Auteur Topic: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige  (gelezen 5080 keer)

Offline mav137

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Gepost op: 11 april 2014, 15:15:40 »
Mensen, net even een accountje aangemaakt op dit board om te kijken of er duidelijkheid geschept kan worden over de e-gulden.
Ik mis een aantal belangrijke aspecten mbt het maken (en vooral, het succesvol maken) van deze nieuwe crypto. Ik ben zelf heel enthousiast over het fenomeen, maar denk dat er veel te leren is van overige crypo's om het launchen van een nieuwe te kunnen rechtvaardigen en tot een succes te brengen.

De algemene indruk van nieuwe crypto's op de bitcoin forums is dat het een mooie manier is om in een korte tijd veel geld te verdienen. En ondanks de goede motieven van developers die currencies launchen, is die indruk niet geheel onterecht. Er wordt veel geld verdiend door pumpers/dumpers en manipulatie van de markt.
Crypto clonen van bitcoin zonder nieuwe features zijn niets meer waard dan de waarde gegenereerd door mensen die ze accepteren en gebruiken.

Ik denk dat het country coin fenomeen 100% zeker zijn plek zal gaan vinden in de maatschappij, de vraag is wie pakt dit op de juiste manier aan.
Op nummer 1 staat daar voor mij transparantie. Sure, Satoshi is underground gegaan nadat hij de source af had. Dit heeft een golf van nieuwe ontwikkelingen toegelaten.
Dat is in het kader van "aanvalbaarheid" of verdediging tegenover de gevestigde orde de juiste zet geweest. Bitcoin komt echter in een soort halfvolwassen periode waarin de integratie met de bestaande systemen moet worden. Die integratie vindt vooral plaats door samen te werken en het platform (crypto in het algemeen) als gemeengoed te beschouwen met als doel om de mensen te empoweren. Transparantie is belangrijk om "de mensen" te tonen door wie en met welke bedoelingen nieuwe munten gestart worden

De kracht van een landenmunt zit hem in het opzetten van een micro economie en die naast de bestaande (inmiddels EU) economie te laten draaien. Als ik eerlijk ben denk ik dat deze doelstelling een gigantische taak is om te realiseren. Geschiedenis bewijst dat landen met meerdere valuta beter bestand zijn tegen slechte economische omstandigheden. Iedereen weet dat de euro/dollar onder controle is van een kleine groep mensen die tot op heden niet het beste met de "de mensen" voor lijkt te hebben.
Het is fantastisch dat de techniek rijp begint te worden voor een dergelijke implementatie, maar als de motivatie oprecht is om dit voor Nederland te doen, dan moet er meer gebeuren van het ter beschikking brengen van digitale tokens.
In het kader van transparantie zou er een stichting opgericht kunnen worden met als missie dit te verwezelijken. Een stichting is vanwege het ontbrekende winstoogmerk een goede basis om eventuele kapitalistische motivaties (en overtuigingen van tegenstanders hierover) weg te nemen. Alles moet op officieel op papier, geregistreerd, geaudit en gecheckt kunnen worden door "de mensen". Dat is waarom transparantie zo belangrijk is.

Er moet een bestuursverdeling duidelijk zijn, een model om tot consensus te komen, commissies die keuzes uiteenzetten en door een stemcollectief van deelnemers tot beleid gestemd zullen worden.

Er moet draagvlak gecreëerd worden voor winkeliers, ondernemers, politici, beleidsmakers, banken om voor alle sectoren een invalshoek te vinden om bij te dragen en het project te supporten.

Wat ik zo even uit mijn mouwen schud is een gigantisch omvangrijke en gecompliceerde taak. Ik geloof niet in kritiek als er geen goede oplossing bij aangeboden wordt. Daarom vraag ik de developers om hun gezamenlijk en persoonlijk insteek over deze onderwerpen te delen om te kijken of we daar samen kunnen komen.
Ik ben bereid om bij te dragen als we een democratisch bestuursmodel kunnen opzetten met ingebouwde mechanismes om dit goed aan te pakken ter verrijking van het nederlands volk, en niet alleen de individuen die hierbij betrokken zijn.


Wat ik eigenlijk wil vragen: In hoeverre is dit bedacht om echt daadwerkelijk succesvol te zijn?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline raiden

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2014, 21:14:05 »
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Zoals eerder aangegeven in mijn andere post liggen er echt kansen voor een nationale cryptomunt. Bitcoin ligt continu onder vuur door de standpunten van de verschillende landen. Op nationaal niveau, zeker in een innovatief land als Nederland, kan de cryptomunt goed ontwikkelen. Transpirantie is belangrijk. Ik zou graag net als bij Bitcoin een "E-Gulden stichting" zien, die zich inzet voor de ontwikkeling, acceptatie en communicatie. Hierin moeten mensen plaatsnemen die een belangrijke rol kunnen vervullen in het bereiken van deze doelen. Ik hoor graag van de developers/beheerders van E-Gulden wat hun plannen en mogelijkheden zijn op dit gebied.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Shortbus

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 65
  • Karma: +1/-2
    • Bekijk profiel
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2014, 22:40:36 »
Hier even een korte reactie op bovenstaande berichten. Bedankt voor jullie feedback. Ik denk dat ik namens het hele team van EFL spreek als ik zeg dat wij ons hier volledig bij aansluiten. Wij gaan dit weekend in overleg met onze jurist, hier wordt o.a. gekeken naar de mogelijkheid om een stichting op te richten voor de e-gulden. Het doel is duidelijk, de cryptovaluta e-gulden introduceren als nieuw betaalmiddel in Nederland.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Nelis

  • Gast
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2014, 15:27:21 »
Indien er hulp nodig is hoor ik het graag
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2014, 15:53:54 »
Ik ben bereid hier van harte aan mee te werken. Hoewel het wat halfzacht klinkt is een (e)munt voor het volk en door het volk méér dan nodig om te beginnen met tegenwicht bieden aan niet-controleerbare financiële instellingen.
« Laatst bewerkt op: 14 april 2014, 16:28:05 door Hman »
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #5 Gepost op: 12 april 2014, 18:05:33 »
Als iemand die zich vooral met de beurzen en economie bezig houd vind ik dit echt een geweldig initiatief. Zeker aangezien de trend van laatste jaren innovatie en technologie is sluit dit denk ik perfect aan bij de huidige economische toestand. Indien er hulp nodig is, laat het maar weten!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

oersjoch

  • Gast
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2014, 18:58:51 »
Ik sluit mij hier uitdrukkelijk bij aan , en wil hier indien nodig graag aan bijdragen
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Holland

  • Gast
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2014, 18:57:40 »
Helemaal mee eens. Ik hoop van harte dat het lukt. Ben zelf nieuw in de crypto en heb dus weinig of geen ervaring maar het idee spreekt mij zeer aan. Een alternatieve currency naast de euro is een must voor de toekomst. Zo kunnen we de welvaart misschien iets eerlijker verdelen. Een hoop te doen maar het begin is er. Mocht ik iets kunnen betekenen dan hoor ik dat graag hoewel ik mij ervan bewust ben dat ik nog niet veel ervaring heb.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Holland

  • Gast
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2014, 18:00:56 »
Is er nieuws??!! Wat blijft het toch stil m.b.t .nieuwe ontwikkeling. De EFL nu al per 100 stuks kan hij straks naar de  €0.0003 of zo. Is dat de bedoeling van het opschalen van de verkoop eenheid? Graag meer transparantie en info op de website.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Shortbus

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 65
  • Karma: +1/-2
    • Bekijk profiel
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2014, 22:51:13 »
Hi Holland,

Bedankt voor je bericht.

Het is even rustig omdat er momenteel weinig nieuws te melden is. In tegenstelling tot veel andere cryptovaluta kiezen wij er bewust voor niet te veel nieuws aan te kondigen zolang er geen definitieve release data beschikbaar zijn (dit zorgt voor speculatie en is niet gezond voor een cryptovaluta. Dit betekend echter niet dat we stil zitten! Er wordt momenteel druk gewerkt aan het opzetten van een stichting en het testen van een mobiele (android) wallet. Verder hebben wij begin deze week oonze e-gulden wallet's geupdate (OpenSSL Heartbleed Security Issue Fixed, het ontwerp van de EFL wallet aangepast en een QR code functie toegevoegd. Om de communicatie naar de community te versterken hebben wij vorige week een community manager toegevoegd aan onze projectgroep. Hiernaast zal ook ik mij vanaf vandaag gaan concentreren op de communicatie naar de buitenwereld via bitcoin forums, social media, onze website + forums. Neem ook eens een kijkje op ons blog (zie: https://e-gulden.com/news) hier zullen we naast een "weekly update" voortaan ook alle update's + aankondigingen op plaatsen.

Maak kennis met Robert (onze community manager) door te luisteren naar zijn 30 min interview over EFL met Paul Buitink van deBitcoin.

youtube link: http://www.youtube.com/watch?v=NFyycc5d2Yc
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Holland

  • Gast
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #10 Gepost op: 16 april 2014, 15:46:18 »
Fijn te horen dat er hard gewerkt wordt. Ik heb het blog inmiddels gelezen en denk dat dit een goed idee is. Bedankt voor je bericht. Ik zal de nieuwe ontwikkelingen dagelijks blijven volgen. Tot later!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Shortbus

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 65
  • Karma: +1/-2
    • Bekijk profiel
Re: Ontwikkeling, marketing, politiek en overige
« Reactie #11 Gepost op: 23 april 2014, 22:18:32 »
Ik heb een pb gestuurd naar de mensen die hebben gereageerd in dit topic, graag even jullie reactie in deze (via pm).