Auteur Topic: Puber-corner  (gelezen 20106 keer)

Offline Zeester

  • Stadhouder
  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 25
  • Karma: +9/-0
    • Bekijk profiel
Puber-corner
« Gepost op: 02 februari 2015, 12:22:26 »
Naar aanleiding van het spaarplan EFL(e-gulden) lijkt het me leuk op hier een topic van te maken genaamd Puber-corner. Dit idee is ontstaan eigenlijk door onze eigen puber, dit moet in een kindvriendelijk omgeving gegoten waar ze onderling kunnen kletsen en ideeën uitwisselen en van elkaar leren. Het gaat om pubers en pubers hebben sturing nodig, graag zou ik dit met Inge oppakken. Inge hoe denk jij hierover???

De 1e 10 kids die zich aanmelden, krijgen van mij 100 EFL in hun wallen. Dus leden laat van je horen........ :D :D :D :D :D
LRtF7TiYKhrKiyE9RDti7zFtY2X1gQGDgm

Wie wenst of hoopt, leeft al in de toekomst.
-- Leopold Schefer

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #1 Gepost op: 02 februari 2015, 14:10:53 »
Hoi Zeester,

Wat een prachtig idee.
Zou een geweldige mogelijkheid zijn om de jeugd er wat meer betrokken bij te krijgen.
Ze kunnen er niet vroeg genoeg bij zijn.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Puber-corner
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2015, 14:26:37 »
Ik verhoog de actie met 22.0371 per inschrijving, Zeester stuur even je adres door en ik maar je wat EFL over. (misschien een idee om op te nemen in je handtekening) laat die puber zich dan meteen even hiervoor inschrijven, krijgen ze misschien nog meer ;)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #3 Gepost op: 02 februari 2015, 15:59:49 »
Naar aanleiding van het spaarplan EFL(e-gulden) lijkt het me leuk op hier een topic van te maken genaamd Puber-corner. Dit idee is ontstaan eigenlijk door onze eigen puber, dit moet in een kindvriendelijk omgeving gegoten waar ze onderling kunnen kletsen en ideeën uitwisselen en van elkaar leren. Het gaat om pubers en pubers hebben sturing nodig, graag zou ik dit met Inge oppakken. Inge hoe denk jij hierover???

De 1e 10 kids die zich aanmelden, krijgen van mij 100 EFL in hun wallen. Dus leden laat van je horen........ :D :D :D :D :D

Ik zeg, strak plan  ;D (Ik hou de puber corner wel mee in de gaten)  ;)
Ik doneer uiteraard ook mee, 25 efl voor de eerste 10 inschrijvingen.
Geef me je wallet adres maar door, dan maak ik het in orde vandaag.

dit moet in een kindvriendelijk omgeving gegoten waar ze onderling kunnen kletsen en ideeën uitwisselen en van elkaar leren
Zal gelijk bespreken met de mannen hoe we de pubercorner het beste gestalte kunnen geven.

EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline Zeester

  • Stadhouder
  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 25
  • Karma: +9/-0
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #4 Gepost op: 02 februari 2015, 16:58:45 »
Wat een fijne berichten op mijn topic, inmiddels staat mijn adres in mijn handtekening. Mijn dank gaat uit naar Inge en Nelis voor de extra coins richting inschrijving, aan Nelis nog een vraag, hoe gaan wij een aparte corner maken alleen voor pubers? Zodat dat klaar is zal mijn puber zich inschrijven ;) en alle anderen, zoals ik heb begrepen uit mijn omgeving.

Ik hoop dat het een succes wordt voor de kids  ;D ;D ;D

Leuk Leuk Leuk, hier wordt ik erg vrolijk van........... :) :) :) :) :) :) :) :)
LRtF7TiYKhrKiyE9RDti7zFtY2X1gQGDgm

Wie wenst of hoopt, leeft al in de toekomst.
-- Leopold Schefer

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #5 Gepost op: 02 februari 2015, 18:11:56 »
Topic over hoe we dit het beste kunnen aanpakken is alvast aangemaakt op het interne gedeelte, we houden je op de hoogte over de vorderingen zeester  ;)
We zetten er spoed achter  ;D
EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #6 Gepost op: 02 februari 2015, 18:12:39 »
donatie van 250 EFL is ook alvast overgemaakt zeester  ;)
EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #7 Gepost op: 02 februari 2015, 19:05:32 »
De 1e 10 kids die zich aanmelden, krijgen van mij 100 EFL in hun wallen. Dus leden laat van je horen........ :D :D :D :D :D

Zullen geen uitgeruste pubers zijn dan zeker ;)
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.

Offline Zeester

  • Stadhouder
  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 25
  • Karma: +9/-0
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #8 Gepost op: 02 februari 2015, 19:19:25 »
De 1e 10 kids die zich aanmelden, krijgen van mij 100 EFL in hun wallen. Dus leden laat van je horen........ :D :D :D :D :D

Zullen geen uitgeruste pubers zijn dan zeker ;)

Hahaha....inderdaad tikfoutje, ben ook blont zoals je kunt zien ;)

Maar fijn dat jullie er zo hard aan werken om het voor elkaar te krijgen.....Super ;D
LRtF7TiYKhrKiyE9RDti7zFtY2X1gQGDgm

Wie wenst of hoopt, leeft al in de toekomst.
-- Leopold Schefer

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Puber-corner
« Reactie #9 Gepost op: 03 februari 2015, 04:14:05 »
aan Nelis nog een vraag, hoe gaan wij een aparte corner maken alleen voor pubers?

Ha Zeester, ik weet dat er een Nederlandse site genaamd cryptocorner.nl is, ik heb persoonlijk een beetje gebotst met één van de mensen daar, waardoor e-Gulden er weg is gehaald, maar ik weet zeker als die pubers daar lid worden en via het contactformulier om een e-Gulden groep vragen dat hij er wel gaat komen. Wij zijn daarnaast ook geselecteerd door OCUPY.NET om een deel van hun beweging te mogen uitmaken, onze groep daar heeft een aparte groepschat, en verder werkt het als een soort facebook en zijn ze bezig om een cloud storage functie te integreren.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Puber-corner
« Reactie #10 Gepost op: 03 februari 2015, 05:01:18 »
Donatie verstuurd:

fed8b56baa11d49a8d7e30421b4980f40ca7be6b038ab8001319e0fd9fa16261
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Puber-corner
« Reactie #11 Gepost op: 03 februari 2015, 07:13:20 »
aan Nelis nog een vraag, hoe gaan wij een aparte corner maken alleen voor pubers?

Die vraag moet zijn, "Hoe gaan we überhaupt controleren of iemand van een bepaalde leeftijd is?"

Ik vind het een leuk idee, maar het is onmogelijk om zeker te weten hoe oud iemand is - op internet. Maar ik denk dat als je iets Puber Corner noemt dat het wel een beetje vanzelf goedkomt.

Dan wordt de vraag wat het idee is van de Puber Corner. Op dit moment weten we alleen dat er iets moet komen wat Puber Corner heet. Wat moet je daar kunnen doen? Moet er aparte informatie beschikbaar zijn? Is een apart stukje op het forum voorlopig voldoende? Enz.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #12 Gepost op: 03 februari 2015, 07:52:57 »
aan Nelis nog een vraag, hoe gaan wij een aparte corner maken alleen voor pubers?

Ha Zeester, ik weet dat er een Nederlandse site genaamd cryptocorner.nl is, ik heb persoonlijk een beetje gebotst met één van de mensen daar, waardoor e-Gulden er weg is gehaald, maar ik weet zeker als die pubers daar lid worden en via het contactformulier om een e-Gulden groep vragen dat hij er wel gaat komen. Wij zijn daarnaast ook geselecteerd door OCUPY.NET om een deel van hun beweging te mogen uitmaken, onze groep daar heeft een aparte groepschat, en verder werkt het als een soort facebook en zijn ze bezig om een cloud storage functie te integreren.

Persoonlijk vind ik dat we de pubercorner niet buiten ons forum moeten plaatsen op een cryptocorner of een occupy .net

Redenen hiervan zijn:
Er is op ons eigen forum altijd wel iemand aanwezig die de boel in de gaten kan houden.
Belangrijk is ook het niet afhankelijk zijn van derden in dit initiatief. (Cruptocorner of ocupy)
We kunnen voor de aanmelding van de jonge e-Guldenaars zelf een aantal regels verbinden aan het hoe en wat.
Bijvoorbeeld...in de pubercorner komt een "stel je voor" subboard en iedere puber is ook *verplicht* zich daar voor te stellen, zodat wij (de volwassenen) weten wie bij die groep hoort en we doelgerichter kunnen sturen/opletten waar nodig.
Er is ook een overzichtelijk aantal regels (gedragscode) terug te vinden in deze board voor de tieners.
Er kan ook afgesproken worden dat de pubers enkel reageren in de puber corner etc.

Ik had zelf al aangegeven mee een oogje in het zeil te willen houden, maar dat wordt voor mij wel "moeilijker" als er te veel platformen intensief in gebruik zijn.
Heb nu al zoveel plaatsen waar ik berichten binnenkrijg dat het ten koste zou gaan van de oplettendheid/sturing die onze jonge e-guldenaars nodig hebben.
Afbakenen op het forum is wat moeilijker...het is niet zo dat we voor de puibers enkel de pubercorner zichtbaar kunnen maken en de rest niet....dus dat is een punt waar we t eens over zullen moeten worden.


Ik denk dat we op bijvoorbeeld de forum indexpagina met een board "puber Corner" en een aantal duidelijke regels hierin al ver kunnen komen.
Iig voorlopig dan.

Leeftijdsissue:
Ik neem aan dat de meeste pubers hier terecht zullen komen via hun ouders of andere pubers die dan al lid zijn.




EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #13 Gepost op: 03 februari 2015, 16:44:38 »
Hey Luitjes,

Leuk dat jullie allemaal wielen aan het uitvinden zijn. Hoe meer wielen hoe meer vreugde !! :)

We hadden met "vrienden van de e-gulden" ook het probleem om te bepalen wie-wie is en dat hebben we (denk ik toch) opgelost door jezelf te presenteren als VRIEND in combinatie met je eigen sociaal-medium. Uit je facebook-pagina blijkt al snel of je een puber bent toch ? (Je hoeft natuurlijk geen puber te zijn om vriend te worden, dus zeester, en alle anderen, wat let jullie ?)

Nou is het verder zo dat op de vriendenpagina iedereen een wallet-adres (=donatie-adres) publiceert, zodat doneren ook een makkie wordt, maar zodat je ook in de pubercorner kunt zien (aan de hand van het efl-walletadres) of iemand echt puber(ig) is.  Goed idee om iedere puber die zich als vriend vertoont buiten de stichting om wat te doneren. Ik doe mee.

Bij deze dus een Nieuw Board aangemaakt (nog voor de DOOC en de DOC) met als naam pubercorner.  Afblijven dus jullie !! Ook geen welkom en zo. Dat doen de pubers zelf maar


« Laatst bewerkt op: 03 februari 2015, 16:46:09 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Zeerobje

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 69
  • Karma: +10/-2
  • Fan van Nederlandse Coin's
    • Bekijk profiel
Re: Puber-corner
« Reactie #14 Gepost op: 03 februari 2015, 17:18:36 »
Hey Luitjes,

Leuk dat jullie allemaal wielen aan het uitvinden zijn. Hoe meer wielen hoe meer vreugde !! :)

We hadden met "vrienden van de e-gulden" ook het probleem om te bepalen wie-wie is en dat hebben we (denk ik toch) opgelost door jezelf te presenteren als VRIEND in combinatie met je eigen sociaal-medium. Uit je facebook-pagina blijkt al snel of je een puber bent toch ? (Je hoeft natuurlijk geen puber te zijn om vriend te worden, dus zeester, en alle anderen, wat let jullie ?)

Nou is het verder zo dat op de vriendenpagina iedereen een wallet-adres (=donatie-adres) publiceert, zodat doneren ook een makkie wordt, maar zodat je ook in de pubercorner kunt zien (aan de hand van het efl-walletadres) of iemand echt puber(ig) is.  Goed idee om iedere puber die zich als vriend vertoont buiten de stichting om wat te doneren. Ik doe mee.

Bij deze dus een Nieuw Board aangemaakt (nog voor de DOOC en de DOC) met als naam pubercorner.  Afblijven dus jullie !! Ook geen welkom en zo. Dat doen de pubers zelf maar

Volgens mij is het beter dat de dames zich er af en toe even tussen mengen...En ook de pubers Welkom heten. Ook kunnen zij met de pubers af en toe een leuke actie starten. Ook zou het mooi zijn om het ontwerp van Inge te plaatsen in de Topic..

Gr Zeero