Auteur Topic: Flevoland - Almere, Lelystad, Dronten, Zeewolde, Urk en NOP.  (gelezen 3574 keer)

Offline Pggnbch

  • Moderator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Flevoland - Almere, Lelystad, Dronten, Zeewolde, Urk en NOP.
« Gepost op: 12 oktober 2014, 13:32:51 »
Eindelijk is er een digitale munt (cryptovaluta), de eGulden (EFL) die als lokaal betaalmiddel alle kansen in zich heeft. Nu nog in de kinderschoenen, straks weten we niet beter. Het eerste dat nodig is om 'n lokaal succes van de eGulden te maken, is dat we elkaars diensten en producten gaan betalen mèt de eGulden. Het geeft je een subliem bevrijdend gevoel om van het huidige bancaire systeem bevrijd te zijn met dit geld op zak. De methode en techniek van de eGulden, hetzelfde als de Bitcoin waar je misschien al iets over gehoord hebt: maar de eGulden is Nederlands. Cryptovaluta steken momenteel overal in Europa (+de rest van de wereld) de kop op, nu dan ook in Flevoland/Almere.

Spreekt het je aan? Wil ook jij bevrijd worden van de handelswijze van de banken, in het algemeen? Heb je ideeën over betalen met digitaal geld? Wil je meehelpen aan een nieuw subdomein van deze website? Wil jij net als ik betalen met de eGulden? Laat het even weten, reageer hier!
 
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2014, 14:00:45 door Peter Aggenbach »
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Flevoland - Almere, Lelystad, Dronten, Zeewolde, Urk en NOP.
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2014, 13:53:30 »
Mooi stukje peter goed voorbeeld hoe het ook kan ;) 
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline NaatjePet

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Flevoland - Almere, Lelystad, Dronten, Zeewolde, Urk en NOP.
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2014, 17:39:43 »
Hoewel ik momenteel geen Euro, gulden, of Florijn in bezit heb om eventueel om te zetten in een e-Gulden, juich ik ieder initiatief toe om de gevestigde "orde" dwars te zitten.

Ik ben echter een grote leek op dit gebied, want de bitcoins snap ik helaas ook niet.

Maar, succes en kom maar op met de plannen! En deelnemers natuurlijk!

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Flevoland - Almere, Lelystad, Dronten, Zeewolde, Urk en NOP.
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2014, 18:40:02 »
Ik ben echter een grote leek op dit gebied, want de bitcoins snap ik helaas ook niet.

Wat snap je niet? Dan gaan wij het proberen uit te leggen :)
Misschien handig om hier een apart topic voor aan te maken onder 'hulp'
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Pggnbch

  • Moderator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: Flevoland - Almere, Lelystad, Dronten, Zeewolde, Urk en NOP.
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2014, 09:35:34 »
Welkom op dit forum NaatjePet! Erg goed dat je je hebt geregistreerd ook al snap je er niets van. Eerlijk gezegd, ook ik snap er ook weinig van,... Met name is het computer technische deel dan. Ik zal proberen om samen met Nelis (hier welbekend) een stappenplan neer te zetten. Nieuwe gebruikers kunnen dan snel en eenvoudig over eGuldens beschikken. Later meer hierover.   

Het afgelopen jaar werd mijn enthousiasme voor alternatieve betalingsmethoden gewekt na het zien van enkele Tegenlicht documentaires. In de documentaires wordt bijvoorbeeld de 'Bristol Pound' besproken en wat de komst daarvan voor de lokale community betekent. Eenvoudiger alternatief betalen dan met de Bristol Pound kan niet, er is o.a. een nieuw waardepapier (werkt ook digitaal) gedrukt dat van hand tot hand gaat. Heel overzichtelijk.

All franjes eraf, met de Bitcoin en de eGulden gebeurt eigenlijk hetzelfde, maar digitaal, via je computer. Je download een portemonnee (wallet) naar je pc. Het duurt even om je wallet helemaal bijgewerkt op je pc te hebben. De wallet maakt automatisch je betalingsadres aan. Mijn betalingsadres ziet er bijvoorbeeld zo uit: LaFwmZDgAtRtrVeMNpLpuKQ6RTvX2t9CHr
Nu zal de eGulden niet sec alleen in Almere worden verhandeld zoals de Bristol Pound in Bristol. En zo zijn nog veel meer verschillen, maar deze betalingsmethoden breken de macht van de banken. Dat is precies wat ik wil, want banken en bankiers vertrouw ik niet meer.         

Hier VPRO's Tegenlicht ingang met veel info: http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/2014/maart/lokale-munteenheden.html

 
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2014, 13:48:13 door Peter Aggenbach »
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Flevoland - Almere, Lelystad, Dronten, Zeewolde, Urk en NOP.
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2014, 10:19:44 »
Peter ik denk dat het voor nieuwe gebruikers het beste een e-Gulden adres als voorbeeld te zien krijgen en niet een bitcoinadres. De Bristol Pound is mij wel bekend en lijkt op mijn (beoogde) lokale valuta tBrabantsKWARTIERTJE, met als grootste verschil dat ik de waarde van de schuld kan afdekken met e-Guldens en in Bristol het systeem dit 100% fiat is.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV