Auteur Topic: Dezelfde wallet op meerdere computers  (gelezen 3211 keer)

Offline ReeY

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Dezelfde wallet op meerdere computers
« Gepost op: 05 april 2014, 12:28:25 »
Ik heb de digitale wallet op één computer geïnstalleerd om me met een digitaal adres aan te melden, Maar ik zit regelmatig ook aan een andere PC en ook daar heb ik nu de wallet geïnstalleerd. De software genereert dan een nieuw adres, maar ik wil eigenlijk hetzelfde adres op 2 PC kunnen beheren. Hoe gaat dat in zijn werk?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Timka

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 14
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Dezelfde wallet op meerdere computers
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2014, 13:11:48 »
Je zult de wallet file uit "appdata" moeten kopieeren en plakken naar de computer waar je deze wilt beheren.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline ReeY

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Dezelfde wallet op meerdere computers
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2014, 13:24:22 »
Ik ben nu niet in de gelegenheid te proberen, maar als dat alles is moet dat wel lukken :) In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
Ik neem aan dat nadien alles automatisch gesynchroniseerd blijft op beide PCs (en ik dus niet files over en weer moet blijven kopiëren)?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Dezelfde wallet op meerdere computers
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2014, 14:27:21 »
Dat moet je NIET doen!

De reden dat je dit niet moet doen is omdat alle transacties en dergelijke in de wallet.dat worden geschreven, dit zal een tijd goed gaan maar op een gegeven moment zullen deze transacties niet meer in sync zijn, zeker niet als de computers tegelijkertijd aanstaan. Dan zegt de ene wallet dus dat je 100 EFL hebt en de andere dat je bijvoorbeeld 90 EFL hebt, de enige die dan echt weet hoeveel EFL je hebt is het netwerk zelf. Als je dan een transactie maakt die niet kan (omdat je echt maar 90 EFL hebt, maar je wallet zegt 100) wordt deze transactie NIET toegelaten, gevolg is dus dat je tegen allerlei problemen aan gaat lopen.

Wat ik ergens heb gelezen, waarvan ik niet meer weet waar het staat, waarvan ik het nog nooit geprobeerd heb te doen (hint: doe het alsnog niet): als de wallets nooit tegelijk aan staan kan het.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi