Auteur Topic: [EFL Marktplaats] Praat even mee :)  (gelezen 4622 keer)

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
[EFL Marktplaats] Praat even mee :)
« Gepost op: 04 mei 2014, 10:54:47 »
Hallo,

We zijn bezig met een soort marktplaats; Graag je mening :)

http://guldenplaza.nl/blog/post/2/markplaats-in-the-works
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline raiden

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: [EFL Marktplaats] Praat even mee :)
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2014, 16:27:16 »
Hallo,

We zijn bezig met een soort marktplaats; Graag je mening :)

http://guldenplaza.nl/blog/post/2/markplaats-in-the-works

Geweldig initiatief. Ik zal de ontwikkelingen volgen en mij ideeën/opmerkingen laten horen. Ik denk dat een Marktplaats op basis van EFL de kracht en gemak van de E-Gulden zal tonen.

Offline Shortbus

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 65
  • Karma: +1/-2
    • Bekijk profiel
Re: [EFL Marktplaats] Praat even mee :)
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2014, 18:08:48 »
super initiatief, ik help waar mogelijk natuurlijk graag mee!

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: [EFL Marktplaats] Praat even mee :)
« Reactie #3 Gepost op: 04 mei 2014, 22:14:05 »
Goed initiatief.  Wat wel noodzakelijk is (totdat EFL beter wordt geaccepteerd) is een EUR -> EFL koppeling via 2 of 3 exchanges zodat ook niet EFL enthousiasten kennis met de munt kunnen maken. - Ik heb/wil geen Facebook vandaar een reactie via het forum (sic!)
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: [EFL Marktplaats] Praat even mee :)
« Reactie #4 Gepost op: 05 mei 2014, 00:44:26 »
Het belangrijkste bij een website als deze is een escrowservice zodat er voor beide partijen (koop en verkoop) zekerheid omtrent levering en betaling is.

Verder zou ik graag zien dat het mogelijk is om zowel met efl als met nlg te kunnen betalen en dat de verkoper de keuze heeft om te verkopen tegen een vaste efl/nlg/of euro prijs, waarbij het systeem automatisch doorrekent hoeveel het gewenste bedrag in de crypto naar keuze van de koper is.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: [EFL Marktplaats] Praat even mee :)
« Reactie #5 Gepost op: 05 mei 2014, 08:54:36 »
Goed initiatief.  [...]

Thanks!

Het belangrijkste bij een website als deze is een escrowservice zodat er voor beide partijen (koop en verkoop) zekerheid omtrent levering en betaling is.

Wat stel je voor? Een apart/nieuw systeem waarbij ik het geld vasthoudt totdat zowel de koper als verkoper heeft aangegeven dat de transactie compleet is? Of meer zoiets als dit?
https://en.bitcoin.it/wiki/Contracts#Example_2:_Escrow_and_dispute_mediation

Beide zie ik als een systeem wat los staat van de marktplaats zelf, ik wil niemand dwingen mij als escrow service te nemen - mocht ik zoiets gaan bouwen.

Verder zou ik graag zien dat het mogelijk is om zowel met efl als met nlg te kunnen betalen en dat de verkoper de keuze heeft om te verkopen tegen een vaste efl/nlg/of euro prijs, waarbij het systeem automatisch doorrekent hoeveel het gewenste bedrag in de crypto naar keuze van de koper is.

Ik zat al wel na te denken over meerdere crypto/andere valuta. Alleen denk ik niet dat ik het om ga laten rekenen want 1 EFL=1 EFL. Verder wordt het interessant als je bijvoorbeeld NLG => BTC => EUR => BTC => EFL gaat omrekenen. Daarnaast kan het zijn dat men 'verwacht' dat de prijs dan ook wel automatisch geupdate zal worden als de koersen veranderen - en daar heb ik gewoon geen zin in :P
Ik kan natuurlijk wel een dingetje erbij zetten van '1 EFL is nu zoveel euro', als hulpmiddel.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline raiden

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: [EFL Marktplaats] Praat even mee :)
« Reactie #6 Gepost op: 05 mei 2014, 09:12:22 »
Ik zou uitsluitend werken met EFL, wellicht met euro waarde tussen haakjes, niet als betaaloptie. Andere munten werken de acceptatie van EFL tegen en hebben geen toegevoegde waarde. Je kan het systeem zo bouwen dat de EFL marktplaats als tussenpersoon het bedrag tijdelijk vast houdt tegen als zekerheid.
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2014, 09:35:40 door raiden »

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: [EFL Marktplaats] Praat even mee :)
« Reactie #7 Gepost op: 05 mei 2014, 09:40:57 »
Ik zou uitsluitend werken met EFL, wellicht met euro waarde tussen haakjes, niet als betaaloptie. Andere munten werken de acceptatie van EFL tegen en hebben geen toegevoegde waarde. Je kan het systeem zo bouwen dat de EFL marktplaats als tussenpersoon het bedrag tijdelijk vast houdt tegen als zekerheid.

Uiteindelijk kan je niemand tegenhouden een andere valuta te gebruiken en bijvoorbeeld de optie 'zie omschrijving' te nemen. Ik bekijk het probleem vooral technisch en stel mezelf de vraag hoe je kan sorteren op prijs als de helft in BTC is aangegeven en de andere helft in EFL.
Daarnaast kan en wil ik nogmaals niemand dwingen Guldenplaza.nl als tussenpersoon te gebruiken. Ik wil het hoogstens als extra service aanbieden, als overeenkomst/eis tussen koper en verkoper om deze service te gebruiken.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi