Auteur Topic: Afspraak met Guldencoin devs  (gelezen 5721 keer)

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Afspraak met Guldencoin devs
« Gepost op: 05 november 2014, 13:17:54 »
Dinsdag 11 november om 19.00 heb ik een afspraak met Rijk & Geert-Johan van Guldencoin.  Ik ben benieuwd!
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline DaveL

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 24
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #1 Gepost op: 07 november 2014, 04:58:23 »
Hi Hman,

Will those Guldencoin devs be doing some development work on EFL? Keep us posted, good to see the Dutch working together.

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #2 Gepost op: 07 november 2014, 14:12:33 »
Hi Hman,

Will those Guldencoin devs be doing some development work on EFL? Keep us posted, good to see the Dutch working together.

This is an informal meeting to learn whether a form of collaboration is feasible. We haven't determined whether we'll co-operate or not, yet. Will let the community know once we've talked.
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline DaveL

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 24
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #3 Gepost op: 08 november 2014, 04:53:53 »
I would suggest they dump Guldencoin and all the Dutch get behind EFL because it is bad to be divided. One currency is better then two that everyone can get behind in the Netherlands.

bramvnl

  • Gast
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2014, 15:28:27 »
I would suggest they dump Guldencoin and all the Dutch get behind EFL because it is bad to be divided. One currency is better then two that everyone can get behind in the Netherlands.

is that funny?  >:(

Offline PsychoticBoy

  • Global Moderator
  • Deelnemer
  • *****
  • Berichten: 29
  • Karma: +4/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2014, 18:46:38 »
Ik vind dit een goed initiatief, ik had dit ook al aan Geert Johan voorgesteld.

Blij dat het er ook eindelijk van komt, hopelijk met een gunstige uitslag.

Succes

Offline DaveL

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 24
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #6 Gepost op: 09 november 2014, 07:01:10 »
Ik vind dit een goed initiatief, ik had dit ook al aan Geert Johan voorgesteld.

Blij dat het er ook eindelijk van komt, hopelijk met een gunstige uitslag.

Succes

I decided to have a look at Guldencoin more closely, it's bigger then I thought and Geert Johan might end up being a top 10 blockchain developer in the world if he can pull off this algorithm simulator he is working on. I think efl does need a algorithm change eventually if the price is to go to 10000 sat, multipools will then control the coin if this happens so maybe he can help with this?

Offline DaveL

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 24
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #7 Gepost op: 09 november 2014, 07:03:00 »
I would suggest they dump Guldencoin and all the Dutch get behind EFL because it is bad to be divided. One currency is better then two that everyone can get behind in the Netherlands.

is that funny?  >:(

I didn't know how big and established Guldencoin is already , so I do take those words back. I think a joint venture will be a good thing then.

Offline DaveL

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 24
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2014, 14:33:25 »
Is this meeting still on and will we get some feedback tonight or tomorrow?

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2014, 15:28:33 »
Is this meeting still on and will we get some feedback tonight or tomorrow?

The meeting is still on for tonight.  Feedback on this forum come Friday, as the Foundation Board will be briefed on Thursday eve, first.

PS. Jy kan kies of jy boodskappe op hierdie forum in Engels, Nederlands of Afrikaans wil skryf.
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #10 Gepost op: 14 november 2014, 18:15:28 »
Gesprek met Guldencoin; een kort verslag

Op 11 november 2014 heeft Henk een gesprek gehad met Rijk Plasman en Geert-Johan Riemer van Guldencoin in Amsterdam. Er was geen vooraf opgestelde agenda en de ontmoeting was dan ook meer een kennismaking met de mensen achter de andere alt-coin in Nederland.

Henk heeft een toelichting gegeven over de langere termijn visie van de EFL, waarbij het sparen over een langere periode –en dus het uitbaten van schaarste- wordt gezien als de manier waarop e-Gulden probeert een waardestijging te bereiken. Er is besproken hoe de Stichting zich heeft losgemaakt van de oprichters van de EFL.

Henk heeft getracht om een mate van samenwerking te initiëren, met name waar het ons initiatief van de Ring of Trust en het ontwikkelen van een simpele wallet betreft. Hierop heeft de Guldencoin (nog) niet gereageerd.

Henk heeft een indruk gekregen van een deel van de ontwikkeling van de NLG waar Geert-Johan zich mee bezig houdt; het maken van een simulator om de difficulty fluctuaties proberen te doorgronden om zo een nieuw algoritme, die hij van de grond af aan opbouwt, voor de Guldencoin te maken.

Henk heeft ook voorgesteld om (vermeende) geschillen neer te leggen en gevraagd aan de Guldencoin mensen om leden van hun forum die beledigend optreden naar de EFL aan te spreken op hun gedrag als dit niet door de beugel kan. Wij van de EFL doen dit tenslotte ook. 

Er zijn geen besluiten tot samenwerking genomen en ook is er geen vervolgafspraak voor een nieuwe meeting gemaakt.  Wel heeft Henk voorgesteld dit bij tijd en wijle te doen. 

Wordt vervolgd.
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
Re: Afspraak met Guldencoin devs
« Reactie #11 Gepost op: 14 november 2014, 19:36:25 »
Goed nieuws, dank voor de update!
Dat er niet echt iets concreet is uitgekomen klinkt mij niet negatief in de oren, de belangen zijn ook niet helemaal gelijk, dus expliciete samenwerking lijkt mij ook niet direct logisch.
Er zit volgens mij echter wel een risico in de hier uitgesproken ambitie van EFL. Een spaarmunt worden klink natuurlijk goed, maar misschien is een voorwaarde voor acceptatie als spaarmiddel juist wel het 'gewone' gebruik voor transacties. Op die wijze komen meer mensen in aanraking met de munt. Niet door nu met een vrij kleine groep supporters al in de spaarmodus te staan!

Ahja, gewoon omdat dit in me opkwam en ik het even moest ontlasten :) Keep up the good work!
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.