Auteur Topic: Koning Wappie  (gelezen 6843 keer)

bitcoinoloog

  • Gast
Re: Koning Wappie
« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2022, 09:39:02 »
Het grote probleem van EFL is, dat iedereen een eigen kant op gaat. En dat niemand een idee dat van een ander afkomstig is ook maar een moment serieus neemt. Daardoor wordt heel, heel veel energie verspild en sta je na 8 jaar in heel veel opzichten nog steeds op de startstreep te verkondigen dat niemand je begrijpt.

Het is niet zo dat Nederland geen EFL wil. Integendeel, zo is in het bedrijfsleven op veel punten op te vangen. Maar niemand weet dat het zelfs maar bestaat.

Maar het is de totale onbekendheid en het feit dat niemand maar dan ook niemand (op jou na) achter het toetsenbord vandaan durft te komen en naar buiten treedt. En dus zal er niet snel iets veranderen. Het zou mooi zijn als men kans zou zien om ideeën en krachten te bundelen. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Daarvoor zit iedereen teveel op zijn eigen eiland met de ophaalbrug omhoog. En klaagt. Klaagt dat niemand het begrijpt.

Zou het ook niet aan de mensen achter EFL en het beroemde TEAM2020 kunnen liggen? Na 8 jaar vruchteloze inspanning mag die vraag best eens gesteld. Dan kun je de frustraties achter je laten en gewoon verder gaan. Maar dat initiatief zal niemand durven nemen.

Dit is doodjammer. Vooral voor EFL.  Maar ook voor Nederland dat nu een stuk hoogwaardige techniek misloopt.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Koning Wappie
« Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2022, 10:27:13 »
Ik herken nu toch een beetje verdeel en heers in je commentaar, alsof de nctv het nog eens opnieuw wil proberen omdat ze merken dat het tot nu toe nog steeds niet genoeg is geweest.

De totale onbekendheid wil ik weerleggen, zo is de lancering zelfs op radio1 benoemd, maar mensen kunnen pas leren als ze daar voor open staan en momenteel staan de mensen in Nederland open voor... vul zelf de huidige dagelijkse brainwash maar in.

Het spaarplan loopt nog tot 2026 en als deze beperkte groep het lukt om ondanks alle tegenwerking die belofte waar te maken is dat een prestatie om trots op te zijn, daar is iig heel wat meer voor nodig om een account te maken op een forum, en maar klagen... en te klagen dat er niemand het begrijpt.

EFL is de Bitcoin van Nederland, stel nu dat jij bitcoins zou kunnen kopen voor 5 cent, zou je dat dan doen? en 10 cent, en een kwartje?? Zo lang er niemand is die erkent dat de Bitcoin van Nederland 1 euro per stuk waard is, waarom zouden al die andere Nederlanders zich dan druk gaan maken? 1 euro is echt pas het begin hoor, voor je het weet zijn het er 50 en help bitcoin het naar de 1000.

Wat doodjammer is, is dat je 4 jaar geleden mij geen berichtje hebt gestuurd toen de NPO langs kwam. "Kom op Yoshi, ik geloof in je en je staat er niet alleen voor." was genoeg geweest om mij men vrijheid te laten opofferen, maar zelfs de mensen die mij op het podium riepen konden die woorden niet uitspreken.

Er is voor EFL dus helemaal niets doodjammer, of iig deel ik die visie van jou niet. Het is ook niet zo dat je de mensen hier iets kan verwijten, behalve natuurlijk als ze het spaarplan gebruiken om je te pesten en daarmee het vertrouwen in de club ondermijnen.

Persoonlijk raad ik iedereen die EFL gebruikt als spaarmiddel overigens van harte AF om hierover publiekelijke uitspraken te doen. De beste beveiliging bereik je als niemand weet dat er iets te stelen valt en gezien de manier waarop de overheid zich de laatste jaren ontwikkeld is het wellicht ook verstandig om jezelf niet al te kritisch uit te spreken. Dat is dus een beetje een lastige situatie, maar wel de manier waarop ik het mensen al jaren vertel. Praat met niemand over EFL en ga ze al helemaal niet uitgeven in een winkeltje om sokken te kopen, wissel die munten eerst om naar de lokale schuld van de terroristische organisatie naar keuze en ga vervolgens pas je bereikte spaardoel verkrijgen.

Ik raad je aan om in het vervolg meer de blik naar binnen te richten en je eens af te vragen: "Welke bijdrage kan ik zelf leveren om de situatie meer naar mijn hand te zetten?" Dat is tenminste als jij vind dat er iets verkeerd gaat, maar gezien alle frustraties die je uit blijkt dat zo te zijn, als is mij niet helemaal helden wat je dan precies bedoeld, behalve het bekritiseren van mensen die ons tot hier hebben gebracht lees ik verder vrij weinig commentaar waar ik ook echt iets mee kan.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Koning Wappie
« Reactie #17 Gepost op: 22 juli 2022, 23:14:55 »
... lees ik verder vrij weinig commentaar waar ik ook echt iets mee kan.

Nu we toch met zijn drieen ons hier aan het manifesteren zijn schrijf ik maar door in dit topic. Voor een "buitenstaander" zal het best chaotisch overkomen, maar dat is niet erg omdat een cryptoproject als EFL een enorme klus is met eindeloos veel invalshoeken. Jullie roeren feitelijk in een gigantisch project en alles wat jullie opmerken is wel een beetje waar. In mijn rondgang langs gelijksoortige projecten (communitycoins) en tijdens onderlinge discussies hebben we bijvoorbeeld een todo-lijst samengesteld van wat er komt kijken bij het opzetten van een landmunt. De aanzet was natuurlijk om te kijken hoe we het beste de beschikbare middelen (mensen) konden inzetten. Als je er dan nog eens een nieuw soort maatschappij mee wilt oprichten zoals @nelis wil, waar in politieke zin een oneindig aantal varianten voor te verzinnen zijn, dan gaan wij drie er niet uit komen, laat staan dat we de maatschappij met ons meekrijgen.

Als je dan de middelen niet hebt (zoals @nelis hierboven aanhaalt) om iets toe te voegen aan de todo's van een ander (zoals die van @bitcoinoloog) of je bent uitgeblust door je Don Quichote gedrag, dan zijn er altijd  genoeg uitdagingen  om je in vast te bijten die wel bijdragen aan het succes van EFL. Ik wil je ook graag laten zien waar ik mee bezig ben mocht je dat willen weten of aan zou willen bijdragen.

Ook de suggesties van @bitcoinoloog zijn aardig concreet, maar ze vragen een team van enigszins gelijk gestemde enthousiastelingen. Als dat team zich aandient dan kan dat, zo nodig, op de volle steun van de stichting rekenen. De combinatie @nelis en @bitcoinoloog heeft in het verleden al vaker bewezen niet te werken, maar volgens mij is Nederland groot genoeg voor parallelisering.
Bijvoorbeeld:
- zorg voor een regelmatige, bijvoorbeeld maandelijkse nieuwsbrief alleen voor leden.
- betrek de leden in die nieuwsbrief actief bij je projecten. Bijvoorbeeld door mensen te laten kiezen/stemmen etc.
- vraag actief om terugkoppeling. Veel mensen willen best maar je moet overal om vragen. Spontaan doet niemand iets
- organiseer gespreksavonden/discussieavonden/brainstormavonden, gewoon ergens in iemands kantoor of zo. Was een knaller, zo weet ik uit ervaring. Er was meestal niet eens een agenda maar een man of vijftig was altijd aanwezig, uit het gehele land. En er kwamen ladingen bruikbare  ideeën uit voort.
- organiseer presentaties over crypto of aanpalende disciplines. Ook weer ergens in een kantoor
- maak een lidmaatschapsgedeelte op de website met zaken die normale leden niet kunnen zien
- maak een Facebookgroep die alleen leden kunnen benaderen met speciale gespreksonderwerpen
- kortingen bij omwisselen EFL/BTC bedingen voor vrienden
- publicaties alleen voor leden
- kortingen bij hardware winkels voor vrienden bedingen
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Koning Wappie
« Reactie #18 Gepost op: 28 juli 2022, 19:59:17 »
Als afsluiter van de Koning Wappie streams, waarbij mijn intentie was om 1 miljoen e-Gulden EFL uit te delen aan diverse initiatieven, heb ik vandaag deze video opgenomen.   


De schildpad die ik afbeeld is gebaseerd op de beeltenis die Sven Hulleman vorig jaar introduceerde. Met het afronden van dit project maak ik me klaar voor een toffe winter, waarin ik verwacht dat er nog meer van mijn voorspellingen waarheid gaan worden. Wie weet, wellicht gaan Nederlanders we l de toegevoegde waarde inzien van e-Gulden EFL in hun leven, een veilig spaarmiddel waarmee men de vruchten uit hun arbeid op langere tijd veilig kan stellen, de Bitcoin van Nederland.

https://www.youtube.com/watch?v=Yk3LiYX2wdU


Van nabij Liberland wens ik iedereen een warme e-Gulden EFL groet.


nb. Hiermee is de Koning Wappie bijdrage ten einde gekomen, ik sluit hiermee dit topic, op naar een volgende!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV