Auteur Topic: Jazzfestival  (gelezen 2429 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Jazzfestival
« Gepost op: 21 oktober 2014, 04:53:08 »
Ik heb vandaag reactie gekregen op één van de mailtjes die ik de afgelopen tijd verstuurd heb. Het betreft hier het Jazzfestival in Breda, http://www.jazzfestivalbreda.nl, waar ik in het verleden zelf vrijwilliger voor ben geweest. Ieder jaar wordt tijdens dit evenement een collecte gehouden onder de bezoekers, voor de muziek. Deze collecte draagt de naam: Piek-voor-de-muziek. Ik weet dat het bestuur iedere dinsdag vergaderd en heb vandaag reactie gekregen dat mijn mail uiterlijk volgende week dinsdag 28 oktober behandeld gaat worden.

Sinds enige jaren is een welbekende opmerking op het festival: "Piek? Die hebben we toch allang niet meer?" Maar daar komt nu dan hopelijk verandering in. De collecte gebeurt door een 50-tal verschillende vrijwilligers uit verschillende verenigingen met een gemiddelde leeftijd van 19 jaar en als het doorgaat zal ik aan deze groep (die vooraf een aantal keer bijeenkomen) uitleg geven over ons geld, zodat die er ook iets vanaf weten als daar om gevraagd wordt.

Gedurende het festival bezoeken in een periode van 4 dagen in totaal zo'n 220.371 mensen de binnenstad van Breda, die zo veel als mogelijk voor een donatie worden benaderd. Praktisch zal de implementatie niet meer behelzen dat het plakken van een stikker op de collectebus.

Dit is in het kort wat betreft deze actie tot nu. Het mag duidelijk zijn dat ik dit project bij het bestuur ga introduceren als lange termijn, waarbij we ernaartoe werken dat doneren met guldens de nieuwe standaard wordt. Liefhebbers van Guldencoin hoeven niet bang te zijn, want ook hun munt zal, indien alles positief uitpakt, worden vertegenwoordigd op het festival.

Het lijkt mij een leuk idee om iedere donateur van het festival te belonen met een voucher, aangezien dit systeem betrouwbaar bleek tijdens de Partner Parade en het #GvdT evenement, maar we wachten eerst maar eens af. Ik hoop dat ik binnenkort wordt uitgenodigd voor een gesprek, zodat ik het bestuur erop kan wijzen dat collectanten met guldens niet overvallen kunnen worden en dat onze guldens een stuk lichter zijn!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Jazzfestival
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2014, 16:07:51 »
 Hopelijk kan dit plaats gaan vinden. dat zou niet verkeerd zijn 8)
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Jazzfestival
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2014, 17:51:14 »
Zo niet zijn er zat andere ideeën, maar ik geef het een hoge slagingsfactor, omdat ik bijna iedereen daar ken en ik vorig jaar ook al mensen benaderd heb om dit te implementeren. Ik ben daarnaast nog met een ander ideetje bezig en als dat doorgaat kunnen ze niet meer om ons heen. Zodra er meer te melden is, zal er meer gemeld worden ;)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV