Achja jan, ondanks alle aanvallen van buitenaf, zowel op technisch als sociaal vlak, bestaat het geheel nog steeds, dus dat is ten minste een winst waar over gesproken kan worden. Laat ik je vertellen dat er al enorm veel voorspellingen zijn geweest van mensen die daar een heel andere verwachting over hadden.
En, als de Nederlanders zo gebraiwasht zijn door fake news media dat ze de noodzaak tot het opbouwen van een vangnet niet kunnen doorzien, dan betekend dat slechts dat het vangnet een heel stuk zwakker zal zijn als ze dat nodig gaan hebben. En dat is uiteindelijk waar EFL van pas zal komen, want zeg nu eerlijk, eigenlijk hebben die Nederlanders toch helemaal niets te klagen op financieel vlak? De klachten die je nu zou kunnen onderkennen zijn slechts op spiritueel vlak, voor hen die geloven in karma. Het is toch prima vertoeven in Nederland? Als de inflatie stijgt gaan de pensioenen mee, heb je geen baan krijg je een uitkering en voor praktisch iedere inwoner is er wel ergens een toeslag of een belastingvoordeeltje te behalen. Persoonlijk kon ik niet verdragen dat het voor al die luxe noodzakelijk is om zo af en toe een een bommetje op een school of een ziekenhuis te gooien, of zo af en toe een trouwerij van een terrorist zijn neefje te bombarderen, maar als je dat naast je neer kan leggen, bijvoorbeeld omdat je jouw wereldbeeld beperkt tot datgene wat de kijkbuis jouw wijs maakt blindelings te geloven, dan heb je het tot vandaag de dag nogsteeds prima.
Ik denk dus dat we op een dag, wellicht in de nabije toekomst, alsnog ineens 100.000-en Nederlanders aan toestroom zullen krijgen. Het vervelende voor hen is dat die dan reageren op een gebeurtenis uit het verleden en niet vooraf hebben nagedacht over de gevaren en risico's die er kleven aan hun apathische levensstijl. Op dat moment zal de website overbelast raken en wordt iedereen boos op de stichting dat ze niet snel genoeg hun EFL zullen ontvangen, daarbij zullen die klaagzangen van jou echt in het niet staan.
Het is niet aan de stichting of 1 enkel individu om het verschil te maken, een succes binnen crypto kan alleen bereikt worden indien men onafhankelijk van elkaar kan samenwerken, zelfs als er onderling enorme verschillen bestaan. Bitcoinmaximalisten tonen bijvoorbeeld aan hiertoe niet in staat te zullen zijn en daarom is er tot op heden geen werkzaam alternatief voor het overheidsschuldsysteem. Als advies voor de komende 9 jaar zou ik je willen meegeven om eens proberen om van een afstand te proberen het grotere plaatje te doorzien. EFL is er niet om succes te behalen, EFL is er om een catastrofe te voorkomen en risico's te verkleinen door diversificatie en het uiteenzetten van verschillende mogelijke toekomstperspectieven.
Op kleinere schaal is dit ook voor EFl aan te raden, alleen zijn wij allen tot op heden zo vol van ons ego dat het niet gelukt is om dit in de praktijk te brengen. Ik heb op mijn beurt jouw eflap initiatief naast mij neer gelegd waarna jij dit als aanleiding hebt gezien om een persoonlijke vendetta te openen op de manier waarop ik mij manifesteer. De stichting heeft op haar beurt ook slechts een bijdrage willen leveren aan hetgeen zij zelf binnen de comfortzone hebben geacht en zo hebben wij allemaal niet het extra stapje willen zetten dat er voor nodig is geweest om de daadwerkelijke doorbraak te realiseren. We zijn meerdere keren dichtbij geweest, maar de tegenkrachten waren sterker. Het is natuurlijk ook best een hele klus die we op onze schouders hebben genomen, dus om de moed erin te houden lijkt het mij toch het meest verstandige om naar de toekomst te blijven kijken in plaats van terug te vallen op fouten uit het verleden.
Met het aankomende rentebesluit en de onrust die er boven de markt hangt denk ik dat al die hulpeloze slachtoffers van hun eigen financieel wanbeleid er het meest bij gedient zullen zijn als ze op deze pagina een club aantreffen die accepteren dat niet iedereen gelijk is en dat eenieder verantwoordelijk is voor zijn eigen handelen. Anderen de schuld geven is zo goedkoop en makkelijk, om jouw quote van repliek te voorzien:
Vraag jezelf niet af wat EFL voor jou kan betekenen, maar stel jezelf de vraag wat jij kan betekenen voor EFL.