Auteur Topic: BELANGRIJK! (denk ik)  (gelezen 3392 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
BELANGRIJK! (denk ik)
« Gepost op: 05 mei 2014, 23:19:34 »
Beste mensen,

Vannacht rond blok 71515 is er iets bijzonders gebeurt. We zijn kort getroffen door een 51% aanval. Dit is te zien aan de snel toenemende moeilijkheidsgraad. Het doel van de aanval is om in enkele seconden de moeilijkheidsgraad te vertienvoudigen om de rest van de miners te laten zitten met een moeilijk blok, wat dus vervolgens ook langer dan normaal duurt om te maken.

Ik ben hier bij toeval achtergekomen, omdat ik vannacht om 1 uur een transactie naar ons welbekende wiel wilde vervullen, die vervolgens langer dan gebruikelijk duurde. Ik dacht om 1 uur voor het slapen gaan nog wat draaitjes te doen om het af te leren en zoals hier te zien is heb ik vervolgens een uur in afwachting gezeten van mijn EFL (waarmee ik trouwens wel gewonnen heb, dus dan geeft het niet :)

Ik verwacht dat dit nieuws in gaat slaan en dat de zogehete KGW vervangen/verbeterd dient te worden, ik ben hier zelf niet toe in staat, maar kan iemand hier dieper op in gaan?
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2014, 00:43:55 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: BELANGRIJK! (denk ik)
« Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2014, 09:12:45 »
Dit is m niet?

Zo te zien zijn er vanaf blok 71500 in korte tijd een aantal blokken gevonden (zie difficulty). Dat hoeft niks te maken te hebben met een aanval maar kan ook gewoon (bijzonder veel) toeval zijn.
Vervolgens is te zien hoe KGW snel de difficulty weer naar beneden schroeft - na 2 blokken.

Dit is natuurlijk niet het complete plaatje - alleen van m'n pool, maar lijkt me geen reden tot paniek. Binnen 16 blokken is de difficulty gepiekt op minimaal 17 en weer terug gebracht naar 1.4. Ik weet niet wat jij zou willen dat er zou gebeuren, als inderdaad zo'n multi-pool of wat dan ook langs komt?
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2014, 09:14:55 door AmazingDreams »
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: BELANGRIJK! (denk ik)
« Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2014, 10:39:37 »
Binnen sexcoin (waar ik af en toe meeklets) hebben ze het over een timewarp attack en wordt er gezegd dat KGW verbeterd dient te worden. Omdat onze munt hier ook gebruik van maakt en doordat ik gisteren dus wat langer moest wachten op mijn geld dacht ik dat het ook bij ons van toepassing was. (al gaat het er bij sxc juist om dat het minen niet moeilijker wordt)

Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: BELANGRIJK! (denk ik)
« Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2014, 10:44:52 »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: BELANGRIJK! (denk ik)
« Reactie #4 Gepost op: 06 mei 2014, 13:02:37 »
Hmm ja dat is inderdaad een zwakte.

Weer een hardfork haha
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: BELANGRIJK! (denk ik)
« Reactie #5 Gepost op: 06 mei 2014, 13:44:22 »
Helaas is het niet zo dat mijn miner op hol was geslagen  :(

Dit is wat ik ervan maak :  http://alcius.info/efl.php?k=a&b=71400

Hij (LUBXS1SsJGetqbWkdfxvWRbN4Sn1TkNECG) is tweemaal langsgeweest en maar een paar minuten; Eenmaal om 1:05 en eenmaal om 5:34
Ik vind dat KGW aardig werkt, maar misschien juist net niet in zo'n korte tijd. Als hij zo van coin naar coin springt ontloopt hij mooi de Kimoto Gravity Well .

Wat een gedoe; Heeft nu in vijf minuten 71 blokken te pakken en brengt voor "ons" de block-reward-halve dichterbij. Zal wel vaker opdoemen dus is het zaak om meer mining-prower naar EFL te krijgen. Ik vind 40Mhs best schriel.

Even in zijn portemonnaie gekeken en is zo te zien al vaker langsgeweest : http://alcius.info/efl.php?k=a&pub=LUBXS1SsJGetqbWkdfxvWRbN4Sn1TkNECG

n=3114
som_in=77857.20186481
som_uit=75207.16586481
balans=2650.036
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr