Auteur Topic: Nieuwe eGulden core update?  (gelezen 4495 keer)

Offline PsychoticBoy

  • Global Moderator
  • Deelnemer
  • *****
  • Berichten: 29
  • Karma: +4/-0
    • Bekijk profiel
Nieuwe eGulden core update?
« Gepost op: 14 augustus 2014, 15:44:34 »
Ik vraag mij af wanneer er een client update komt aangezien we nog op dezelfde versie (april 2014, dat is ruim 4 maanden zonder update  :o ) draaien als voor het oprichten van de stichting en omdat er ook wel wat aanpassingen mogen doorgevoerd.

Groeten

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Nieuwe eGulden core update?
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2014, 15:57:56 »
Hoi PsychoticBoy,

Er is in de tussentijd een KGW fix geïmplementeerd. Welke updates zou jij graag terug willen zien? Vanavond komen wij bijeen om de voortgang te bespreken, ik zal jouw punt aandragen, maar als je een voorzetje kan geven kan ik mijn punten iets concreter aandragen.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Nieuwe eGulden core update?
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2014, 21:21:00 »
Hoi Psychoticboy,

gisteren hebben we naar aanleiding van jouw vraag hierboven kort gesproken over een nieuwe wallet. Het bestuur van de foundation is van mening dat je niet aan iets moet sleutelen wat goed werkt en om deze reden zullen wij op dit moment geen tijd besteden aan het ontwikkelen van een nieuwe wallet. Als mocht blijken dat de wallet niet juist meer functioneert zullen we ons standpunt herzien, maar voorlopig zijn wij prima tevreden met de wallet zoals deze er nu is.

Ik had aan je gevraagd om wat input te geven, maar tot op heden heb ik nog niet van je mogen vernemen welke aanpassing jij precies voor ogen had. Je staat er natuurlijk vrij in om zelf een nieuwe versie te maken, wij zullen deze dan testen en na akkoord op de site plaatsen, maar er moet dan wel een toegevoegde waarde zitten aan de nieuwe wallet, zoals bijvoorbeeld bij de KGW fix het geval was. Wij kunnen extra hulp goed gebruiken, dus als jij hiermee aan de slag wilt gaan zien we je input graag tegemoet. Wij leggen op dit moment de focus bij de distributie van 5 miljoen guldens en de uitleg die hierbij gegeven moet worden aan het grote publiek.

Ik hoop dat je met dit antwoord tevreden bent en hoor je gedachten graag terug.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe eGulden core update?
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2014, 10:43:09 »
Mag ik wel aanvullen dat er zeker wel gewerkt wordt aan de broncode. Dat betreft flexibilisering van de ontwikkelomgeving en het categoriseren van de verschillen met Bitcoin / Litecoin.
Github hebben we een beetje verwaarloosd in verband met de drukte en de bemanning, maar als je issues hebt reik die dan alsjeblieft aan.

De hoofdaandacht gaat uit naar het gedrag van de gravity-well en difficulty berekening  bij grote schommelingen in de hashingpower.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline PsychoticBoy

  • Global Moderator
  • Deelnemer
  • *****
  • Berichten: 29
  • Karma: +4/-0
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe eGulden core update?
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2014, 15:23:54 »
Ik zou beginnen met de KGW te veranderen naar DGW3 oid.
De schommelingen in hashrate en daardoor soms te hoge difficulties die te langduren omdat er een whale gemined heeft op de chain moeten worden opgelost.