Bedankt voor de reacties. Inmiddels heeft E-Gulden een flinke duik gemaakt. Echter de waarde ligt nog altijd beduidend hoger dan die van Aurora of DEM. Heb er laatst een verliesje op gehad, maar dat is na enkele "trades" meestal wel weer weg.
"K ben zelf buiten internet om niet actief waar dan ook haast. De wereld is gek geworden, mensen hebben oorlog in hun hoofd. Gisteren staan mensen Hamas te steunen in centrum Amsterdam. Terwijl Hamas een soort Nazi's maar dan voor Palestijnen is. Regering Israël is ook niet geheel fris momenteel. In Nederland doe ik weinig meer sinds mislukking Gele Hesjes.
Heb ergens weinig zin om in kringen die met Nederlands spul bezig zijn actief te zijn. Qanon types, die onder andere in 2021 georganiseerd hebben dat er bloemen zijn gelegd op het graf van Marianne Vaatstra, hingen rond in Gele Hesjes kringen en komen op alles wat nationalistisch is af. Die gasten zijn gestoord. Kwaadaardig. Ik ben er wel klaar mee allemaal. De boel is naar de klote. Gaat voorlopig niet beter worden ook en de wat verdere toekomst, ach, die is onvoorspelbaar.
Ik zie mezelf niet snel aan iets typisch Nederland meedoen. Daar komt immers veel PVV-volk op af. Dat vind ik al naar genoeg. Ben momenteel alles wel zat. Het is woke of het is knetterrechts, en als het dat niet is komen die gasten er vanzelf bij. Ik vind er geen moer meer aan. Dit zijn tijden om kleine eigen clubjes te bouwen. Duistere tijden. Tijden waarin mensen oorlog weer heel gewoon vinden - ze hebben ons waar ze ons hebben willen maar ik doe er niet aan mee.
Online soms een tekst droppen is geen probleem. Ik handel graag in EFL. Met een klein beetje geld. Meeste geld zit in handel in grote fonden, ik heb daar een prima systeem voor - en zit ook in handel op plaatsen waar de 'spread" groot is. Op Bitvavo is de spread tegenwoordig overal kunstmatig laag - maar dat is niet overal zo.
Ik vind die Euro maar niets. Guldens en kwartjes en zo - dat was leuk geld. EFL heeft daar weliswaar niets mee te maken, echter dat voelt niet zo. Gulden zoals die was terug hoeft niet voor mij - het mooiste was er al af en ik hoef geen geld met Willem-Alexander er op.
Ik las elders dat je kopjes koffie kan betalen met EFL. Dat verbaasde me. Geen idee hoe dat kan. Overigens vind ik EFL daar niet geschikt voor. EFL kan wel geschikt zijn om in spelletjes te gebruiken. In Nederlandstalige versies van allerlei spelletjes die mensen online doen.
Probleem is hier uiteraard om mensen bij elkaar te krijgen die iets hebben van - dat gaan we doen. Ik zie wel een mogelijke toepassing: mensen betalen om te spelen.
Pacman spelen zoals in de link is in 2022 al mislukt. Echter ik zie wel een toepassing. Gratis spelen kan - maar wie zich aanmeld kan betaald krijgen om te spelen. Daar vraag je dan iets voor terug. Reclame vertonen is de meest simpele toepassing maar er is van alles denkbaar.
Bij reclame is een gericht publiek handig. Hier komt EFL in beeld. Mensen krijgen betaald in EFL. Daarna willen mensen iets doen met die EFL. Of als ze er niets mee doen - hun erfgenamen. Ooit gaat iemand er een kopje koffie voor kopen.
De koppeling hier is nadrukkelijk aan de Nederlandse taal - en niet aan één van de 4 landen waar de of een Nederlandse taal door veel mensen gebruikt word.
EFL kan je gebruiken om sommige gegevens op te zetten. Het spel in de link kan bijvoorbeeld "'highscores" op de blockchain zetten. Indien dit handig gedaan word, word EFL onmisbaar in een web van spelletjes waar mensen geld kunnen verdienen. Je moet wel iets bedenken waardoor het geld vooral in Nederlandstalige gebieden uitgegeven word. Met vooral spelers ergens buiten Nederlandstalige gebieden schiet je niets op. Dan is een spel niet aantrekkelijk voor bedrijven die reclame willen maken. Ik zie hier een simpele oplossing voor: mensen krijgen weliswaar EFL op hun account, maar als ze dat willen opnemen moeten ze een afspraak maken met iemand van de organisatie. Iemand die bij hun thuis langs komt of op een afgesproken plek. Technologische oplossingen kan ook - echter er zijn tegenwoordig eerder teveel dan te weinig technologische oplossingen.
Realiseer je dit: indien een club aantoonbaar 100 gebruikers heeft van een spel, dan zal EFL flink stijgen.
Wie nog wel naar meetups en zo gaat, kan proberen om met een groep mensen dit soort dingen aan de gang te gaan. Het grote geld moet hier nadrukkelijk alleen klant zijn en geen eigenaar. Anders word het niets allemaal. Dat zien we al aan de wereld zoals die nu is.
https://sites.google.com/nathanday.net/gamertron/home?authuser=0