Auteur Topic: Spreken tijdens vergadering Amsterdam  (gelezen 9155 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Gepost op: 07 januari 2015, 01:43:59 »
https://bitcointalk.org/index.php?topic=916451.msg10064315#msg10064315

met het plaatsen van bovenstaande tekst vind ik het niet langer nodig om zelf te spreken tijdens de vergadering in Amsterdam. Ik heb het volste vertrouwen in Henk, misschien kan er wel tussen neus en lippen door vermeld worden dat dit verhaal op bitcointalk staat en dat mensen dat dan zelf nog kunnen nalezen, mochten ze hier interesse in hebben gekregen na het verhaal van Henk. Ik zal wel gewoon aanwezig zijn, mits mijn vergadering met OSIRIUS morgen niet uitloopt.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2015, 09:08:23 »
Niet echt een verhaal dat mijn achternicht en mijn overbuurman gaan begrijpen. Aan de ene kant gelukkig maar, maar aan de andere kant wekt het de schijn dat er aan de basis veel gemanipuleerd kan worden terwijl dat uiteindelijk niet zo is.  Op het moment dat er maar een heel klein stukje van de reële economie met de e-Gulden wordt bedreven hebben individu-tjes als "unusualfacts" niets meer te vertellen. Nu de totale e-Gulden economie nog maar een kleine ton bedraagt misschien nog wel, maar wat slaan ze de plank mis. Het doel is om een alternatief te bieden voor FIAT-geld en als je een voorbeeld wilt stellen doe je dat door het fundament respectvol te bejegenen, niet door prijsmanipulaties of suggesties daartoe.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 07 januari 2015, 11:50:05 »
Niet echt een verhaal dat mijn achternicht en mijn overbuurman gaan begrijpen. Aan de ene kant gelukkig maar, maar aan de andere kant wekt het de schijn dat er aan de basis veel gemanipuleerd kan worden terwijl dat uiteindelijk niet zo is.

In amsterdam zijn jouw buurman en nicht niet aanwezig, maar zijn wij gevraagd een verhaal af te steken voor informal investors die misschien de munt willen kopen. De enige reden waarom onze munt niet gemanipuleerd wordt, is omdat ik te weinig btc in 1 keer achter de hand hebt en jij geen hout snapt van economie

Op het moment dat er maar een heel klein stukje van de reële economie met de e-Gulden wordt bedreven hebben individu-tjes als "unusualfacts" niets meer te vertellen. Nu de totale e-Gulden economie nog maar een kleine ton bedraagt misschien nog wel, maar wat slaan ze de plank mis.

zoals ik al vele malen eerder heb aangegeven, hebben we de crypto gemeenschap nodig om ons op de kaart te zetten. Je wilt niet weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om het volume dat onze munt de afgelopen weken meemaakt te realiseren, dat houdt ik echt niet vol tot augustus. Wij moeten in de kijker gespeeld worden, ik blijf erbij dat we de gemiddelde Nederlander pas zullen bereiken als 1 muntje ten minste een eurocent waard is. Tot die tijd is bereikt stelt deze hele munt niets voor, behalve als speculatie middel waarin je gokt of de voorstellen van de mensen die achter de munt zitten een kans van slagen hebben. Moeten ze natuurlijk wel ooit een keer de moeite nemen om die informatie met je te delen


Het doel is om een alternatief te bieden voor FIAT-geld en als je een voorbeeld wilt stellen doe je dat door het fundament respectvol te bejegenen, niet door prijsmanipulaties of suggesties daartoe.


Hoe vaak moet ik nu nog aangeven dat het aansporen van mensen om te kopen geen manipulatie is. Jij geloofd toch wel in EFL Gerrit? Waarom blijf je dan maar in herhaling vallen over zogenaamde manipulatie, een halve eurocent per stuk is gewoon spotgoedkoop. Als je in het idee geloofd, dan zou ik er wel een deel van mijn wijncollectie op e-Bay voor aanbieden (als ik die tenminste zou hebben) Probleem is natuurlijk wel dat je die wijncollectie pas te koop kan gaan aanbieden als iemand je verteld over de mogelijkheden die ze met onze munt hebben. Door de geweldige communicatie van de stichting, die claimt naar buiten te willen communiceren, maar in werkelijkheid al een half jaar nieuwsbrieven loopt te versturen naar mensen die deze niet wil ontvangen met nieuws wat geen nieuw is, gebeurt er iig helemaal niets. Dan kun je veilig willen zijn door jezelf te kunnen garanderen alle munten die er nog niet zijn op te kunnen kopen, maar is het juist niet de bedoeling dat iemand anders ze koopt, zodat het gaat leven en iets gaat voorstellen? Op dit moment staan we op Cryptsy met 3 Bitcoins op de 10000, moet jij een kijken wat er gebeurt als wij iemand kunnen vinden die ons dat gunt, want dat is het hele spelletje op dit moment, gunnen. Vandaar mijn eerlijke verhaal, dit is werkelijk hoe ik erover voel en denk en ik hoop dat er vanmiddag/vanavond iemand is die in mijn denken mee wil gaan, dan moet jij natuurlijk wel een andere toon aanslaan, want zodra jij over manipuleren begint te praten als ik de prijs van een eurocent noem gaat het geheel natuurlijk niet werken. Wij hadden al lang en breed de 2500 achter ons kunnen laten als er niet iemand enorm aan het binnenlopen zou zijn op alle btc die ik de afgelopen weken in dit protocol heb geluld. Iemand ontvangt die btc en als die persoon ons zou ondersteunen, omdat hij geloofd dat het volume op een hogere prijs kan toenemen, dan kunnen we pas echt losgaan.

EDIT: typo, en owja, dat jij geen hout snapt van economie is als opmerking niet slecht bedoeld hoor, iedereen snapt economie op zijn eigen manier, dus het is niet zo lief dat ik het zo stel. Laten we het houden op dat we er soms anders over denken, bijvoorbeeld hoe gevoelig deze munt is voor manipulatie.
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2015, 12:29:17 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 07 januari 2015, 13:48:45 »
Prima Niels. Maar als ik het niet zeg dan is er wel iemand anders die het denkt. Andere dingen die ik dacht :

Schrap termen als pump, dump uit je vocabulair
Vervang drievoudig expanderen door "groei door adoptie, educatie" (of wat ook)
Vervang "this forum is very negative about us" door "Lets focus on the common enemy"
Bemoei je niet met wat anderen met hun munten doen of hebben gedaan
"a pricespike will cause more buying", zou het echt ?
"trust in me"  ;D
"some sugar daddy", heeft niets structureels in zich
"I can't make any promises", maar je vertelt toch iets dat veel beloofd ?
"I try to cool the market",  Doe me een lol
"buying above €2,20371 a piece is not needed while the coins are still being mined";  Bitcoins maar verkopen dan ?
"we have been mostly repairing", Ik zou zeggen inventariseren, richting bepalen, formuleren en plannen
"you where stupid" : Dacht het niet.
"I believe you are also stupid" :  :'(

Het zijn maar want suggesties, want voor de rest kijken we volgens mij dezelfde kant op.





efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 07 januari 2015, 14:01:18 »
Prima Niels. Maar als ik het niet zeg dan is er wel iemand anders die het denkt. Andere dingen die ik dacht :

Schrap termen als pump, dump uit je vocabulair
Vervang drievoudig expanderen door "groei door adoptie, educatie" (of wat ook)
Vervang "this forum is very negative about us" door "Lets focus on the common enemy"
Bemoei je niet met wat anderen met hun munten doen of hebben gedaan
"a pricespike will cause more buying", zou het echt ?
"trust in me"  ;D
"some sugar daddy", heeft niets structureels in zich
"I can't make any promises", maar je vertelt toch iets dat veel beloofd ?
"I try to cool the market",  Doe me een lol
"buying above €2,20371 a piece is not needed while the coins are still being mined";  Bitcoins maar verkopen dan ?
"we have been mostly repairing", Ik zou zeggen inventariseren, richting bepalen, formuleren en plannen
"you where stupid" : Dacht het niet.
"I believe you are also stupid" :  :'(

Het zijn maar want suggesties, want voor de rest kijken we volgens mij dezelfde kant op.

Ergens ook wel komisch typisch Niels haha ;D
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 07 januari 2015, 16:40:46 »
Laat ik voorop stellen dat het makkelijk is om op Niels kritiek te geven, hij laat zich vaak horen en daardoor ligt de focus ook vaak op hem.

Laten we vanaf nu de boel anders, structureler en georganiseerder aanpakken.

Niels je hebt gelijk in de dingen die je schrijft, maar....
Gerrit heeft een punt.
De manier waarop je iets schrijft kan gemakkelijk verkeerd opgevat worden, ook al is het inhoudelijk correct.
Er zal genuanceerder naar buiten getreden moeten worden.
Een paar aanpassingen in de manier waarop dingen worden omschreven kan een wereld van verschil maken...hierin heeft Gerrit gelijk.

Mssn is het een idee om de teksten die geplaatst worden eerst te laten interpreteren door iemand die de essentie van het artikel niet aantast en sommige harde verwoordingingen weet te nuanceren alvorens deze te posten op grote fora als bitcoin talk.
Zie dit ook niet als negatieve kritiek op je opvattingen of inspanningen, want dat is niet de onderliggende boodschap ,maar zie het als een leerproces waarin we samen kunnen groeien.

2015 kan een nieuw begin zijn:
Mssn dat er een aantal richtlijnen uitgezet kunnen worden betreft communicatie zodat negatieve aannames door mensen buiten onze EFL gemeenschap geminimaliseerd worden.

Wij weten wat je bedoelt als we je artikelen lezen....Gerrit snapt je artikelen ook...hij is het enkel niet altijd eens met de bewoordingen die gebruikt worden.
We snappen dat je met boosheid zit jegens de maatchappij, maar als je mensen voor je wil winnen moet je niet dat deel boosheid laten meespreken.
Laat dat deel spreken waarmee je ons ook voor je hebt gewonnen...Je weet inmiddels dat je niet alleen in de strijd staat.
Het is dus ook niet nodig om die last op je schouders alleen te dragen.


Laten we vanaf nu elkaar bijstaan, als er hulp nodig is met het schrijven van teksten maak dit dan bespreekbaar...geldt voor eender wie een EFL artikel wil schrijven en dat wil delen op grote fora.
Is een deadline niet haalbaar, communiceer ook dat met elkaar.

Bij het schrijven van een artikel is het zaak dat de doelgroep die je wil bereiken zich met de schrijver van het artikel kan/wil identificeren.
Ook de voltallige huidige EFL achterban moet zich ermee kunnen /willen identificeren.

Hou bij het schrijven van een artikel rekening met het feit dat je geen lichaamstaal of intonatie kan meegeven.
Artikelen zijn vlak en platonisch juist omdat we deze 2 zaken niet mee kunnnen geven aan de lezer.
Het is dus zaak om alles zo te verwoorden dat iedereen bereikt wordt die je ermee wil bereiken.

EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2015, 13:32:49 »
Ik ga even terugkomen op wat in mijn vorige post is geschreven....en bij deze ook mijn excuses naar Niels hiervoor.

Ook ik leer elke dag nog bij en dit keer was de aanleiding het bekijken van het volgende korte filmpje van George Carlin.
Met dank aan ons lid, Kloede. voor de introductie naar deze mr. Carlin
Ik kende George Carlin nog niet dus ben gisteren ff gaan zitten om een aantal van zijn op youtube geplaatste filmpjes te bekijken.

Mssn is de softe (of zoals ik het noemde )genuanceerde taal wel 1 van de grootste boosdoeners van de huidige tijd waarin we leven.
Let niet op de titel van het filmpje want die dekt de lading van de onderliggende boodschap niet die George Carlin wil overbrengen.
Het filmpje zou eigenlijk moeten heten: How language is used to mask the truth.
Hij (maar ook ikzelf) is geen antisemiet dus laat je niet misleiden door de titel.


Link: (Duurt kleine 10 minuten)
https://www.youtube.com/watch?v=vAj6cXHrWdQ

Wellicht slaat Niels de plank dus helemaal niet mis wanneer hij gewoon botweg zegt waar het op staat.
Mssn is het juist wat er nodig is om mensen wakker te maken.

Ik heb zelf ook liever dat iemand gewoon zegt waar het op staat...liever dat, dan ellebogenwerk of mooiere woorden die maskeren wat er eigenlijk bedoeld wordt.

Waar ik het nog wel steeds mee eens ben is het volgende:
Hou bij het schrijven van een artikel rekening met het feit dat je geen lichaamstaal of intonatie kan meegeven.
Artikelen zijn vlak en platonisch juist omdat we deze 2 zaken niet mee kunnnen geven aan de lezer.






EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 08 januari 2015, 14:14:09 »
Mee eens in die zin dat harde woorden meer impact hebben en dat impact nu keihard nodig is.  Maar dan moet de klap wel raak zijn anders berokken je meer schade dan dat je goed doet.  Heb je wel eens geprobeerd met een splijtbijl een spijker op zijn plaats te krijgen ? Ik vond dus dat Niels op een aantal punten de plank missloeg en ik heb aangegeven waar. Er zitten zogezegd een aantal deuken op plaatsen waar ik ze liever niet gezien had.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 08 januari 2015, 14:22:01 »
Het mooiste is als we beide kunnen verenigen met elkaar Gerrit.
Bedoel ik dus mee, gewoon kunnen zeggen waar het op staat zonder mooiere, duurdere, softe woorden te gebruiken en toch de plank raak slaan.

Desalniettemin vind ik toch dat van mij uit een excuus op zijn plaats is, want in essentie ben ik 't wel eens met wat hij heeft geschreven.
 

EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 08 januari 2015, 15:03:06 »
Die essentie is  (m.i.) dat mensen het beter gaan begrijpen als de prijs omhoog gaat en daarbij zijn splijtbijlen geoorloofd. (en suikerooms)
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2015, 11:16:19 »
Prima Niels. Maar als ik het niet zeg dan is er wel iemand anders die het denkt. Andere dingen die ik dacht :

Schrap termen als pump, dump uit je vocabulair
Vervang drievoudig expanderen door "groei door adoptie, educatie" (of wat ook)
Vervang "this forum is very negative about us" door "Lets focus on the common enemy"
Bemoei je niet met wat anderen met hun munten doen of hebben gedaan
"a pricespike will cause more buying", zou het echt ?
"trust in me"  ;D
"some sugar daddy", heeft niets structureels in zich
"I can't make any promises", maar je vertelt toch iets dat veel beloofd ?
"I try to cool the market",  Doe me een lol
"buying above €2,20371 a piece is not needed while the coins are still being mined";  Bitcoins maar verkopen dan ?
"we have been mostly repairing", Ik zou zeggen inventariseren, richting bepalen, formuleren en plannen
"you where stupid" : Dacht het niet.
"I believe you are also stupid" :  :'(

Het zijn maar want suggesties, want voor de rest kijken we volgens mij dezelfde kant op.

Waarom bijft EFL zich met P&D bezig houden? snap hier echt geen hol van!
https://bitcointalk.org/index.php?topic=916451.msg10237105#msg10237105
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2015, 12:36:28 »
Prima Niels. Maar als ik het niet zeg dan is er wel iemand anders die het denkt. Andere dingen die ik dacht :

Schrap termen als pump, dump uit je vocabulair
Vervang drievoudig expanderen door "groei door adoptie, educatie" (of wat ook)
Vervang "this forum is very negative about us" door "Lets focus on the common enemy"
Bemoei je niet met wat anderen met hun munten doen of hebben gedaan
"a pricespike will cause more buying", zou het echt ?
"trust in me"  ;D
"some sugar daddy", heeft niets structureels in zich
"I can't make any promises", maar je vertelt toch iets dat veel beloofd ?
"I try to cool the market",  Doe me een lol
"buying above €2,20371 a piece is not needed while the coins are still being mined";  Bitcoins maar verkopen dan ?
"we have been mostly repairing", Ik zou zeggen inventariseren, richting bepalen, formuleren en plannen
"you where stupid" : Dacht het niet.
"I believe you are also stupid" :  :'(

Het zijn maar want suggesties, want voor de rest kijken we volgens mij dezelfde kant op.

Waarom bijft EFL zich met P&D bezig houden? snap hier echt geen hol van!
https://bitcointalk.org/index.php?topic=916451.msg10237105#msg10237105

Het zorgt voor actie? Lees ook eens de tweede post in dat topic.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Spreken tijdens vergadering Amsterdam
« Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2015, 15:50:31 »
De reden dat ik nog iets moest neerzetten was de wallet updates, ik heb toen besloten om op dat topic te reageren.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV