Auteur Topic: Prijsontwikkeling  (gelezen 51048 keer)

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #30 Gepost op: 09 mei 2014, 13:59:31 »
1ding dat ook zeker niet vergeten moet worden is dat ondanks ze tot nu toe anoniem zijn geweest, het niet lastig is om de identiteit te achterhalen door de verschillende partnerships die zijn aangegaan en interviews die zijn gegeven. Dus in het ergste geval dat het een gevalletje false advertisement fraude achtige zaak zou zijn, het althans voor mij niet heel lastig zou zijn om op dat moment het leven heel moeilijk te maken en ze volledig kaal te plukken, nog niet eens gesproken over het feit dat ze een carrière op dat moment wel kunnen vergeten binnen het bedrijfsleven. Laten we eerlijk zijn zou je dat over hebben voor een paar duizenden euro's?

Dat allemaal gezegd hebbende denk ik dat ze zelf ook wel slim genoeg zijn om door te hebben dat de consequenties zijn als het inderdaad zo zou zijn.

Laten we er ondanks de stilte gewoon vertrouwen in hebben.

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #31 Gepost op: 09 mei 2014, 14:45:47 »
U kunt gewoon verkopen aan LiteBit, maar omdat u van ons direct EURO krijgt hebben wij limieten.

Deze week is er circa 60.000 EFL verkocht aan ons, deze komen niet op Bittrex maar gaan onze eigen voorraad in tenzij het risico op verlies te groot word.

Onze kernmerken:

  • Mensen kopen van LiteBit, wij plaatsen dus BUY orders op Bittrex
  • Dag erna staan er grote sell orders, die zijn ten eerste nooit afkomstig van LiteBit klanten omdat die nooit grote hoeveelheden bestellen (uitzonderingen daargelaten)
  • Klanten die bij ons grote orders plaatsen verkopen deze ook weer aan ons terug. Wij wachten dan met het 'dumpen' op Bittrex tot wij verlies maken op een inkoop order. Dan zijn wij genoodzaakt om EFL te verkopen op Bittrex. Maar dit is nog nooit gebeurd, werkelijk hebben wij geen één sell order geplaatst op Bittrex. Klanten kochten altijd weer terug.
  • Bij grote orders kopen wij soms hele rijen sell orders leeg, alsnog blijft de prijs laag...[/i]

Over litebit.eu heb ik ook geen twijfels. Jullie lijken mij heel erg betrouwbaar.

Over de devs van EFL heb ik wel twijfels. Er moet meer transparantie komen.

Offline peterefl

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #32 Gepost op: 09 mei 2014, 14:49:35 »
1ding dat ook zeker niet vergeten moet worden is dat ondanks ze tot nu toe anoniem zijn geweest, het niet lastig is om de identiteit te achterhalen door de verschillende partnerships die zijn aangegaan en interviews die zijn gegeven. Dus in het ergste geval dat het een gevalletje false advertisement fraude achtige zaak zou zijn, het althans voor mij niet heel lastig zou zijn om op dat moment het leven heel moeilijk te maken en ze volledig kaal te plukken, nog niet eens gesproken over het feit dat ze een carrière op dat moment wel kunnen vergeten binnen het bedrijfsleven. Laten we eerlijk zijn zou je dat over hebben voor een paar duizenden euro's?

Dat allemaal gezegd hebbende denk ik dat ze zelf ook wel slim genoeg zijn om door te hebben dat de consequenties zijn als het inderdaad zo zou zijn.

Laten we er ondanks de stilte gewoon vertrouwen in hebben.

Het is inderdaad niet zo moeilijk om achter de identiteit van de devs van de EFL te komen. Er zijn ook nog andere manieren om achter de identiteit van deze mensen te komen. Ik geef ze echter nog het voordeel van de twijfel.

Daarnaast overweeg ik ook juridische stappen mocht het blijken dat we opgelicht zijn. We kunnen ze ook als collectief aanklagen.
Laten we daar echter nog niet echt aan denken. Ze krijgen nu de kans om te laten zien wat er met de premine coins is gebeurd.

Ze moeten echter wel een beetje opschieten.

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #33 Gepost op: 09 mei 2014, 15:01:52 »
Daarom, het zou gewoon niet slim zijn om iets strafbaars te doen.

Gewoon vertrouwen houden, voorlopig is er nog niks schokkends aan de hand. Hoewel ik wel moet zeggen dat iets van informatie fijn zou zijn. Neem aan dat zij ook bepaalde lijstjes afwerken dus zou fijn zijn als ze die zouden delen, in de zin van een publieke agenda oid en dat die dan ook daadwerkelijk word bijgehouden.

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #34 Gepost op: 09 mei 2014, 17:39:54 »
Ook zou het prettig zijn als de site niet zo vaak down was, vandaag weer offline!
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #35 Gepost op: 09 mei 2014, 18:19:07 »
Ook ik vind het spijtig dat de website zo vaak down is en dat er zo buitengewoon weinig informatie wordt gegeven door de jongens achter de efl.
Zelf ben ik helemaal nieuw met de virtuele munteenheden en vooral daarom zou het fijn zijn als er meer informatie verschaft werd.
Door de enorme daling in de prijs van de efl zal het vertrouwen er niet beter op worden.
Ik denk dat ik niet de enige ben die nieuw is met deze vorm van munteenheid en juist de newbies zijn enorm gebaat met meer info.
Wel blijf ik vertrouwen houden dat het goed komt maar leuk is het gebrek aan info niet.
Ben heel erg benieuwd hoe dit zich verder zal ontwikkelen.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline raiden

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #36 Gepost op: 09 mei 2014, 21:02:11 »
De prijsontwikkeling zegt niet zo veel op dit moment, behalve wat mensen op exchanges aan elkaar vragen. Als het gebruik zal toenemen zal de waarde zich realistisch ontwikkelen. Het gaat nu vooral om de toepasbaarheid en ontwikkeling. En daarnaast lekker goedkoop om in te stappen ;)

Het andere punt is uiteraard vertrouwen. Ik ben er van overtuigd dat de devs niet zo dom zijn om de premine gebruiken voor zelfverrijking. Elk muntje is namelijk terug te traceren en in Nederland ben je dan zwaar de pineut. Misleiding en fraude zijn ernstige kwesties.

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #37 Gepost op: 09 mei 2014, 21:05:57 »
@Raiden,

Ben het zeker met je eens, maar voor mensen zoals ikzelf die volkomen nieuw zijn in dit principe is informatie enorm van belang vanwege het vertrouwen in een nieuwe vorm van geld.
Te weinig informatie schaadt het vertrouwen enorm.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline raiden

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #38 Gepost op: 09 mei 2014, 21:08:46 »
@Raiden,

Ben het zeker met je eens, maar voor mensen zoals ikzelf die volkomen nieuw zijn in dit principe is informatie enorm van belang vanwege het vertrouwen in een nieuwe vorm van geld.
Te weinig informatie schaadt het vertrouwen enorm.

Helemaal mee eens. Ik zit er daarom ook bovenop om de meeting te organiseren waar de toekomst van EFL wordt uitgestippeld en de stichting wordt opgericht. Ik neem aan dat Robert(Shortbus) deze week toch echt wel met een datum voor de meeting gaat komen.

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #39 Gepost op: 09 mei 2014, 21:23:21 »
Ben heel erg benieuwd en ben ook van plan om er mee door te zetten.
Alleen al het feit dat de banken hier niks mee te maken hebben (ik heb 0,0 procent vertrouwen in banken) vind ik geweldig.
Heb daarom ook geïnvesteerd in de efl buiten de gratis 50 efl om.
Ga er ook mee door maar vind wel dat er meer informatie verschaft dient te worden.
Het idee achter de efl was dacht ik ook om de nederlander een alternatief te bieden, houd deze dan ook op de hoogte!
Dit voor veel mensen nieuwe concept kan best eng zijn als er te weinig info naar buiten wordt gebracht.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #40 Gepost op: 10 mei 2014, 00:20:08 »
Vandaag zijn er dus ongeveer 1,4 miljoen EFL verhandeld. Met zo een gemiddelde zitten we al binnen 1 week op de 10,5 miljoen premine :)
De prijs kan daarna eens gaan stijgen......

Hoi Peter,

strikt genomen is iedere EFL uniek, ze komen allemaal uit een ander blok en vertegenwoordigen ieder een deel van dat ene specifieke blok. Er zijn dus niet echt 1,4 miljoen EFl (welke alt-nummercombinatie is dat guldentekentje nou ook alweer?) verhandeld, maar eerder 0.7 miljoen x2

Alt 159  (NL ASCII)

Tnx, donatie verstuurd!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #41 Gepost op: 10 mei 2014, 00:21:41 »
Vandaag zijn er dus ongeveer 1,4 miljoen EFL verhandeld. Met zo een gemiddelde zitten we al binnen 1 week op de 10,5 miljoen premine :)
De prijs kan daarna eens gaan stijgen......

Hoi Peter,

strikt genomen is iedere EFL uniek, ze komen allemaal uit een ander blok en vertegenwoordigen ieder een deel van dat ene specifieke blok. Er zijn dus niet echt 1,4 miljoen EFl (welke alt-nummercombinatie is dat guldentekentje nou ook alweer?) verhandeld, maar eerder 0.7 miljoen x2

Alt 159  (NL ASCII)

Tnx, donatie verstuurd!

Heel hartelijk dank, een leuke geste om de omrekenkoers gulden naar euro te doneren (had het in eerste instantie niet meteen gezien)!
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2014, 00:26:10 door Hman »
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #42 Gepost op: 10 mei 2014, 00:28:07 »
Er zijn nog meer duidelijke aanwijzingen die ons vertellen dat er iets niet klopt.

1. De hoeveelheid EFL die te koop staat.
Als ik de grafiek van het orderboek bij Bittrex aflees dan zie ik dat er ongeveer 500.000 EFL te koop staat.
Bij Poloniex staan er ongeveer 250.000 EFL te koop.
Dit is een totaal van 750.000 EFL.

Er staat dus iets van 40% van het totaal aantal geminede EFL te koop.

In vergelijking met de GuldenCoin en de Spaincoin is dit percentage zeer afwijkend.
Van de GuldenCoin en de Spaincoin staat er iets meer dan 10% van het totaal aantal coins te koop.
EFL is dus zeer afwijkend.


2. Kijk je naar de hoeveelheden EFL die er verkocht/gekocht worden dan wijkt dit verhoudingsgewijs
ook heel erg af van de GuldenCoin en Spaincoin. Bij EFL is er verhoudingsgewijs dus sprake van van veel grotere aantallen
die verkocht/gekocht worden.


3. De laatste weken zijn alleen al via Litebit.eu dagelijks meer EFL verkocht dan gemined. Hoe kan het dan
dat de prijs steeds blijft dalen en dat de hoeveelheden EFL steeds meer toenemen? Het is ook niet mogelijk om je
EFL terug te verkopen via Litebit.eu. Meer vraag dan aanbod moet er natuurlijk voor zorgen dat de prijs gaat stijgen.

4. Ik maak nog een simpele rekensom.

Totaal EFL te koop =      750.000 EFL
Via Litebit.eu verkocht = 500.000 EFL (deze kan je niet terugverkopen via Litebit.eu)
Mijn hoeveelheid EFL    = 400.000 EFL
Totaal hiervan is       = 1.650.000 EFL


Trek je dit af van het totaal aantal geminede EFL af dan blijft er nog maar 215.000 EFL over voor Nederland en de
rest van de wereld. Dit is een belachelijk laag aantal.

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die hun hoeveelheid EFL willen delen, maar als we alles gaan optellen
dan komen we denk ik makkelijk over het aantal geminede EFL heen.
 

5. Het volume van gisteren is zeer verdacht. Kijk je naar de GuldenCoin dan zie je dat er af en toe volumes van 1 miljoen
worden gehaald, maar daar zijn er ook meer dan 40 miljoen van gemined
. Het is dus zeer raar dat de EFL een volume
heeft gehaald van een coin die een veel groter totaal heeft.

Beste Peter, zou je met mij willen delen op welk adres jouw munten staan?
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #43 Gepost op: 10 mei 2014, 00:30:25 »
Kunnen de devs de premine adressen tonen?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=522661.0

Premined adresses

Cold storage 1: LTnmK6inEa6gAyD8qbvArM7cnRqf3Ytm7a
Cold storage 2: LcgHU6AHXsZEWb7Jq4i2Vsi3bCsTdd2NPh
Cold storage 3: LXu3h79a5D1rRiKLRUZb5yMcfyxrPiiY8w
Distribution adres 4: LKMoQFm73gEKUUQF6QKsTx6ZmuSjtK6vVd
Distribution adres 5: LZi1W4VMVD7enKbskeDLEWB3oikjSiEkJA
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijsontwikkeling
« Reactie #44 Gepost op: 10 mei 2014, 00:56:05 »
@Raiden,

Ben het zeker met je eens, maar voor mensen zoals ikzelf die volkomen nieuw zijn in dit principe is informatie enorm van belang vanwege het vertrouwen in een nieuwe vorm van geld.
Te weinig informatie schaadt het vertrouwen enorm.

Beste daan, ik wil een verhaaltje met je delen.

Toen ik in contact kwam met bitcoin was het nog nooit op het nieuws geweest. Alles moest ik zelf uitzoeken en ik heb uren moeten lezen voordat ik alles begreep. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk van hoe je met je geld om gaat. Probeer de noodzaak van het totaalplaatje in te zien om jezelf te motiveren naar informatie te zoeken. bitcointalk.org is feitelijk alles wat je nodig hebt.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets niet helemaal klopt in onze wereld, toen ik dit verhaal ben gaan onderzoeken is mij steeds duidelijker geworden wat het is, namelijk onze slechte kennis over wat geld is. Ik raad je dan ook aan, voordat je nu gaat beginnen aan cypto eerst eens uit te zoeken wat een euro is en van daaruit verder te zoeken. Ik heb deze carnaval in Breda meegelopen in de optocht en deze tekst uitgedeeld, misschien heb je hier iets aan?

Waar het om gaat is dat deze vorm van geld zichzelf een schaarste oplegt. Hierdoor kan je niet zo maar wat bijmaken. Een goed voorbeeld is MtGox geweest. De leiding heeft het verpest en het gevolg is, dat het geld weg is. Je kan niet zomaar wat bitcoins (of ƒ, tnx Hman) verzinnen zoals wel gebeurt met de euro en dus ging de bank failliet. 

Indien je een vraag tegenkomt stel hem dan op dit forum en dan hoop ik je te kunnen altwoorden, maar in het algemeen om informatie vragen schiet in deze forumtalks niet echt op, je moet zelf aan de slag om het te begrijpen.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2014, 01:02:52 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV