Auteur Topic: oeruschildcampagne 2e etappe  (gelezen 14925 keer)

Offline hatsa

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 7
  • Karma: +1/-0
    • Bekijk profiel
oeruschildcampagne 2e etappe
« Gepost op: 02 november 2017, 00:33:16 »
Gefeliciteerd met het afronden van de 1e etappe van de campagne. Maar wat een ingewikkeld verhaal hebben jullie gemaakt van de 2e etappe en de beloningsstructuur van de oeruschild campagne.

Ik begrijp eruit dat ambassadeurs worden aangemoedigd om nieuwe deelnemers aan te melden. Maar de invulling heeft wat onduidelijkheden wat mij betreft:

Algemeen
Ik zie niet direct iets over beloning per tijdseenheid: geldt weer 1 EFL per actief uur voor nieuwe deelnemers (en actieve ambassadeurs)?

De ambassadeurscampagne:
"De ambassadeur mag hen daarbij tot 100 euro per persoon aan EFL cadeau geven"
Wordt hier met 'cadeau geven' bedoeld dat de nieuwe deelnemers in staat wordt gesteld om door de aanmelding/doorverwijzing van de ambassadeur dit bedrag zelf te gaan verdienen (door 2 maanden actief te zijn in het netwerk)? Of krijgen ze een 'startpremie' voor deelname? Waarom is deze limiet in EUR, en niet in EFL? Worden deelnemers die zelfstandig bij de campagne uitkomen niet meer beloond?

"Die uitbetaling is maximaal de som van de inkomsten van de nieuwe deelnemers die de betreffende ambassadeur aanwijzen. Er is een grens van 1000 EFL per ambassadeur."
Betekent dat dat als een ambassadeur 1 nieuwe deelnemer aanmeldt die de hele 2e etappe meedraait en die daarmee ongeveer 1000 EFL verdient, het voor de ambassadeur niet loont om een 2e en 3e deelnemer aan te melden omdat de ambassadeur al met z'n eerste deelnemer aan de limiet van 1000 EFL zit?

De eindejaarscampagne
"Op 31 december keren we 100.000 EFL uit onder alle deelnemers aan deze étappe. Iedereen krijgt hetzelfde bedrag."
Vallen ambassadeurs hier ook onder deelnemers?

Ik kan nog wat onduidelijkheden eruit lichten, maar in algemene zin vind ik het geen duidelijk en pakkend verhaal in deze vorm. Schemaatje en rekenvoorbeeld erbij zou helpen. Vermeldt de voorwaarden apart in plaats van door de uitleg heen.



Offline stefxx

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 11
  • Karma: +1/-0
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2017, 04:39:36 »
Helemaal eens, het is er niet duidelijker op geworden.

Wat ik ook niet snap is deze: "Opgeven van de ambassadeur die hem/haar aanbrengt is verplicht". Wat er volgens mij bedoeld wordt is dat de nieuwe deelnemer mij moet aanwijzen als ambassadeur, zodat de link gemaakt kan worden. Maar hoe dan? En met wat? Middels mijn email adres? Of mijn rekeningnummer? Of...?

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #2 Gepost op: 04 november 2017, 08:39:50 »
Helemaal eens, het is er niet duidelijker op geworden.

Wat ik ook niet snap is deze: "Opgeven van de ambassadeur die hem/haar aanbrengt is verplicht". Wat er volgens mij bedoeld wordt is dat de nieuwe deelnemer mij moet aanwijzen als ambassadeur, zodat de link gemaakt kan worden. Maar hoe dan? En met wat? Middels mijn email adres? Of mijn rekeningnummer? Of...?

Kan het zijn dat nog niet alles aanwezig is?  :)

Offline stefxx

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 11
  • Karma: +1/-0
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #3 Gepost op: 04 november 2017, 13:27:35 »
Kan het zijn dat nog niet alles aanwezig is?  :)

De vraag is "Kan het zijn dat er nog een bugje in zit?". Want daar lijkt het wel heel erg op.

Als je je aanmeld met je rekeningnummer en handtekening, wordt je doorgestuurd naar:

https://e-gulden.org/index.php/index.php/campagne_oeruschild_x?<32-bits-code>

Maar als je dat nou veranderd in

https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?<32-bits-code>

Kom je opeens op de vervolgpagina waar je je email adres moet invullen. En vervolgens ben je aangemeld.

Hetzelfde geldt bij nieuwe gebruikers; ik heb zojuist een vriend geholpen eea te installeren. Je meldt je op dezelfde manier aan, past de URL weer aan zoals hierboven en dan wordt er OOK gevraagd naar het email adres van de ambassadeur. En werkt alles zoals je mag verwachten.

Kortom, het werkt best alleen het aanmeldscript heeft een tikvautje! :)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #4 Gepost op: 04 november 2017, 13:54:08 »
Kan het zijn dat nog niet alles aanwezig is?  :)

De vraag is "Kan het zijn dat er nog een bugje in zit?". Want daar lijkt het wel heel erg op.

Als je je aanmeld met je rekeningnummer en handtekening, wordt je doorgestuurd naar:

https://e-gulden.org/index.php/index.php/campagne_oeruschild_x?<32-bits-code>

Maar als je dat nou veranderd in

https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?<32-bits-code>

Kom je opeens op de vervolgpagina waar je je email adres moet invullen. En vervolgens ben je aangemeld.

Hetzelfde geldt bij nieuwe gebruikers; ik heb zojuist een vriend geholpen eea te installeren. Je meldt je op dezelfde manier aan, past de URL weer aan zoals hierboven en dan wordt er OOK gevraagd naar het email adres van de ambassadeur. En werkt alles zoals je mag verwachten.

Kortom, het werkt best alleen het aanmeldscript heeft een tikvautje! :)

Bedankt!  _x was een test-rudimentje. Is nu opgelost
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #5 Gepost op: 04 november 2017, 14:15:57 »
Voor alle duidelijkheid:

Het scherm  dat ambassadeurs te zien krijgen is heel summier. Behalve mensen motiveren moeten die mensen zelf aangeven wie hen op weg heeft geholpen.
Het scherm van een nieuwkomer heeft een extra veld: emailadres van de ambasadeur. Zodra iemand dat doet ziet de ambassadeur Aantal gekoppelde nieuwkomers oplopen.

Wat we zouden kunnen doen is ook weergeven wie die nieuwkomers zijn en hun saldo, dan kan de ambassadeur controleren wiens wallet wel actief is en wiens wallet niet of minder.
Nieuwkomers zijn dan voor de ambassadeur niet meer private, maar wellicht is dat geen probleem. Ideeen daarover?
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline stefxx

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 11
  • Karma: +1/-0
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #6 Gepost op: 04 november 2017, 14:31:02 »
Bedankt!  _x was een test-rudimentje. Is nu opgelost

Bijna. De forward is nog steeds naar https://e-gulden.org/index.php/index.php/campagne_oeruschild. Dat is toch echt 1 "index.php" teveel.

Offline stefxx

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 11
  • Karma: +1/-0
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #7 Gepost op: 04 november 2017, 14:35:16 »
Nieuwkomers zijn dan voor de ambassadeur niet meer private, maar wellicht is dat geen probleem. Ideeen daarover?

Heb ik geen problemen mee. Maar als anderen dat wel hebben, kun je misschien het email adres van de nieuwkomers masken, zodat "someone@somedomain.com" wordt veranderd in "so***ne@so******in.com" ofzo. Meestal is dat genoeg voor de ambassadeur om te herkenning om wie het gaat, zonder dat je gelijk email adressen "weggeeft".

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #8 Gepost op: 04 november 2017, 14:49:32 »
Bedankt!  _x was een test-rudimentje. Is nu opgelost

Bijna. De forward is nog steeds naar https://e-gulden.org/index.php/index.php/campagne_oeruschild. Dat is toch echt 1 "index.php" teveel.

Nou zeg,  Ik krijg dat niet gereproduceerd.
- Voor de duidelijkheid: Ik open een incognitoscherm
- ik vul EFL-adres en handtekening in en ik kom rechtstreeks op https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?......
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline stefxx

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 11
  • Karma: +1/-0
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #9 Gepost op: 04 november 2017, 15:08:16 »
Bedankt!  _x was een test-rudimentje. Is nu opgelost

Bijna. De forward is nog steeds naar https://e-gulden.org/index.php/index.php/campagne_oeruschild. Dat is toch echt 1 "index.php" teveel.

Nou zeg,  Ik krijg dat niet gereproduceerd.
- Voor de duidelijkheid: Ik open een incognitoscherm
- ik vul EFL-adres en handtekening in en ik kom rechtstreeks op https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?......

Ik ben nog op zoek naar nieuwkomers, dan kan ik het pas weer opnieuw testen. Maar misschien was het gewoon de cache van mijn browser dan? Laten we maar even afwachten of het nu voor anderen wel werkt.

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #10 Gepost op: 04 november 2017, 15:17:19 »
Gefeliciteerd met het afronden van de 1e etappe van de campagne. Maar wat een ingewikkeld verhaal hebben jullie gemaakt van de 2e etappe en de beloningsstructuur van de oeruschild campagne.

Ik begrijp eruit dat ambassadeurs worden aangemoedigd om nieuwe deelnemers aan te melden. Maar de invulling heeft wat onduidelijkheden wat mij betreft:

Algemeen
Ik zie niet direct iets over beloning per tijdseenheid: geldt weer 1 EFL per actief uur voor nieuwe deelnemers (en actieve ambassadeurs)?
Voor de ambassadeurs is 100.000 beschikbaar gesteld. We weten niet hoeveel ambassadeurs meedoen. Als het er meer dan 100 zijn die hun wallet continue aan laten staan en ze werven allemaal voldoende nieuwkomers (qua gedraaide uren) dan dan moeten we de beschikbare EFL dus gaan verdelen.  Quote: " Mocht het totale budget van 100.000 EFL overschreden worden dan wordt dat naar rato verdeeld." We hebben ons dus nog niet uitgesproken hoe we die rato bepalen. Dat zouden de uren kunnen zijn van je eigen wallet of die van de gekoppelde nieuwkomers. Wat vindt je zelf?

De ambassadeurscampagne:
"De ambassadeur mag hen daarbij tot 100 euro per persoon aan EFL cadeau geven"
Wordt hier met 'cadeau geven' bedoeld dat de nieuwe deelnemers in staat wordt gesteld om door de aanmelding/doorverwijzing van de ambassadeur dit bedrag zelf te gaan verdienen (door 2 maanden actief te zijn in het netwerk)? Of krijgen ze een 'startpremie' voor deelname? Waarom is deze limiet in EUR, en niet in EFL? Worden deelnemers die zelfstandig bij de campagne uitkomen niet meer beloond?
Goede vraag! Zoals we het bedacht hebben is als volgt:
- Het maximum per persoon is 1000 EFL, dus zowel voor de nieuwkomer als voor de ambassadeur. Die 100 Euro is dus wel een " marketing"-kreet. Op basis van de huidige prijs zou het ongeveer 100 Euro zijn.
- De ambassadeur gaat zelf verdienen door in het netwerk actief te zijn inderdaad, maar nooit meer dan de totale uursom van de gekoppelde nieuwkomers.
De reden hiervoor is dat iedereen zijn wallet moet laten aanstaan, dus ook de ambassadeur. Het gaat om het EFL netwerk en niet om een tijdelijk campagne-effect. Daarnaast hebben de ambassadeurs nu voldoende kennis om het anderen uit te leggen. 100 of 10 of 1 nieuwkomen maakt niet zoveel uit. Dit is een experiment. Misschien moeten we bij een volgende ronde het aantal nieuwkomers-uren gaan delen met een factor om extra werven meer te belonen.
- Nieuwe deelnemers die zelfstandig bij de campagne uitkomen zullen op zoek moeten naar een ambassadeur. We gaan er van uit dat de stichting de afgelopen drie jaar zijn uiterste best heeft gedaan om te werven en dat de huidige ambassadeursclub (toch 702) het onderste uit onze kan is. We hebben geen advertentiebudget, dus daarom gunnen we de ambassadeurs nu de eer.

"Die uitbetaling is maximaal de som van de inkomsten van de nieuwe deelnemers die de betreffende ambassadeur aanwijzen. Er is een grens van 1000 EFL per ambassadeur."
Betekent dat dat als een ambassadeur 1 nieuwe deelnemer aanmeldt die de hele 2e etappe meedraait en die daarmee ongeveer 1000 EFL verdient, het voor de ambassadeur niet loont om een 2e en 3e deelnemer aan te melden omdat de ambassadeur al met z'n eerste deelnemer aan de limiet van 1000 EFL zit?
Inderdaad. Dom van ons, ware het niet dat dit etappe 2 is. Je zou als ambassadeur kunnen inzien dat het niet gaat om jouw inkomsten uit de premine, maar om het succes van de e-Gulden. !00 euro is natuurlijk peanuts in vergelijking met een succesvolle cryptomunt. Eerlijk gezegt is het bestuur van de foundation al 3,5 jaar voor nop bezig. Onze bril is dus erg rose. Verder is het zo dat iemand die het ook eens wil proberen zo meer aangemoedigd wordt.

De eindejaarscampagne
"Op 31 december keren we 100.000 EFL uit onder alle deelnemers aan deze étappe. Iedereen krijgt hetzelfde bedrag."
Vallen ambassadeurs hier ook onder deelnemers?
Ik zou zo denken :-)  We zullen het erbij schrijven

Ik kan nog wat onduidelijkheden eruit lichten, maar in algemene zin vind ik het geen duidelijk en pakkend verhaal in deze vorm. Schemaatje en rekenvoorbeeld erbij zou helpen. Vermeldt de voorwaarden apart in plaats van door de uitleg heen.
Tot zover zijn we gekomen. We hopen op goede suggesties. De ervaring is dat voorwaarden niet gelezen worden.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline dexter

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #11 Gepost op: 06 november 2017, 18:26:56 »
Beste forumleden en moderators,

Ik probeer al een tijdje als "ambassadeur" een nieuwkomer te koppelen, maar wat ik ook doe, het veld 'e-mail adres ambassadeur' komt niet tevoorschijn :(

De nieuwkomer heeft de core wallet draaien op Linux (Ubuntu):
- start eguldend zonder wallet.dat
- wallet.dat wordt gemaakt bij eerste start
- met het commando "egulden-cli listreceivedbyaddress 0 true" zie je het adres van de wallet
- met het commando "egulden-cli signmessage <wallet-adres> oeruschild" genereren we de handtekening
- Browser venster naar https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild geopend
- Wallet en handtekening ingevuld en op [Doorgaan] gedrukt
- Volgende formulier toont alléén "Uw e-mail adres". Geen invulveld voor het email adres van de ambassadeur

Ik heb allerlei variaties geprobeerd, inclusief de /campagne_oeruschild_x URL, incognito modus, andere browsers, vanaf een ander IP adres. Heeft allemaal niks geholpen, ik mag nergens het ambassadeurs email adres ingeven.

Hoe koppel ik nu de nieuwkomer aan mijn wallet?

Mijn wallet adres: LWiJX7Wpi5yth6nxKnvC2XkDdNDTces4JX
Nieuwkomer wallet adres: LZoaEUo9MG3P75tf9vQrnEV1UXSjnJUEF5

Ik draai zelf de core wallet op MacOS en draai v1.4.2.0-7d06e402a
De nieuwkomer draait de core wallet op Ubuntu 16.04 en draait linux-64-1.4.2.1

Alle hulp is welkom!
efl: LWiJX7Wpi5yth6nxKnvC2XkDdNDTces4JX

Offline CryptoCunnie

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-1
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #12 Gepost op: 06 november 2017, 19:17:54 »
Zelfde probleem als hier boven bij Dexter.

2 kennissen wilden zich aanmelden, konden mij nergens als ambassadeur aangeven... :o

Offline JoepMeloen

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #13 Gepost op: 06 november 2017, 20:00:00 »
same here.
overigens ik heb ook te maken met de dubbele /index in de url

Offline dexter

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Reactie #14 Gepost op: 06 november 2017, 20:46:29 »
Het formulier waar het (nieuwsbrief) e-mail adres ingevuld wordt kan zover ik heb begrepen onderscheid maken tussen een ambassadeur en een nieuwkomer. De vraag is welke criteria er exact aangehouden worden.
efl: LWiJX7Wpi5yth6nxKnvC2XkDdNDTces4JX