Auteur Topic: Verschil E-Gulden en Guldencoin?  (gelezen 16528 keer)

Offline GijsJan

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #15 Gepost op: 05 oktober 2014, 21:36:33 »
Resumé: Sinds ik lid ben geworden van dit forum zijn er 2 nieuwe members bij gekomen, zijn er vooral reacties geplaatst door het beheer en wordt er op Bittrex enkel nog maar verkocht en nauwelijks meer gekocht, er is sowieso weinig actie daar. Op Litebit wordt EFL niet meer actief verkocht, kortom niks wijst erop dat er groei is. Daarnaast mis ik enthousiasme, jullie kunnen als stichting wellicht in de e-gulden geloven, jullie zitten er niet bovenop om dit geloof op potentiële gebruikers over te brengen, jullie teren op de eenling die af en toe komt aanwaaien.

Heb het nu ruim een maand aangekeken, en mijn conclusie is dat de meest verstandige keuze is om de e-gulden op te heffen en de krachten te bundelen richting de Guldencoin offf heel snel heel veel meters te gaan maken, maar gezien de activiteiten in de afgelopen maand denk ik dat dat niet in jullie filosofie past. Vergeet alsjeblieft niet dat je hier bezig bent met een digitale munt, je kan offline wat gaan promoten maar online moet er een warm bad klaar staan. Ik heb dat bad vooral ervaren als ijzig koud.

En @Bastianen, Guldencoin beschuldigen van vuiligheid is kort door de bocht. Er zijn wellicht individuen die daar een strijd om voeren, maar het merendeel van de Guldencoin community is vooral bezig met het uitdokteren van hoe vooruit te gaan met de Guldencoin.

Ik heb mijn pakketje EFL te koop gezet op Bittrex, maar gezien de nauwelijks fluctuerende prijs van de laatste tijd ben ik bang dat mijn verkoopsprijs te optimistisch is.

Ik hoop in ieder geval van harte dat jullie de juiste beslissingen kunnen maken wat betreft het voortbestaan en de groei van EFL, hoe het nu gaat is in ieder geval geen reclame voor de munt..  :-\

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #16 Gepost op: 05 oktober 2014, 22:39:24 »
Ha Gijs-Jan,

Bedankt voor je mening. Ikzelf zie de huidige markt als een superstunt, want het geeft namelijk iedereen de mogelijkheid op een betaalbare prijs deel te nemen aan ons netwerk, zodat achteraf niemand uit het moeras van ongenoegen kan claimen dat het allemaal niet eerlijk is. Dat ijzig koud is wel leuk, misschien dat we daar eens iets mee moeten doen. Begrijp goed dat acceptatie voornamelijk beperkt wordt door kennis. Deze kennis zal zowel door NLG als EFL worden verspreid en zodra deze kennis is overgedragen zijn wij net zo goed een markt als NLG. Iedere winkelier die momenteel NLG accepteert kan ook EFL accepteren. Iedere slimme ondernemer accepteert gewoon het betaalmiddel waar zijn klanten voor kiezen.

Het is enorm spannend dat je een factuur kan maken in geld wat je zelf verzint, maar mij gaat het erom dat mensen voor de lange termijn hun geld op een veilige manier kunnen sparen en specifiek dat ze zelf snappen dat ze dat doen.

Ik wil je eraan herinneren dat ik nog steeds een nek fractuur aan het verwerken ben, waardoor de verspreiding van informatie enige vertraging heeft opgelopen, maar maak vooral je eigen beslissing. Mag ik je vragen wat er mis is met een markt waar eenheden op een constante basis worden aangeboden?

De EFL markt op litebit is trouwens nog gewoon te bezoeken, echter heeft dit bedrijf ervoor gekozen ons logo niet langer te tonen. Bezoek https://www.litebit.eu/coin/efl/nl/ voor onze ideal markt.

Tot slot: maak vooral je eigen keuzes, als je geen toekomst in onze munt ziet verkoop je heel de handel, maar als ik je een tip mag geven wacht je met ten minste 10% van je eenheden met verkopen tot onze blokwaarderingshalvering een feit is.

Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #17 Gepost op: 05 oktober 2014, 23:15:55 »
Hoi Gijs-Jan,

Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd, maar nu staat er dan ook wat. Niemand werd verplicht om in Keulen of in Aken te gaan wonen. Waar het vooral om gaat is dat beide communities ontzettend klein zijn en hard aan het werk voor een betere toekomst, ieder met zijn eigen insteek, offline en online. Maatschappelijke betrokkenheid bereik je niet alleen online en daarom hebben we aangeklopt bij de partner-parade en hebben we Paul Buitink gesponsord met onze aanwezigheid en de positie van Altcoins verdedigd. Als je zegt dat je warmte mist heb je misschien de nieuwsbrief gemist (http://www.egulden.org/nieuwsbrieven/Nieuwsbrief%202,%2016%20september%202014%20-%20Electronic%20Gulden%20Foundation.pdf). Daar wordt in ieder geval gemeld waar de stichting mee bezig is.

Natuurlijk nemen we je post mee als opbouwende kritiek. Zelf raad ik je aan om niet op een maandje meer of minder te kijken, want er moet en gaat nog veel gebeuren. En hou vooral nog een paar EFL's achter; Je weet maar nooit  ;)
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline GijsJan

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #18 Gepost op: 10 oktober 2014, 16:26:27 »
Bewonderenswaardig hoe stellig jullie in EFL (blijven) geloven, alhoewel ik denk dat het inmiddels meer vastklampen is. Als ik de sfeer op andere digitale kanalen zo proef dan bestaat deze vooral uit vraagtekens, de minimale handel op Bittrex is geen lokkertje en oogt kunstmatig, er wordt nauwelijks iets op Litebit verkocht (heb dat de afgelopen dagen in de gaten gehouden) daarnaast pronken jullie met een community die niet bestaat. Beweren dat de Guldencoin community ontzettend klein is is natuurlijk niet waar, die is erg levendig op verschillende fronten.
EFL zit momenteel in een vegetatieve toestand, wordt kunstmatig in leven gehouden. Het is hopen op verbetering maar de kans is klein dat het meer wordt dan het nu is. En ja, het is voor de naasten lastig om dat te accepteren. Buitenstaanders raken steeds minder betrokken omdat ze zien dat de situatie uitzichtloos is, stappen vooruit blijven uit. Hun leven gaat ook gewoon verder.

In de laatste twee reacties wordt niks concreets vermeld, handvatten waar ik als gebruiker wat mee kan. Ik moet blijven geloven, afwachten enzovoorts. Een gammele basis. Je moet zieltjes winnen, waarom niet wat meer reputatiemanagement? Als ik als crypto newbie al zie dat de reputatie van EFL niet heel positief is, dan zal een ander dat ook kunnen zien. Dat doet jullie niks? Jullie leggen jullie daarbij neer? Jullie zijn niet geneigd om daar op te anticiperen? Als het mij niet bevalt dan zwaaien jullie me net zo lief uit?

Voor mij is jullie visie in ieder geval niet te doorgronden..  :-\


Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #19 Gepost op: 10 oktober 2014, 16:46:12 »
Bewonderenswaardig hoe stellig jullie in EFL (blijven) geloven, alhoewel ik denk dat het inmiddels meer vastklampen is. Als ik de sfeer op andere digitale kanalen zo proef dan bestaat deze vooral uit vraagtekens, de minimale handel op Bittrex is geen lokkertje en oogt kunstmatig, er wordt nauwelijks iets op Litebit verkocht (heb dat de afgelopen dagen in de gaten gehouden) daarnaast pronken jullie met een community die niet bestaat. Beweren dat de Guldencoin community ontzettend klein is is natuurlijk niet waar, die is erg levendig op verschillende fronten.
EFL zit momenteel in een vegetatieve toestand, wordt kunstmatig in leven gehouden. Het is hopen op verbetering maar de kans is klein dat het meer wordt dan het nu is. En ja, het is voor de naasten lastig om dat te accepteren. Buitenstaanders raken steeds minder betrokken omdat ze zien dat de situatie uitzichtloos is, stappen vooruit blijven uit. Hun leven gaat ook gewoon verder.

In de laatste twee reacties wordt niks concreets vermeld, handvatten waar ik als gebruiker wat mee kan. Ik moet blijven geloven, afwachten enzovoorts. Een gammele basis. Je moet zieltjes winnen, waarom niet wat meer reputatiemanagement? Als ik als crypto newbie al zie dat de reputatie van EFL niet heel positief is, dan zal een ander dat ook kunnen zien. Dat doet jullie niks? Jullie leggen jullie daarbij neer? Jullie zijn niet geneigd om daar op te anticiperen? Als het mij niet bevalt dan zwaaien jullie me net zo lief uit?

Voor mij is jullie visie in ieder geval niet te doorgronden..  :-\

Beste Gijs Jan,

Zoals je misschien bekend is, is EFL een nieuwe uitvinding die door jaren van indoctrinatie door het grote publiek nog niet begrepen wordt. Op het moment dat NLG zou doorbreken omdat ze zo geweldig zijn, kan jij je dan niet voorstellen dat mensen ook ineens snappen wat EFL is? Je moet vooral geloven dat wij een gammele basis hebben, na 6 maanden :D

Als jij niet met ons in zee wilt zwaaien we je inderdaad heel erg hard uit, aannames dat de markt gemanipuleerd zou worden zijn grote onzin, er is iemand met een hoop EFL die ze tegen iedere prijs van de hand wil doen, dat kost nu eenmaal wat tijd, vooral niet de vruchten van willen plukken hoor.

De zogenaamde negatieve reputatie is ontstaan doordat veel vroege instapper geld zijn verloren. Als jij die mensen op dit moment om hun mening vraagt dan zal dit kleine vriendenclubje er alles aan doen om jou ervan te overtuigen dat het allemaal reuze oneerlijk is en je vooral met ons geen zaken moet doen.

Maak lekker je eigen keuze, maar bedenk dat je de ontwikkeling ook kan versnellen door ons te helpen. I.p.v. al je negatieve gezever zou je ons ook kunnen helpen, maar jij kiest ervoor om op ons forum woorden als uitzichtloos te gebruiken, dat is niet erg, gewoon jouw mening waar ik me niet zo veel van aantrek.

Dit antwoord is trouwens opgesteld door iemand die zich graag uit als e-Gulden community en zo zijn er nog meer mensen, ga nu dus niet zeggen dat ik niet besta, dat vind ik er beledigend.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline GijsJan

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #20 Gepost op: 10 oktober 2014, 17:11:24 »
Oef jammer, wederom een antwoord vanuit een filosofie met als bonus heel wat onaardigheid mijn kant op. Ik concludeer dat het imago van EFL geen vertrouwen uitstraalt, prima dat je dat als mijn probleem ziet maar dat is het natuurlijk niet. Je kan je ogen blijven sluiten voor het beeld wat potentiële EFL gebruikers van je kunnen krijgen, je kan er ook mee aan de slag gaan. Zodra dat gebeurt zie ik de positieve berichten wel voorbij komen, ik zou de hulp vooral zoeken in de communityleden die al wel heilig overtuigd zijn van EFL.

Wij zijn natuurlijk uitgepraat, een EFL gebruiker die het (enige inhoudelijke online) gesprek aangaat maar wordt uitgekafferd door EFL zelf die wordt alleen maar in zijn vermoedens bevestigd. 

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #21 Gepost op: 10 oktober 2014, 17:20:59 »
Als jij de integriteit van de foundation niet op waarde in kan inschatten, *zwaai* *zwaai* dan maar. Ik kaffer je trouwens niet bewust uit, ik reageer op de manier waarvan ik vind dat jij die verdient, succes met je crypto avontuur.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline GijsJan

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2014, 17:36:02 »
Als jij de integriteit van de foundation niet op waarde in kan inschatten

Nu doe je het weer. Het gaat er niet om dat jij vindt dat je integer bent, het gaat erom dat jij die integriteit als EFL uitstraalt. Je mag vinden dat je dat doet, ik vind dat je dat niet doet, en daar zit jullie probleem.. en als jullie dat niet op waarde kunnen inschatten dan heb je een groter probleem dan het wegpoetsen van de valse start. Misschien verstandig om binnen de community op zoek te gaan naar iemand die ervaring heeft als communicatie-adviseur, een woordvoerder die tegen kritiek (of haters, zoals jij wil) kan zou een goed begin zijn.. nu jaag je mensen weg.

Offline Greenleaf

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #23 Gepost op: 10 oktober 2014, 17:43:20 »
Nelis hij heeft gelijk je posts komen totaal niet professioneel over.
Misschien moet je dat overlaten aan Hman en Bitwiseshifted.
Je spreekt teveel vanuit emotie.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #24 Gepost op: 10 oktober 2014, 17:47:01 »
Gijs Jan, als jij je weggejaagd voelt is dat jammer, maar ik lig van die ene persoon niet wakker, ook niet van die 100 Guldencoin liefhebbers. Wij zijn integer en dat bewijzen we iedere keer als we een bericht plaatsen, dat dit voor jou niet zo voelt is jammer voor ons, maar ik ga echt niet mijn best doen om jou alsjeblieft over te halen in ons te vertrouwen, maar aangezien we ons toch nog in de stilte voor de storm bevinden, heb je deze thread al gelezen?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=785770.0
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline GijsJan

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #25 Gepost op: 10 oktober 2014, 20:12:48 »
Ik heb dat topic gelezen, help me even op weg, moet ik daar blij van worden?

Voor jouw duidelijkheid, ik ben geen Guldencoin fanatic, heb er weinig, heb zelfs meer EFL op dit moment. Hier maar ook elders wordt steeds de vergelijking tussen beide coins gemaakt, niet geheel onlogisch misschien omdat vooral in de eerste maanden beide coins elkaar probeerden de loef af te steken. Nederland is dan misschien ook te klein voor twee succesvolle country coins.

Het is verder jullie keuze om geen aandacht te besteden aan imago en reputatie. Gekke keuze dat wel, want bestaat de EFL nu niet voornamelijk vanwege de slechte reputatie van het bankwezen?

Prima dat je vol met haat zit, ik gelukkig niet. Zorgt ervoor dat ik een stapje terug kan doen en de boel van een afstandje kan bekijken.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #26 Gepost op: 10 oktober 2014, 20:35:35 »
Volgens mij is dat topic een bewijs dat er wel degelijk hard gewerkt wordt aan de reputatie van de munt. EFl bestaat op dit moment omdat er een groep mensen gelooft in de toekomst van deze munt en dat ik niet zo sympathiek overkom op mensen die dit geloof niet met ons delen is niet gelijk aan haat, het is mijn manier om mensen te laten nadenken over hun keuzes. Misschien vind jij dat iets te confronterend, maar ik geloof dat als mensen overtuigd zijn van hun gelijk ze mijn mening toch naast zich neer zullen leggen en het dus niet uitmaakt hoe ik mensen duidelijk probeer te maken dat de waarde van zowel NLG als EFL ooit naar een euro per stuk gaat. Het is niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, ik verdedig gewoon op mijn manier de EFL van iemand die beweert dat ons protocol hopeloos verloren is.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline GijsJan

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #27 Gepost op: 10 oktober 2014, 21:01:36 »
Citaat
Volgens mij is dat topic een bewijs dat er wel degelijk hard gewerkt wordt aan de reputatie van de munt.


Dat topic is voornamelijk het bewijs dat er iets mis is met de reputatie, en dat je met grover geschut aan moet komen om juist het Bitcointalk volk te overtuigen dat het weer ok is. Je community is hier, je moet hier dagelijkse nieuwe verse informatie erin pompen, mensen aan de praat krijgen, mensen met je mee laten werken.

Citaat
Het is niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, ik verdedig gewoon op mijn manier de EFL van iemand die beweert dat ons protocol hopeloos verloren is.

Je moet niet verdedigen, je moet argumenteren. Steeds komt dat woord geloof weer terug, voor de werving van nieuwe gebruikers kan dat toch nooit een basis zijn.. hoe kan je ooit enigszins viral gaan als je geeneens nieuwe gebruikers die hier spontaan komen aanwaaien kan overtuigen.

Tot zover mijn laatste woorden, want hoe je het ook wendt of keert, je hebt me wel persoonlijk aangevallen, je bent onredelijk tegen iemand die hier de moeite neemt om zijn verhaal te typen. Bewijst dat je inhoudelijk tekort schiet. Ik hoop dat iemand anders binnen jullie je club je op zijn minst een spiegel kan voorhouden voordat je alleen maar aan het uitzwaaien bent.

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #28 Gepost op: 11 oktober 2014, 10:16:31 »
GijsJan, de afgelopen weken hebben we hard gewerkt aan een nieuwe wallet. Deze draai ik zelf al een tijdje op een seednode en sinds enkele dagen ook 'thuis'. Het gaat hier om een nieuwe fork van litecoin. Dit is erg ingrijpend omdat de oorspronkelijke wallet alle historie mist van zowel bitcoin als litecoin, zelfs de changes die zijn gemaakt om de oorspronkelijke e-Gulden te vormen zijn niet opgenomen in de commit historie. We hebben dus niet kunnen zeggen dat punt x, y en z veranderd zijn, maar zijn dus in feite vanaf 0 begonnen. Normaal gesproken maakt dat niet erg veel uit bij het maken van een nieuwe coin, maar in dit geval moesten we van A naar een vrij onbekende B werken in plaats van van A naar een willekeurig punt.

Daarnaast ben ik bezig geweest met een Merchant API. Deze API is nog niet af, in de zin dat ik nog dingen bij wil bouwen voor de technisch minder vaardigen. En nog wat nieuwe features natuurlijk.

Daarnaast staan o.a. er in de planning:
 - Een update voor het forum qua inrichting
 - Een nieuwe website op e-gulden.org, hier ga ik vandaag een voorzet voor maken, daarom is het nog erg leeg.
 - Een groot deel van de inhoud op de website wordt mogelijk ondergebracht in een wiki.

Graag hoor ik wat je hiervan vind.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Verschil E-Gulden en Guldencoin?
« Reactie #29 Gepost op: 11 oktober 2014, 11:55:24 »
Teruglezend zie ik van twee kanten aardig wat emotie. Van beide kanten kan ik dat begrijpen. Het is echter jammer dat de kern niet geraakt wordt. GijsJan stelt terecht dat er verbeterpunten zijn, maar als dat onderbouwd wordt met termen als "uitzichtloos", "loef afsteken", "niet integere uitstraling" enzovoort dan moet je net Nelis voor je hebben. Dan voel ik met hem op de eerste plaats aan de ene kant alle energie die er sinds juni in is gestoken en aan de andere kant een paar lichtzinnige pennenstreken. Goed, dat mag persoonlijk zijn.

De kern is de munt zelf.  Waar de twee communities waar we het over hebben op de eerste plaats uiteenlopen is de de drijfveer om te streven naar transparantie. Eigenlijk is dat het tegenovergestelde van reputatie-management, omdat dat woord alleen al suggegreerd dat je wat te verbergen hebt. Dat is bij de e-Gulden nu juist niet het geval. De stichting heeft alles open gegooid als je het mij vraagt. Maar ik heb sterk het idee dat daar slecht naar gekeken wordt.

In hoofdlijnen komt alle kritiek neer op twee punten :
1. Hoeveel hebben de oorspronkelijke initiatiefnemers achter gehouden
2. Wat gebeurt er met de premine

Voor punt 1 kan de stichting niet verantwoordelijk gehouden worden, maar er is wel uitvoerig onderzoek naar gedaan. Onder de streep weten wij dat deze mensen van de 10.500.000 EFL premine 4188250.98 via de Bittrex-markt hebben verhandeld en daarna 5.039.340,20 EFL aan de stichting hebben overgedragen. Het is verder heel plausibel dat het restant is gebruikt om de android wallet te laten ontwikkelen en andere inhoud-gerelateerde zaken. Dit verklaart waarom de fair-value van e-Gulden momenteel 1/80ste van die van Guldencoin. Iedereen kan daar aan rekenen.

Terwijl, met betrekking tot punt twee, de e-Gulden Foundation dit tot op de Satoshi nauwkeurig verantwoordt lijkt niemand zich druk te maken over de premine van GuldenCoin. Het resultaat van goed reputatiemanagement ? Ik denk het niet. Er zijn maar weinig mensen die in de gaten hebben waar het echt om gaat : Bij de e-Gulden (niet bij GuldenCoin) is op Github nu aangetoond dat de broncode een zuivere Satoshi-client betreft (Zie reply Amazing systems) en de premine bij e-Gulden (niet bij Guldencoin) is volledig transparant. Het doel van beide munten (neem ik aan) is tenslotte om zoveel mogelijk Nederlandstaligen te bereiken om een escape te bieden tegen de willekeur van de huidige geldmonopolisten.

Het wordt inderdaad tijd om te werken aan reputatiemanagement, maar dan wel op basis van feitelijkheden.  Dat kan gelukkig bij cryptogeld. De rest moeten we overlaten aan gezonde marktwerking.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr