Auteur Topic: Prijs E-gulden  (gelezen 5150 keer)

Offline Greenleaf

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Prijs E-gulden
« Gepost op: 28 augustus 2014, 17:03:11 »
e-guldens in omloop:        9,323,010 (website http://egulden.org/)
premine reserve:                    5,039,340 (website http://egulden.org/)   
totaal wat gemined is:           14.362.350 (e-gulden in omloop + premine)
komende 10 jr mineable:     6.637.650
momenteel beschikbaar litebit: 2.300.000 (litebit.eu)

Hoe kan er meer dan 2 miljoen e-guldens te koop zijn voor een prijs van 0.52 per 100?
Ik snap hier echt niks van, ten eerste van de hoeveelheid en ten tweede van de prijs.

Zitten de devs de premine waar geen verantwoording over is gegeven nog steeds op de exchanges te dumpen?
Kunnen de premine adressen die de devs in handen hebben niet geblacklist worden?

Ik zit elke keer te twijfelen om meer e-guldens te kopen via Litebit omdat ik die devs met hun 5 miljoen premine in mijn hoofd heb, daarnaast zijn er altijd een overvloed aan e-guldens op litebit te koop die niet in verhouding staan tot de prijs.
Het lijkt alsof de prijs van de e-gulden kunstmatig stabiele koers heeft in mijn ogen.

Kan iemand mij zijn of haar visie geven.

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Prijs E-gulden
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2014, 21:09:55 »
Momenteel beschikbaar op litebit: 22.288,61654859. Je hebt een nulletje teveel, maar dat is nogal een verschil.

Persoonlijk denk ik dat de oorspronkelijke ontwikkelaars een groot deel van de premine al niet meer in bezit hadden op het moment dat het genoemde bedrag aan de stichting werd overgedragen. In andere woorden denk ik dat de markt de dumps reeds heeft gecompenseerd.

De adressen kunnen niet geblokkeerd worden. Daar zou je de private keys voor nodig hebben. Maar als we die hadden gehad was er in de eerste plaats geen reden om de publieke sleutels te blokkeren, dan hadden we namelijk toegang gehad tot hun wallet en daarmee de inhoud.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijs E-gulden
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2014, 09:17:55 »
De beschikbare hoeveelheid op litebit wordt gebaseerd op de markt en niet op hun voorraad. Litebit houdt geen eigen voorraad aan, maar leest orderboeken met hun systeem. Je kan op iedere site vinden hoeveel EFL er totaal te koop aan worden geboden en dat getal is de basis voor de beschikbare hoeveelheid, die munten zijn dus niet allemaal voor die prijs te koop.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijs E-gulden
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2014, 11:14:28 »
Ik raad je trouwens aan om een account aan te maken op een van de exchanges in plaats van kopen via litebit. voor 100 gulden betaal je daar nu 51 cent, terwijl de waarde op de markt rond de 30 cent hangt, dat scheelt je bijna de helft!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Prijs E-gulden
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2014, 14:12:48 »
Stel je hebt een miner van 100 MHs

Guldencoin hashrate=5,2 GHs; e-Gulden hashrate=0,36 Ghs
Guldencoin Blocktime=2,5 minuten ; e-Gulden blocktime=2 minuten
Guldencoin Blockreward 1000 ; eGulden Blockreward 25
Guldencoinprijs= 0.0000035; e-Guldenprijs=0.0000087

Als je Guldencoin gaat minen verdien je dus per minuut 0.0000035*1000/(52*2,5) BTC = 0.00002600 BTC/minuut
Als je e-Gulden gaat minen verdien je dus per minuut  0.0000087*25/(3,6*2) BTC = 0.00003000 BTC/minuut

Dit betekent dat qua mining perspectief het geheel redelijk in balans is met een licht voordeel voor de E-Gulden

Als dit besef doordringt dan zal de EFL-hashrate ietsjes gaan stijgen of de EFL-prijs gaan dalen ten opzichte van Guldencoin.
Vanuit het perspectief van Miners zou je kunnen zeggen dat de EFL-prijs iets is overgewaardeerd of de NLGprijs is ondergewaardeerd.

Maar doen miners er wel toe als het gaat om de prijs ? Als je kijkt naar de intrinsieke waarde van beide munten en je stelt dat NLG en EFL technisch niets voor elkaar onder doen dan moet je bedenken dat er momenteel 9.338M e-Guldens in omloop zijn oftewel 44% van het totaal. Omdat het niet duidelijk is hoeveel van de premine bij NLG nog is gereserveerd mogen we misschien stellen dat de halve premine nu in de markt is oftewel 5% van het totaal. Op dit moment zitten we bij NLG op blok 108256 dus is er daarnaast 108.256.000 op de markt oftewel 6,4%. Van alle NLG's is er dus pas 11,4% op de markt.

Als je het kortetermijn miners-rendement vergelijkt zijn de munten dus in balans. Als je het lange termijns beleggingsperspectief vergelijkt is de e-Gulden een factor 4 ondergewaardeerd. Het is maar hoe je ernaar kijkt.

« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2014, 14:16:25 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijs E-gulden
« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2014, 01:57:44 »
De beschikbare hoeveelheid op litebit wordt gebaseerd op de markt en niet op hun voorraad. Litebit houdt geen eigen voorraad aan, maar leest orderboeken met hun systeem. Je kan op iedere site vinden hoeveel EFL er totaal te koop aan worden geboden en dat getal is de basis voor de beschikbare hoeveelheid, die munten zijn dus niet allemaal voor die prijs te koop.

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, iedere site :)

Hierbij de links naar de handelsmarkten van de e-Gulden:
bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-EFL
europex.eu/#!coin/btc/efl
https://www.poloniex.com/exchange/btc_efl

en recent is hieraan toegevoegd:
https://bleutrade.com/exchange/EFL/BTC
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijs E-gulden
« Reactie #6 Gepost op: 01 september 2014, 12:41:50 »
Net even snel wat (kleine) transacties gedaan via https://bleutrade.com.  Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de eenvoud en snelheid van hun gebruikersinterface.  Hogere prijzen voor de EFL ten opzichte van andere beurzen is natuurlijk ook niet verkeerd  :P
« Laatst bewerkt op: 01 september 2014, 12:56:22 door Hman »
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA