een ongegronde verdenking is, uit vreesachtigheid of zwakheid
synoniem: achterdocht, wantrouwen

Toch wil ruiterlijk erkennen dat in den beginne, ook ik erg wantrouwig (argwaan, achterdochtig) ben geweest in al dit soort cryptovaluta. Vraag mij niet waarom. Nieuwkomers hebben nu eenmaal 'wantrouwen' en in bestaande (Euro)banken hebben ze vertrouwen. Dat is de reden dat ik het woord argwaan heb laten staan.

Ik zal de zin: 'In tegenstelling tot het huidige fiat systeem, dat gebaseerd is op vertrouwen in de bank, is het systeem van de e-Gulden gebouwd op argwaan.' veranderen in: 'In tegenstelling tot het huidige fiat systeem, dat gebaseerd is op vertrouwen in de bank, is het systeem van de e-Gulden gebouwd op een gezonde doses ongefundeerd wantrouwen.'

(...)

 
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015
« Reactie #5 Gepost op: 03 januari 2015, 21:38:39 »
Hey Peter,  dat is de oplossing "Ongefundeerd wantrouwen".  Als dat nou gevolgd wordt door gefundeerd verantwoordelijkheidsgevoel dan wordt ons? doel misschien bereikt : geld hoort bij hen die het verdienen, zoals waarde hoort bij dat wat het verdient. Als we dat oordeel niet leggen bij een centraal instituut maar bij de democratie van de markt dan kunnen we achteraf in elk geval niemand de schuld geven behalve onszelf.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015
« Reactie #6 Gepost op: 04 januari 2015, 00:28:49 »
Om mijn eigen woorden wat te verduidelijken:

e-Gulden en in die zin alle crypto valuta zijn gebouwd op argwaan. Hiermee bedoel ik dat het protocol zelf controleert of een transactie juist is, omdat de spelers elkaar niet kunnen/willen/zouden moeten vertrouwen. In het geval van dubbel spending zorgt het protocol dat de dubbele transactie wordt achterhaald, zodat munten niet dubbel kunnen worden uitgegeven. Dit proces is volledig transparant zodat iedereen de controle kan inzien. Doordat wij elkaar niet vertrouwen moet het protocol daar dus voor zorgen, wat ertoe lijdt dat we bij een ontvangen transactie voor 100% zeker zijn dat het geld van ons is.

Bij het fiat systeem werkt het helemaal anders. Dit systeem draait juist om vertrouwen. Wij moeten de bank vertrouwen dat ze ons zullen betalen, maar inzicht of controle ontbreekt hier, sterker nog, wij weten allemaal dat niet 1 bank ooit solvabel zal zijn door hun systeem van fractioneel bankieren. Alleen door het vertrouwen in de bank te houden kan het systeem blijven bestaan, jammer genoeg zijn de meeste Nederlanders zo lui en egoïstisch dat ze dit vertrouwen graag uitspreken. Mijn punt is dus wantrouwen kweekt vertrouwen en vertrouwen zou moeten lijden tot wantrouwen.

Overigens vindt ik de aanpassing een voorhuidgang op de tekst, dus zeker laten staan!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Doorbraak cryptovaluta verwacht in 2015
« Reactie #8 Gepost op: 04 januari 2015, 10:51:56 »
stukje knip en plak uit volgend draadje:
e-Gulden discussie / Re: Bitcoin Wednesday Amsterdam, 7 januari 2015 vanaf 19.00

Mijn reactie daar had nl ook betrekking op dit topic.

citaat:
Betreft het hele bankenwezen:
Denk over deze uitspraak even na,
Een illusie die ondersteunt wordt door een groep is gemakkelijker voor waar aan te nemen dan de realiteit die wordt gezien door een individu.

Vooralsnog is de euro (maar ook zeker geld in z'n algemeenheid) DE illusie die ons al jaren wordt verkocht.
Die illusie heeft alleen veel draagkracht omdat men er simpelweg klakkeloos in geloofd, net zoals we zien gebeuren bij religie.
Geld in de vorm waarin we die vandaag kennen heeft veel weg van de hersenspoelerij die we in religies ook zien.
Maar ergens klakkeloos in geloven maakt het geen waarheid.

Pas wanneer mensen meer argwaan krijgen over het huidige geldsysteem zullen mensen bereid zijn verder te gaan kijken naar andere mogelijkheden.

Hierin ligt nog een boel werk te verrichten voor de stichting en ook zeker de community.
We kunnen allemaal bijdragen aan bewustwording/awareness
Ieder lid van de community vertegenwoordigt de EFL in zijn waarde, acceptatie en draagkracht.
We kunnen allemaal ons steentje bijdragen in die awareness door erover te praten met iedereen die er nog niet over gehoord heeft en de potentie ervan te vereenvoudigen dmv oa educatie, zodat iedereen het gaat begrijpen.
EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet