Auteur Topic: Hoe werkt minning?  (gelezen 12325 keer)

Offline Jeff

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Hoe werkt minning?
« Gepost op: 05 april 2014, 12:13:10 »
Enthousiast heb ik de krantenartikelen en sites gelezen. Alles klinkt makkelijk om op deze wijze ook wat extra geld te verdienen. Maar deze vorm is voor mij geheel onbekend en nieuw. Ik ben geen computerexpert en al wat ouder dan de meesten die met computers zijn opgegroeid.
Desondanks wil ik graag met de tijd mee en vraag om jullie hulp.

Kan iemand mij simpel in het Nederlands uitleggen hoe je kan minnen en waar je daarvoor moet zijn? Zeg maar "Minning voor Dummies" Ik kan alleen maar Engelse uitleg vinden en ja daar ben ik ook niet goed in  :? .

Alvast bedankt.  :)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline BlackaddeR

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2014, 14:00:23 »
Yes, ik ben er ook er nieuwsgierig naar.  :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline masterofdisaster

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 8
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2014, 18:20:05 »
In het kort de volgende stappen
Om zelf te kunnen een cryptomunt te kunnen 'minen' heb je nodig:
1) een of meer goede grafische kaarten of een krachtige processor (grafische kaarten hebben meer rekenkracht voor cryptomining dan een processor)
2) een mining programma dat geschikt is voor jouw situatie (dus bij gebruik van een of meer grafische kaarten heb je andere mining software nodig dan als je je processor gebruikt)
Er zijn veel verschillende mining programma's beschikbaar, maar het is best een puzzeltje om uit te vinden wat voor jouw situatie het juiste programma is.
3) een registratie bij een minining pool voor de cryptomunt die je wilt minen
4) een geldig wallet adres dat behoort bij de cryptomunt die je wilt minen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2014, 23:09:59 »
Ik heb hier een uitgebreidere guide geschreven: http://http://pool.amazingsystems.nl/index.php?page=gettingstarted

Het minen zelf is redelijk ingewikkeld, ik denk dat deze video het wel goed uitlegt zonder al te veel in te gaan op details. http://www.youtube.com/watch?v=GmOzih6I1zs
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Nelis

  • Gast
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2014, 00:32:33 »
Als je het jezelf niet te ingewikkeld wilt maken kan je ook minen via je qt-wallet, op de volgende manier:

Terwijl je het qt programma open hebt staan klik je op hulp>debugscherm

als je hier het tabblad console openklikt kun je tekst typen, schrijf hier:

setgenerate true

Dit commando heeft er zojuist voor gezorgd dat je computer naar muntjes is gaan zoeken. Om te stoppen typ je

setgenerate false

Om te berekenen wat je bijdrage is op het totaal typ je:

getmininginfo

als je hier naar hashrate kijkt, kun je dit getal delen op het getal network hashrate. op deze manier krijg je een idee van je aandeel in het totaal.

Een belangrijke voetnoot:

Minen op deze manier is heel iets anders dan minen via een pool, je neemt het op in je eentje tegen de rest. Je kan een keertje geluk hebben, maar voor een constante inkomstenstroom is het aan te raden eerst 40x de andere antwoorden te proberen. De uitleg die word gegeven is nauwkeurig en minen via speciale software genereert een veel hogere opbrengst.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Jeff

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2014, 09:47:25 »
Citaat van: "masterofdisaster"
In het kort de volgende stappen
Om zelf te kunnen een cryptomunt te kunnen 'minen' heb je nodig:
1) een of meer goede grafische kaarten of een krachtige processor (grafische kaarten hebben meer rekenkracht voor cryptomining dan een processor)
2) een mining programma dat geschikt is voor jouw situatie (dus bij gebruik van een of meer grafische kaarten heb je andere mining software nodig dan als je je processor gebruikt)
Er zijn veel verschillende mining programma's beschikbaar, maar het is best een puzzeltje om uit te vinden wat voor jouw situatie het juiste programma is.
3) een registratie bij een minining pool voor de cryptomunt die je wilt minen
4) een geldig wallet adres dat behoort bij de cryptomunt die je wilt minen.

Dank je wel voor de uitleg  :)  Ik ga maar eerst eens flink puzzelen. Kan dit ook op een laptop worden gedaan?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Jeff

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #6 Gepost op: 06 april 2014, 09:51:32 »
Citaat van: "AmazingDreams"
Ik heb hier een uitgebreidere guide geschreven: http://http://pool.amazingsystems.nl/index.php?page=gettingstarted

Het minen zelf is redelijk ingewikkeld, ik denk dat deze video het wel goed uitlegt zonder al te veel in te gaan op details. http://www.youtube.com/watch?v=GmOzih6I1zs

Dank je wel voor je reactie.  :)  het is moeilijker dan ik dacht. Ik ga het eerst maar eens goed lezen. Daarnaast heb ik het probleem dat mijn wallet niet synchroniseerd. Weet niet waar dit aan ligt. Heb alle tips ook geprobeerd, maar doet nog steeds niets. Kan dit aan mijn firewall liggen of heeft dit er niets mee te maken?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #7 Gepost op: 06 april 2014, 18:44:18 »
Citaat van: "Jeff"
Citaat van: "AmazingDreams"
Ik heb hier een uitgebreidere guide geschreven: http://http://pool.amazingsystems.nl/index.php?page=gettingstarted

Het minen zelf is redelijk ingewikkeld, ik denk dat deze video het wel goed uitlegt zonder al te veel in te gaan op details. http://www.youtube.com/watch?v=GmOzih6I1zs

Dank je wel voor je reactie.  :)  het is moeilijker dan ik dacht. Ik ga het eerst maar eens goed lezen. Daarnaast heb ik het probleem dat mijn wallet niet synchroniseerd. Weet niet waar dit aan ligt. Heb alle tips ook geprobeerd, maar doet nog steeds niets. Kan dit aan mijn firewall liggen of heeft dit er niets mee te maken?

Firewall kan inderdaad de verbinding blokkeren.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline masterofdisaster

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 8
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2014, 23:54:24 »
Citaat van: "Jeff"

Dank je wel voor de uitleg  :)  Ik ga maar eerst eens flink puzzelen. Kan dit ook op een laptop worden gedaan?

Jazeker, maar het beste is inderdaad om je aan te sluiten bij een pool.
Oh ja en een Firewall kan zeker in de weg zitten.

verder is het belangrijk om te weten dat veel van de miningprogramma's (zoals cudaminer) nogal nauwkeurig geconfigureerd moeten worden.
Dus een tikfoutje bij het configureren leidt dan niet tot het gewenste resultaat.

Zelf maak ik gebruik van cgminer (versie 3.1.1) en heb ik tig batchfiles voor elke afzonderljke cryptocurrency.

De batchfile bevat 1 regel waarmee je je miningprogramma start (in mijn geval cgminer).  
Een voorbeeld van de aanroep van de het miningprogramma in een batchfile:

cgminer --scrypt -o stratum+tcp://stratum.eu.nlg.hardcoreminers.com:3026 -u jouwgebruikersaccountenworker -p jouwwachtwoord --shaders 800 --intensity 11 --worksize 256 --thread-concurrency 2048 --queue 2 --scan-time 10
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Lucas

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 28
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #9 Gepost op: 07 april 2014, 15:05:26 »
Ik kan alleen niet zeggen dat het opschiet.. Nu heb ik maar een laptop dus minen gaat sowieso traag, maar na zo'n 300 shares (ongeveer 8 uur pompen hier) heb ik een grand total van 9 cent!

Klopt het dat je een bonus krijgt als je een block vind?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »
Donaties gaan naar een goed doel (mij): LP7ex2tszBVyDSeb4As2ArKpS2MukDd3sk

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #10 Gepost op: 07 april 2014, 15:25:39 »
Citaat van: "Lucas"
Klopt het dat je een bonus krijgt als je een block vind?

Dat ligt aan je pool.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Lucas

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 28
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #11 Gepost op: 07 april 2014, 17:10:15 »
Ik zit bij amazingsystems.nl, heb je misschien wel eens van gehoord..  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »
Donaties gaan naar een goed doel (mij): LP7ex2tszBVyDSeb4As2ArKpS2MukDd3sk

Offline Jeff

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #12 Gepost op: 07 april 2014, 19:51:21 »
Citaat van: "finity"
Citaat van: "Jeff"
Citaat van: "AmazingDreams"
Ik heb hier een uitgebreidere guide geschreven: http://http://pool.amazingsystems.nl/index.php?page=gettingstarted

Het minen zelf is redelijk ingewikkeld, ik denk dat deze video het wel goed uitlegt zonder al te veel in te gaan op details. http://www.youtube.com/watch?v=GmOzih6I1zs

Dank je wel voor je reactie.  :)  het is moeilijker dan ik dacht. Ik ga het eerst maar eens goed lezen. Daarnaast heb ik het probleem dat mijn wallet niet synchroniseerd. Weet niet waar dit aan ligt. Heb alle tips ook geprobeerd, maar doet nog steeds niets. Kan dit aan mijn firewall liggen of heeft dit er niets mee te maken?

Firewall kan inderdaad de verbinding blokkeren.

Dank je wel. Ga dit maar eens nalopen dan.  :)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Jeff

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #13 Gepost op: 07 april 2014, 19:55:21 »
Citaat van: "masterofdisaster"
Citaat van: "Jeff"

Dank je wel voor de uitleg  :)  Ik ga maar eerst eens flink puzzelen. Kan dit ook op een laptop worden gedaan?

Jazeker, maar het beste is inderdaad om je aan te sluiten bij een pool.
Oh ja en een Firewall kan zeker in de weg zitten.

verder is het belangrijk om te weten dat veel van de miningprogramma's (zoals cudaminer) nogal nauwkeurig geconfigureerd moeten worden.
Dus een tikfoutje bij het configureren leidt dan niet tot het gewenste resultaat.

Zelf maak ik gebruik van cgminer (versie 3.1.1) en heb ik tig batchfiles voor elke afzonderljke cryptocurrency.

De batchfile bevat 1 regel waarmee je je miningprogramma start (in mijn geval cgminer).  
Een voorbeeld van de aanroep van de het miningprogramma in een batchfile:

cgminer --scrypt -o stratum+tcp://stratum.eu.nlg.hardcoreminers.com:3026 -u jouwgebruikersaccountenworker -p jouwwachtwoord --shaders 800 --intensity 11 --worksize 256 --thread-concurrency 2048 --queue 2 --scan-time 10

Dank je wel voor de uitleg. Het komt nog wel steeds over als abracadabra  :)  maar ga het gewoon eens uitproberen. Als ik in een pool ga zitten heb ik deze scripts dan ook nodig of wijst dit zich dan van zelf?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Hoe werkt minning?
« Reactie #14 Gepost op: 08 april 2014, 08:26:11 »
Citaat van: "Lucas"
Ik zit bij amazingsystems.nl, heb je misschien wel eens van gehoord..  ;)

Haha daar heb ik wel eens wat van gehoord ja! Nee, sorry, bij mijn pool krijg je geen bonus :)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi