Auteur Topic: Prijsontwikkeling  (gelezen 51063 keer)

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #45 Gepost op: 10 mei 2014, 03:41:39 »
Hallo Nelis,

Ik heb je tekst (welke je uitdeelde) gelezen en ben het helemaal met je eens.
Echter ik heb nooit gekozen voor de euro,deze is mij en zo'n beetje iedereen door de strot geduwd.
Er werden ons vele beloftes gedaan omtrent de euro, kijk alleen maar naar de waarde van de euro, 1 euro zou 2,20 gulden zijn.
Nu echter als je de prijzen omrekent van euro naar gulden schrik je jezelf helemaal lam.
Zo kost een frikandel bv 1,25 euro (2,75 gulden dus), dit zouden we ten tijde van de gulden nooit geaccepteerd hebben.
Deze prijsverandering is overal in doorgevoerd behalve in de inkomsten.
We zijn dus vet bezeikt (sorry voor de woordkeuze maar zo zie ik het).
Datzelfde gebeurde inderdaad met de europese grondwet.
Het is absoluut een schijndemocratie.
Om aan informatie te komen is onder andere in mijn ogen dit forum juist 1 van de middelen om naar toe te grijpen daar er hier mensen zitten die al wat meer ervaring hebben met virtueel geld.
Uiteraard ben ik continue opzoek naar informatie maar je wordt overspoeld met verschillende informatie uit verschillende bronnen en dat is wat het alleen maar moeilijker maakt.
Ikzelf juich deze nieuwe vorm van geld juist toe en vind het juist een fijne gedachte om eindelijk weer een beetje grip terug te krijgen op m'n eigen portemonnee, maar ik blijf wel voorzichtig.
In mijn ogen is de grootste fout die je kan maken, geen vragen stellen.
Met de antwoorden kan je dan verder aan de slag en vandaar is de vraag naar informatie naar mijn mening dan ook een legitieme vraag.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #46 Gepost op: 10 mei 2014, 04:08:03 »
Hoi Daan,

Euro of gulden maakt op het moment van de omschakeling al niet meer uit. Sinds augustus 1971 is de goud standaard afgeschaft door Nixon. De Bretton Woods standaard werd tijdelijk opgeschort en dat tijdelijk duurt elke dag nog steeds voort, omdat iedereen zijn handtekening zet onder de euro/dollar/FIAT. Dit topic gaat echter over prijsontwikkeling en al heeft een en ander misschien ergens een raakvlak, laten we proberen wat on topic te blijven. In de toekomst kun je voor vragen het beste een nieuw topic aanmaken in een van de categorieen, maar begrijp me niet verkeerd bedankt voor je bezoek.

Ik zal je als zelfbenoemde cryptoveteraan een tip geven, onderteken je berichten altijd met je adres. Als iemand je dan geld wil doneren hoeft hij er niet om te vragen  ;) Even instellen bij je profiel en wie weet wat het oplevert!

EDIT: Let trouwens niet op de spelfout in de link, ik heb een webmaster die lijdt aan dislectie en koppigheid  :P
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2014, 04:27:40 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #47 Gepost op: 10 mei 2014, 09:08:26 »
Hoi Nelis,

Je hebt gelijk, laten we on topic blijven.
Was wel interessant om deze info van je te krijgen.
En jij bent niet de enige die koppig is, lol.

Dank voor de info.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #48 Gepost op: 10 mei 2014, 10:11:21 »
Er zijn nog meer duidelijke aanwijzingen die ons vertellen dat er iets niet klopt.

1. De hoeveelheid EFL die te koop staat.
Als ik de grafiek van het orderboek bij Bittrex aflees dan zie ik dat er ongeveer 500.000 EFL te koop staat.
Bij Poloniex staan er ongeveer 250.000 EFL te koop.
Dit is een totaal van 750.000 EFL.

Er staat dus iets van 40% van het totaal aantal geminede EFL te koop.

In vergelijking met de GuldenCoin en de Spaincoin is dit percentage zeer afwijkend.
Van de GuldenCoin en de Spaincoin staat er iets meer dan 10% van het totaal aantal coins te koop.
EFL is dus zeer afwijkend.


2. Kijk je naar de hoeveelheden EFL die er verkocht/gekocht worden dan wijkt dit verhoudingsgewijs
ook heel erg af van de GuldenCoin en Spaincoin. Bij EFL is er verhoudingsgewijs dus sprake van van veel grotere aantallen
die verkocht/gekocht worden.


3. De laatste weken zijn alleen al via Litebit.eu dagelijks meer EFL verkocht dan gemined. Hoe kan het dan
dat de prijs steeds blijft dalen en dat de hoeveelheden EFL steeds meer toenemen? Het is ook niet mogelijk om je
EFL terug te verkopen via Litebit.eu. Meer vraag dan aanbod moet er natuurlijk voor zorgen dat de prijs gaat stijgen.

4. Ik maak nog een simpele rekensom.

Totaal EFL te koop =      750.000 EFL
Via Litebit.eu verkocht = 500.000 EFL (deze kan je niet terugverkopen via Litebit.eu)
Mijn hoeveelheid EFL    = 400.000 EFL
Totaal hiervan is       = 1.650.000 EFL


Trek je dit af van het totaal aantal geminede EFL af dan blijft er nog maar 215.000 EFL over voor Nederland en de
rest van de wereld. Dit is een belachelijk laag aantal.

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die hun hoeveelheid EFL willen delen, maar als we alles gaan optellen
dan komen we denk ik makkelijk over het aantal geminede EFL heen.
 

5. Het volume van gisteren is zeer verdacht. Kijk je naar de GuldenCoin dan zie je dat er af en toe volumes van 1 miljoen
worden gehaald, maar daar zijn er ook meer dan 40 miljoen van gemined
. Het is dus zeer raar dat de EFL een volume
heeft gehaald van een coin die een veel groter totaal heeft.

Beste Peter, zou je met mij willen delen op welk adres jouw munten staan?

Waarom wil je dit weten? Ik heb het natuurlijk verspreid over meerdere adressen....

Hoeveel EFL heb jij in je bezit?

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #49 Gepost op: 10 mei 2014, 10:22:51 »
Kunnen de devs de premine adressen tonen?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=522661.0

Premined adresses

Cold storage 1: LTnmK6inEa6gAyD8qbvArM7cnRqf3Ytm7a
Cold storage 2: LcgHU6AHXsZEWb7Jq4i2Vsi3bCsTdd2NPh
Cold storage 3: LXu3h79a5D1rRiKLRUZb5yMcfyxrPiiY8w
Distribution adres 4: LKMoQFm73gEKUUQF6QKsTx6ZmuSjtK6vVd
Distribution adres 5: LZi1W4VMVD7enKbskeDLEWB3oikjSiEkJA

Wat kunnen we hieruit concluderen?

Ik zie dat de 3 cold storage adressen samen 7,5 miljoen EFL bevatten.

Distribution adres 5 is ook niet echt spannend.

Bij distribution adres 4 zie je dat er in totaal 3 miljoen verzonden is.
Wat is jullie conclusie als jullie distribution adres 4 bekijken?
Het is veel werk om alle transacties te bekijken.

Ik zie bijvoorbeeld dat dit adres http://cryptoblox.com/address/LN7sitJYjcbBbexVfj2iz6ZcWTCMQGe7Sx
steeds 50 EFL kreeg tot een totaal van 1650. Wat zouden jullie hieruit concluderen?

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #50 Gepost op: 10 mei 2014, 10:34:05 »
Kunnen de devs de premine adressen tonen?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=522661.0

Premined adresses

Cold storage 1: LTnmK6inEa6gAyD8qbvArM7cnRqf3Ytm7a
Cold storage 2: LcgHU6AHXsZEWb7Jq4i2Vsi3bCsTdd2NPh
Cold storage 3: LXu3h79a5D1rRiKLRUZb5yMcfyxrPiiY8w
Distribution adres 4: LKMoQFm73gEKUUQF6QKsTx6ZmuSjtK6vVd
Distribution adres 5: LZi1W4VMVD7enKbskeDLEWB3oikjSiEkJA

De devs moeten hier mee helpen. Het is teveel werk om elke transactie af te gaan.
Bij distributie adres 4 zie je ook dat het aantal EFL regelmatig gesplitst wordt.

Ze hebben neem ik aan een excel bestand waar alle adressen in staan die 50 EFL hebben gekregen.
Daarnaast kan je ook heel makkelijk uit je wallet alle transacties exporteren.....

Waarom duurt het dan zo lang om alle premine adressen te tonen?

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #51 Gepost op: 10 mei 2014, 11:14:20 »
Omdat bij iedere transactie een deel van de EFL's automatisch verzonden worden aan een nieuw adres (die aan de wallet vast zit). Je  kan dus bezig blijven :)
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #52 Gepost op: 10 mei 2014, 14:37:53 »
Kunnen de devs de premine adressen tonen?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=522661.0

Premined adresses

Cold storage 1: LTnmK6inEa6gAyD8qbvArM7cnRqf3Ytm7a
Cold storage 2: LcgHU6AHXsZEWb7Jq4i2Vsi3bCsTdd2NPh
Cold storage 3: LXu3h79a5D1rRiKLRUZb5yMcfyxrPiiY8w
Distribution adres 4: LKMoQFm73gEKUUQF6QKsTx6ZmuSjtK6vVd
Distribution adres 5: LZi1W4VMVD7enKbskeDLEWB3oikjSiEkJA

Wat kunnen we hieruit concluderen?

Ik zie dat de 3 cold storage adressen samen 7,5 miljoen EFL bevatten.

Distribution adres 5 is ook niet echt spannend.

Bij distribution adres 4 zie je dat er in totaal 3 miljoen verzonden is.
Wat is jullie conclusie als jullie distribution adres 4 bekijken?
Het is veel werk om alle transacties te bekijken.

Ik zie bijvoorbeeld dat dit adres http://cryptoblox.com/address/LN7sitJYjcbBbexVfj2iz6ZcWTCMQGe7Sx
steeds 50 EFL kreeg tot een totaal van 1650. Wat zouden jullie hieruit concluderen?

Ik concludeer dat we nog niet op 50% van de distributie zitten, aangezien er nog meer dan 5 miljoen in cold storage zit. De 17% die nu staat aangegeven is meer dan aannemelijk. Vergeet niet dat 27 kranten een artikel over de munt hebben geplaatst, dus het bereik is er wel degelijk geweest.

Ik vind het erg jammer dat sommige mensen zo negatief tegenover de EFL distributie staan. Begon het eerst met klagen over gegevens die niemand wil delen, nu zou een verkoop order zogenaamd uit de pre-mine komen. Tot 3 dagen geleden was de markt van EFL misschien 3 kooporders dik, dus ik begrijp niet dat mensen klagen dat de prijs naar beneden gaat, terwijl ze zelf geen kooporders open zetten. Wij moeten alles zelf doen, dus ook het maken van een markt. Er zijn in heel Nederland door al deze negatieve berichtgeving misschien 3 mensen zo "gek" om EFL te kopen, dus waarom kan de prijs dan niet dalen tot bijna het 0 punt? Dat er een groot deel van de munten te koop is, vind ik zelf juist een voordeel, dat geeft iedereen de mogelijkheid om wat munten te bemachtigen.

Als je daarnaast bedenkt dat alles bij EFL net iets minder glad is dan NLG, kan ik me voorstellen dat iemand bang wordt op het verkeerde paard te wedden. Er kunnen oneindig veel redenen zijn om munten te verkopen en als er op dat moment te weinig vraag is daalt de waarde, simpel.

Ik heb zelf een heel duidelijke visie voor EFL en NLG, maar deze ga ik nog niet met iedereen delen, want ik wil eerst zorgen dat ik wat sterkere kaarten in mijn handen hou voordat ik ze open op tafel gooi. Alles wat ik erover kwijt wil is dat ik hoop dat beide munten blijven bestaan.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #53 Gepost op: 10 mei 2014, 15:32:04 »

Ik concludeer dat we nog niet op 50% van de distributie zitten, aangezien er nog meer dan 5 miljoen in cold storage zit. De 17% die nu staat aangegeven is meer dan aannemelijk. Vergeet niet dat 27 kranten een artikel over de munt hebben geplaatst, dus het bereik is er wel degelijk geweest.

Ik vind het erg jammer dat sommige mensen zo negatief tegenover de EFL distributie staan. Begon het eerst met klagen over gegevens die niemand wil delen, nu zou een verkoop order zogenaamd uit de pre-mine komen. Tot 3 dagen geleden was de markt van EFL misschien 3 kooporders dik, dus ik begrijp niet dat mensen klagen dat de prijs naar beneden gaat, terwijl ze zelf geen kooporders open zetten. Wij moeten alles zelf doen, dus ook het maken van een markt. Er zijn in heel Nederland door al deze negatieve berichtgeving misschien 3 mensen zo "gek" om EFL te kopen, dus waarom kan de prijs dan niet dalen tot bijna het 0 punt? Dat er een groot deel van de munten te koop is, vind ik zelf juist een voordeel, dat geeft iedereen de mogelijkheid om wat munten te bemachtigen.

Als je daarnaast bedenkt dat alles bij EFL net iets minder glad is dan NLG, kan ik me voorstellen dat iemand bang wordt op het verkeerde paard te wedden. Er kunnen oneindig veel redenen zijn om munten te verkopen en als er op dat moment te weinig vraag is daalt de waarde, simpel.

Ik heb zelf een heel duidelijke visie voor EFL en NLG, maar deze ga ik nog niet met iedereen delen, want ik wil eerst zorgen dat ik wat sterkere kaarten in mijn handen hou voordat ik ze open op tafel gooi. Alles wat ik erover kwijt wil is dat ik hoop dat beide munten blijven bestaan.

Bijna helemaal mee eens Nelis. Toch heeft de vraag aardig wat losgemaakt en ik heb dingen niet zomaar gezegd. Niet uit negativiteit en ook omdat ik vind dat het contrast tussen de nieuws hausse en deze radiostilte wel erg groot is.  Als je deze link ook kent : https://bitcointalk.org/index.php?topic=522235.msg5784529#msg5784529 dan ben je het toch met me eens dat de DEV's wel een klein beetje meer moeite zouden mogen doen om zich daarvan te distancieren. Verder verbaast het me dat in deze twittertijd vrijwel niemand zich wil laten associeren met Bitcoins, laat staan met EFL en een handjevol met de guldencoin. Ik zal dit weekend ook mijn website inbrengen, dan zijn er alvast twee geboren en getogen bredanaars "uit de kast"?! Maar dat is het onderwerp voor een andere topic.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2014, 15:37:35 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #54 Gepost op: 10 mei 2014, 15:58:59 »
Omdat bij iedere transactie een deel van de EFL's automatisch verzonden worden aan een nieuw adres (die aan de wallet vast zit). Je  kan dus bezig blijven :)

Ze hebben toch wel ergens een overzicht van de adressen die 50 EFL premine hebben gekregen.
In dat ene interview http://www.youtube.com/watch?v=atI5L8aHjo4 is ook te horen dat het distributieproces geautomatiseerd is.

Daarnaast werken er 3 ontwikkelaars aan deze munt. Ze kunnen dat technisch toch heel makkelijk voor elkaar krijgen om een overzicht
te hebben van alle premine adressen.....

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #55 Gepost op: 10 mei 2014, 16:03:35 »
Omdat bij iedere transactie een deel van de EFL's automatisch verzonden worden aan een nieuw adres (die aan de wallet vast zit). Je  kan dus bezig blijven :)

Ze hebben toch wel ergens een overzicht van de adressen die 50 EFL premine hebben gekregen.
In dat ene interview http://www.youtube.com/watch?v=atI5L8aHjo4 is ook te horen dat het distributieproces geautomatiseerd is.

Dat distributiesysteem heb ik met mijn eigen handjes gemaakt. In het begin gebeurde het alleen niet automatisch, maar met de hand. Daarnaast heb ik degenen die dat gebruiken laten zweren om niet alles op die wallet te zetten, aangezien het een always-online wallet is.

Daarnaast werken er 3 ontwikkelaars aan deze munt. Ze kunnen dat technisch toch heel makkelijk voor elkaar krijgen om een overzicht
te hebben van alle premine adressen.....

Nogmaals

Omdat bij iedere transactie een deel van de EFL's automatisch verzonden worden aan een nieuw adres (die aan de wallet vast zit). Je  kan dus bezig blijven :)

Je kan wel een script maken dat met intelligent gokken de blockchain afloopt en op die manier bepaald waar de f*** die coins nou weer zijn terechtgekomen, maar dat blijft intelligent gokken. Ik heb zelf niet zo'n zin om zo'n script te maken - teveel gezeik.


EDIT:

Dit is zo'n transactie verzonden via dat systeem http://cryptoblox.com/tx/90de62608ed0add6dadbd63b906d8c2d490751be4b38d31099784e153b5d37fe
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2014, 16:10:25 door AmazingDreams »
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #56 Gepost op: 10 mei 2014, 16:28:29 »
Kunnen de devs de premine adressen tonen?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=522661.0

Premined adresses

Cold storage 1: LTnmK6inEa6gAyD8qbvArM7cnRqf3Ytm7a
Cold storage 2: LcgHU6AHXsZEWb7Jq4i2Vsi3bCsTdd2NPh
Cold storage 3: LXu3h79a5D1rRiKLRUZb5yMcfyxrPiiY8w
Distribution adres 4: LKMoQFm73gEKUUQF6QKsTx6ZmuSjtK6vVd
Distribution adres 5: LZi1W4VMVD7enKbskeDLEWB3oikjSiEkJA

Wat kunnen we hieruit concluderen?

Ik zie dat de 3 cold storage adressen samen 7,5 miljoen EFL bevatten.

Distribution adres 5 is ook niet echt spannend.

Bij distribution adres 4 zie je dat er in totaal 3 miljoen verzonden is.
Wat is jullie conclusie als jullie distribution adres 4 bekijken?
Het is veel werk om alle transacties te bekijken.

Ik zie bijvoorbeeld dat dit adres http://cryptoblox.com/address/LN7sitJYjcbBbexVfj2iz6ZcWTCMQGe7Sx
steeds 50 EFL kreeg tot een totaal van 1650. Wat zouden jullie hieruit concluderen?

Ik concludeer dat we nog niet op 50% van de distributie zitten, aangezien er nog meer dan 5 miljoen in cold storage zit. De 17% die nu staat aangegeven is meer dan aannemelijk. Vergeet niet dat 27 kranten een artikel over de munt hebben geplaatst, dus het bereik is er wel degelijk geweest.

Ik vind het erg jammer dat sommige mensen zo negatief tegenover de EFL distributie staan. Begon het eerst met klagen over gegevens die niemand wil delen, nu zou een verkoop order zogenaamd uit de pre-mine komen. Tot 3 dagen geleden was de markt van EFL misschien 3 kooporders dik, dus ik begrijp niet dat mensen klagen dat de prijs naar beneden gaat, terwijl ze zelf geen kooporders open zetten. Wij moeten alles zelf doen, dus ook het maken van een markt. Er zijn in heel Nederland door al deze negatieve berichtgeving misschien 3 mensen zo "gek" om EFL te kopen, dus waarom kan de prijs dan niet dalen tot bijna het 0 punt? Dat er een groot deel van de munten te koop is, vind ik zelf juist een voordeel, dat geeft iedereen de mogelijkheid om wat munten te bemachtigen.

Als je daarnaast bedenkt dat alles bij EFL net iets minder glad is dan NLG, kan ik me voorstellen dat iemand bang wordt op het verkeerde paard te wedden. Er kunnen oneindig veel redenen zijn om munten te verkopen en als er op dat moment te weinig vraag is daalt de waarde, simpel.

Ik heb zelf een heel duidelijke visie voor EFL en NLG, maar deze ga ik nog niet met iedereen delen, want ik wil eerst zorgen dat ik wat sterkere kaarten in mijn handen hou voordat ik ze open op tafel gooi. Alles wat ik erover kwijt wil is dat ik hoop dat beide munten blijven bestaan.

Er zit inderdaad nog 5 miljoen EFL in de cold storage. Er is volgends de website 17,4% uitgedeeld via de airdrop. Dat is een totaal van iets meer dan 1,8 miljoen coins. Waar zijn de overige 3,7 miljoen coins dan op dit moment? Dit kunnen de devs toch heel makkelijk tonen, omdat zij het beheer doen van de premine coins.

Daarnaast wil ik helemaal niet negatief zijn over deze coin. Ik heb er zelf namelijk 400.000 in mijn bezit. Ik heb er dus flink wat in geïnvesteerd. Ik heb ze niet gemined, maar allemaal gekocht. Het is dus in mijn nadeel om deze coin in twijfel te brengen.

Dat van de 3 kooporders is onzin. Er zijn de laatste weken alleen al via Litebit.eu dagelijks meer coins verkocht dan gemined. De laatste paar weken worden er dagelijks tussen de 15k-20k coins gemined. Ook via bittrex is het zo dat er dagelijks meer coins verkocht zijn dan gemined. Hoe kan het dan dat de prijs maar blijft dalen en dat er steeds meer coins te koop staan. Dit is onmogelijk.

Vandaag alleen al is het volume op Bittrex en Poloniex al 80.000 EFL. Met de huidige snelheid zullen er vandaag iets meer dan 15.000
gemined worden. Meer vraag dan aanbod.... Dit is al zo lang aan de gang..... Mijn enige verklaring is dat er coins van de premine stapel verkocht worden......

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #57 Gepost op: 10 mei 2014, 16:41:25 »

Ik concludeer dat we nog niet op 50% van de distributie zitten, aangezien er nog meer dan 5 miljoen in cold storage zit. De 17% die nu staat aangegeven is meer dan aannemelijk. Vergeet niet dat 27 kranten een artikel over de munt hebben geplaatst, dus het bereik is er wel degelijk geweest.

Ik vind het erg jammer dat sommige mensen zo negatief tegenover de EFL distributie staan. Begon het eerst met klagen over gegevens die niemand wil delen, nu zou een verkoop order zogenaamd uit de pre-mine komen. Tot 3 dagen geleden was de markt van EFL misschien 3 kooporders dik, dus ik begrijp niet dat mensen klagen dat de prijs naar beneden gaat, terwijl ze zelf geen kooporders open zetten. Wij moeten alles zelf doen, dus ook het maken van een markt. Er zijn in heel Nederland door al deze negatieve berichtgeving misschien 3 mensen zo "gek" om EFL te kopen, dus waarom kan de prijs dan niet dalen tot bijna het 0 punt? Dat er een groot deel van de munten te koop is, vind ik zelf juist een voordeel, dat geeft iedereen de mogelijkheid om wat munten te bemachtigen.

Als je daarnaast bedenkt dat alles bij EFL net iets minder glad is dan NLG, kan ik me voorstellen dat iemand bang wordt op het verkeerde paard te wedden. Er kunnen oneindig veel redenen zijn om munten te verkopen en als er op dat moment te weinig vraag is daalt de waarde, simpel.

Ik heb zelf een heel duidelijke visie voor EFL en NLG, maar deze ga ik nog niet met iedereen delen, want ik wil eerst zorgen dat ik wat sterkere kaarten in mijn handen hou voordat ik ze open op tafel gooi. Alles wat ik erover kwijt wil is dat ik hoop dat beide munten blijven bestaan.

Bijna helemaal mee eens Nelis. Toch heeft de vraag aardig wat losgemaakt en ik heb dingen niet zomaar gezegd. Niet uit negativiteit en ook omdat ik vind dat het contrast tussen de nieuws hausse en deze radiostilte wel erg groot is.  Als je deze link ook kent : https://bitcointalk.org/index.php?topic=522235.msg5784529#msg5784529 dan ben je het toch met me eens dat de DEV's wel een klein beetje meer moeite zouden mogen doen om zich daarvan te distancieren. Verder verbaast het me dat in deze twittertijd vrijwel niemand zich wil laten associeren met Bitcoins, laat staan met EFL en een handjevol met de guldencoin. Ik zal dit weekend ook mijn website inbrengen, dan zijn er alvast twee geboren en getogen bredanaars "uit de kast"?! Maar dat is het onderwerp voor een andere topic.

Dit is inderdaad een mooie pagina. https://bitcointalk.org/index.php?topic=522235.msg5784529#msg5784529
Had ik dat maar eerder gezien......

Dit gevoel heb ik nu helaas met de EFL...... Het blijft ook zo lang stil betreffende het tonen van de premine adressen.

Het opzetten van de stichting duurt zo lang...Het lijkt nu op tijd rekken. De stichting zal er dus nooit gaan komen.

Ik wacht nog een paar dagen op meer informatie. Komt die er niet dan ga ik juridische stappen ondernemen.....

Holland

  • Gast
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #58 Gepost op: 10 mei 2014, 16:56:25 »
Beste Peterefl,
Ik heb de laatste niet meer op het forum gereageerd omdat ik ook vind dat het een vage bedoeling wordt. Ook ik heb aanzienlijk geïnvesteerd. Alles gekocht en niet gemind. Mocht het zover komen dat blijkt dat we belazerd worden, dan sluit ik mij aan bij een collectieve actie. Nogmaals ik geloof in de crypto maar als blijkt dat dit een boevenbende is dan hebben ze een uitdaging. Ik blijf de ontwikkelingen volgen.

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #59 Gepost op: 10 mei 2014, 17:03:44 »
Beste Peterefl,
Ik heb de laatste niet meer op het forum gereageerd omdat ik ook vind dat het een vage bedoeling wordt. Ook ik heb aanzienlijk geïnvesteerd. Alles gekocht en niet gemind. Mocht het zover komen dat blijkt dat we belazerd worden, dan sluit ik mij aan bij een collectieve actie. Nogmaals ik geloof in de crypto maar als blijkt dat dit een boevenbende is dan hebben ze een uitdaging. Ik blijf de ontwikkelingen volgen.

Beste Holland,

Het feit dat ze hier maar niet op reageren is apart. Ze gaan het dan nog wel zwaar krijgen inderdaad.