Auteur Topic: Nederlanders in het buitenland  (gelezen 5102 keer)

Offline ronaldbogota

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Nederlanders in het buitenland
« Gepost op: 05 april 2014, 00:16:17 »
Hallo, ik heb net e gulden gevonden , en vind het een geweldig iniciatief, maar na de inschrijving om duidelijk te maken dat ik nederlander ben word er gevraagt om 0.01 euro cent over te maken. Alleen heb ik geen bank rekeningen in nederland. Dus vraag ik mij af hoe ik het toch mogenlijk kan maken om verder te gaan, Kopie van passpoort?
Graag hoor ik hoe, vriendelijke groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Timka

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 14
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Nederlanders in het buitenland
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2014, 02:17:07 »
Citaat van: "ronaldbogota"
Hallo, ik heb net e gulden gevonden , en vind het een geweldig iniciatief, maar na de inschrijving om duidelijk te maken dat ik nederlander ben word er gevraagt om 0.01 euro cent over te maken. Alleen heb ik geen bank rekeningen in nederland. Dus vraag ik mij af hoe ik het toch mogenlijk kan maken om verder te gaan, Kopie van passpoort?
Graag hoor ik hoe, vriendelijke groet Ronald.

Hoi Ronald, ik vrees dat je toch echt een particulier Nederlands bankrekeningnummer nodig hebt. Dit omdat we zogenaamde "double-claim" dienen te voorkomen. Je zult een afweging moeten maken, wat het je waard is om deel te nemen aan deze verdeling.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline imutz

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Nederlanders in het buitenland
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2014, 04:53:36 »
I really wanna having EFL and want to paid 0.01 Euro but can I pay via paypal?
I'm from Indonesia and familiar with paypal.. many bank in Indonesia not direct to transfer money to other country.. if there the tax so much expensive and didn't availabele to send 0.01 Euro


Sorry ..really sorry I can't Dutch language..

best regards form Indonesia
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Meije

  • Gast
Re: Nederlanders in het buitenland
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2014, 10:30:06 »
Citaat van: "imutz"
I really wanna having EFL and want to paid 0.01 Euro but can I pay via paypal?
I'm from Indonesia and familiar with paypal.. many bank in Indonesia not direct to transfer money to other country.. if there the tax so much expensive and didn't availabele to send 0.01 Euro


Sorry ..really sorry I can't Dutch language..

best regards form Indonesia


Hi imutz,
I don't think it is possible to do this via paypal because they want to confirm that you have a dutch bank acount.

Best regards,
Meije
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Meije

  • Gast
Re: Nederlanders in het buitenland
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2014, 10:39:24 »
Het is meschien wel een leuk idee om een pot te maken waar we onze landgenoten in het buitenland steunen en wat muntjes naar ze sturen!?, ik kom ook uit het buitenland, maar heb wel een Nederlandse rekening. Of is het een slecht idee?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline Roel Buerra

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 15
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
    • Bitcoin koers
Re: Nederlanders in het buitenland
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2014, 12:43:44 »
Je hebt daarnaast ook te maken met mensen op Aruba, Bonaire etc. Die hebben ook geen bankrekening bij een Nederlandse bank denk ik?

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Nederlanders in het buitenland
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2014, 14:53:51 »
Je hebt daarnaast ook te maken met mensen op Aruba, Bonaire etc. Die hebben ook geen bankrekening bij een Nederlandse bank denk ik?

De ABC-eilanden hebben naar alle waarschijnlijkheid geen Nederlandse bankrekening inderdaad. Sinds een aantal jaar valt dit ook niet meer onder Nederland overigens.

Offline Roel Buerra

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 15
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
    • Bitcoin koers
Re: Nederlanders in het buitenland
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2014, 18:09:06 »
Je hebt daarnaast ook te maken met mensen op Aruba, Bonaire etc. Die hebben ook geen bankrekening bij een Nederlandse bank denk ik?

De ABC-eilanden hebben naar alle waarschijnlijkheid geen Nederlandse bankrekening inderdaad. Sinds een aantal jaar valt dit ook niet meer onder Nederland overigens.

Is nog altijd van het Koninkrijk der Nederlanden hoor, maar goed, ik heb zelf ook in Spanje gewoond. Heb echter wel mijn bankrekening bij de ABN gehouden, maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn vertrokken en alles in Nederland hebben opgezegd. Wordt lastig qua authenticatie en ergens moet de grens liggen toch?

Offline finity

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 60
  • Karma: +0/-0
  • EFL geeft toekomst
    • Bekijk profiel
Re: Nederlanders in het buitenland
« Reactie #8 Gepost op: 23 april 2014, 19:05:54 »
Je hebt daarnaast ook te maken met mensen op Aruba, Bonaire etc. Die hebben ook geen bankrekening bij een Nederlandse bank denk ik?

De ABC-eilanden hebben naar alle waarschijnlijkheid geen Nederlandse bankrekening inderdaad. Sinds een aantal jaar valt dit ook niet meer onder Nederland overigens.

Is nog altijd van het Koninkrijk der Nederlanden hoor, maar goed, ik heb zelf ook in Spanje gewoond. Heb echter wel mijn bankrekening bij de ABN gehouden, maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn vertrokken en alles in Nederland hebben opgezegd. Wordt lastig qua authenticatie en ergens moet de grens liggen toch?

Het zit inderdaad onder de noemer Koninkrijk der Nederlanden, maar de grotere eilanden(curacau, aruba, st maarten) zijn 2010 zelfstandige landen. Overigens maken bonaire saba en st eustatius wel nog steeds onderdeel van. Weet niet of deze overigens wel nederlandse bankrekeningnummers hebben of de NA notatie gebruiken. Mijn vader heeft een antilliaans paspoort en daar staat duidelijk NA in en niet NL, ondanks het feit dat het toen nog wel onderdeel van nederland was.