Auteur Topic: De Andere Krant: Verander de Wereld, begin met Bitcoin.  (gelezen 2106 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: De Andere Krant: Verander de Wereld, begin met Bitcoin.
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2023, 19:10:21 »
https://www.sgulden.nl/l/reactie-verander-de-wereld-begin-met-bitcoin/

de reactie is inmiddels de deur uit

Een gedreven verhaal Yoshi. En goed dat je de de verschillen tussen valuta en geld en schuld eens aanhaalt. En dan, Bitcoin even overslaand, de sprong naar de doelen in je leven, vrijheid en geluk. Dat kan allemaal zonder geld en misschien zelfs wel met schuld. Ik weet dat er achter je gedrevenheid nog wel meer schuil gaat en zelfs teveel om op te noemen. Wat dacht je van een gevoel van onrechtvaardigheid dat voorkomt uit oneerlijkheid? Maar ook eerlijkheid heeft zijn grenzen. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen kan hetzelfde hebben. Mooi zou het zijn als dan tenminste een deel van wat je hebt, datgene dat je zelf hebt verdient, ook eerlijkheid representeert. Maar ook dat loopt spaak door omstandigheden. Bitter genoeg vaak, erg vaak, door jouw ideaal "geluk". Je kunt het wel krijgen, maar niet verdienen.

Goed, dat was de intro met de korte constatering dat je jouw idealen niet kunt materialiseren. Wat blijft er dan over? Juist: Jouw verborgen boodschap dat je HET zo eerlijk nogelijk kunt maken. "HET" is ook weer zo'n moeilijke term, maar laten we zeggen "dat wat je bezit". Dan kun je proberen om er meer van te krijgen zonder je schuldig te voelen en de kans is groot dat dat bijdraagt aan je gevoel van geluk en vrijheid. En daarmee komen we dicht bij je sympathie voor Bitcoin. Want, meer dan bij geld zoals we dat voor Bitcoin kenden, heeft Bitcoin erg veel eerlijkheidskenmerken. Tenminste dat zijn de kenmerken die je direct en indirect aanhaalt. Een beetje oneerlijk is Bitcoin wel, omdat "early-adopters" meer en eenvoudiger Bitcoin konden vergaren dan mensen zoals Frank Karsten. Toch is het weer een vorm van eerlijk omdat hij een sukkel is, zoals hij zelf toegeeft. Maar behalve sukkels zijn er ook nog mensen die niet de middelen hadden om "early-adopter" te zijn dus met die oneerlijkheid zul je moeten leven. Als je Bitcoin hebt tenminste.

Maar gelukkig was er een tweede kans en een derde en een vierde, zoals Litecoin en eGulden en Shiba en noem ze maar op, totdat je als "early adopter" het gevoel krijgt dat je aan het dweilen bent met de kraan open. Nu kun je moeilijk iedereen een sukkel noemen als ze niet de moeite nemen om iedere cryptomunt die voorbij rolt op te rapen. Misschien wel achteraf als het waarde blijkt te hebben gekregen, maar nu nog niet omdat je zelf nog niet begrijpt waarom HET maar geen waarde krijgt, terwijl je toch geen sukkel bent. Daar hebben we het weer, dat woordje HET. Goed, laten we die Early Adoption maar zitten als oneerlijkheidsfactor, want dat lijkt moeilijk te verbeteren en hoe oneerlijk is dat nou eigenlijk? Als je bezit heilig hebt verklaard, hetgeen je impliciet doet door Bitcoin heilig te verklaren, dan kun je HET de early Bitcoin-adopters moeilijk misgunnen.

Nou is de vraag of jouw Rad van Fortuin niet een vorm is van anderen een Rad voor de ogen draaien. Als je niet kunt aantonen dat hetgeen je uitdeelt waarde heeft of waarde gaat krijgen is dat wel een beetje zo omdat je het fortuin noemt. Daarom adviseer ik je om je daar wat meer op de concentreren. Ik denk namelijk dat je voor een flink stuk gelijk hebt. Als we dat gelijk nou eens boven water halen dan denk ik dat je een heel stuk verder komt.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: De Andere Krant: Verander de Wereld, begin met Bitcoin.
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2023, 05:27:34 »
god, misschien had ik jouw reactie moeten lezen voor ik aan dit stuk begon: https://www.sgulden.nl/1-euro-efl/

daarintegen, nu ik het zo rond 6 uur in de ochtend te lezen krijg is het mij een beetje te cryptisch en kan ik de boodschap er niet zo helder uit distilleren, ik ben ook alweer vergeten wat ik precies in dat stukje aan de andere krant heb geschreven, de ontwikkelingen gaan snel bij mij de laatste paar dagen, die pizzadag zit me behoorlijk dwars.

het nieuwe stukje is nog niet af, want ik moet nog beschrijven waarom het kuddegedrag in combinatie met de vriendencampagne ervoor gaat zorgen dat EFL bij een breder publiek terecht gaat komen dan bitcoin tot op heden voor elkaar heeft gekregen. Morgen maar weer verder, ik hou men ogen nog maar amper open en heb ook nog een afspraak staan om mijn laatste litecoins om te zetten in de lokale overheidsschuld, ik heb nog 1 dag om de rekeningen te betalen en dan heb ik eigenlijk alweer te kort voor de huur.

Als ik die 10.000 efl's die momenteel verkocht worden over de toonbank zie vliegen vraag ik mezelf wel eens af waarom ik zelf niet gewoon een paar duizend euro aan de kant zet, misschien dat ik me dan ook wat rustiger ga voelen... ik denk er nog over na, maar op deze manier hou ik het niet eeuwig vol dat voel ik aan alles.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV