Overig > Hulp

Hoe werkt de e-Gulden?

<< < (2/2)

Nelis:
Erg leeerzaam verhaal en op een toegankelijke manier geschreven, als ik wat opmerkingen mag plaatsen:

De naam keuze is wel erg Nederlands, misschien een idee op een van de personen Achmed te noemen? (of iig iets meer diversiteit in de namen, als is het maar om aan te tonen dat we er mee bezig zijn)

Bij puntje 3.3 in het begin geef ik zelf altijd het voorbeeld van een sudoku, makkelijk te controleren en moeilijk om te maken en hoe beter je bent in het oplossen van een sudoku, hoe minder getalletjes er in het begin bekend zijn, zodat de oplostijd gelijk blijft.

Puntje 3.4 klinkt nu erg gevaarlijk en alsof het aan de orde van de dag is, misschien even een kanttekening plaatsen dat dit eerder uitzondering dan regel?



AmazingDreams:

--- Citaat ---De naam keuze is wel erg Nederlands, misschien een idee op een van de personen Achmed te noemen? (of iig iets meer diversiteit in de namen, als is het maar om aan te tonen dat we er mee bezig zijn)

--- Einde van citaat ---

Het zijn maar namen


--- Citaat ---Bij puntje 3.3 in het begin geef ik zelf altijd het voorbeeld van een sudoku, makkelijk te controleren en moeilijk om te maken en hoe beter je bent in het oplossen van een sudoku, hoe minder getalletjes er in het begin bekend zijn, zodat de oplostijd gelijk blijft.

--- Einde van citaat ---

Ik denk dat de vergelijking met een sudoku niet helemaal correct is. Het principe is wel hetzelfde maar het verschil is dat je met honderdduizenden tegelijk een sudoku aan het maken bent. Deze honderdduizenden mensen (hashing power) staan gelijk aan je 'ervaring' in het oplossen van sudoku.
De difficulty is dan analoog met de hoeveelheid getallen die je krijgt. Maar dit staat niet meer als er een bepaalde difficulty is bereikt. Of misschien wel, want stel je krijgt maar 1 getal, en er is maar 1 oplossing. Dan moet je gaan gokken , hoewel dan alle oplossingen correct zijn is er maar 1 die 'de krant' wil zien.


--- Citaat ---Puntje 3.4 klinkt nu erg gevaarlijk en alsof het aan de orde van de dag is, misschien even een kanttekening plaatsen dat dit eerder uitzondering dan regel?

--- Einde van citaat ---

Of het eerder uitzondering is dan regel is aan de totale kracht van de 'good guys' op het netwerk.

AmazingDreams:

--- Citaat van: bitwise-shifted op 13 oktober 2014, 20:29:58 ------- KNIP ----

--- Einde van citaat ---

Ik ga kijken of ik dit verhaal nog enigszins in kan korten, eerst moet ik het nog zelf goed begrijpen.

bitwise-shifted:
Ik wijs mensen vaak op deze FAQ : https://multibit.org/faq.html
Misschien iets om te vertalen ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie