Auteur Topic: Krijgt de Rabobank dan toch het alleenrecht op de e-Gulden?  (gelezen 3114 keer)

jns

  • Gast
Krijgt de Rabobank dan toch het alleenrecht op de e-Gulden?
« Gepost op: 30 november 2019, 20:16:05 »
Krijgt Rabobank het alleenrecht op de e-Gulden?

gaan we het meemaken dat straks de e-Gulden nog uitsluitend via de Rabobank te verkrijgen is? :) Nederland volgt Duitsland tenslotte altijd op de voet.  :) En de Rabobank functioneert dan wel niet officieel maar de facto toch wel als staatsbank. Maar misschien mogen alle banken wel meedoen.

https://thetokenist.io/germany-passes-law-enabling-banks-to-store-cryptocurrencies/amp/

Offline Imker Bart

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 56
  • Karma: +3/-0
    • Bekijk profiel
Re: Krijgt de Rabobank dan toch het alleenrecht op de e-Gulden?
« Reactie #1 Gepost op: 01 december 2019, 13:28:45 »
Grappig Jan, leuk interessant verhaal....

Dit gaat o.a. over het opslaan van crypto bij een bank toch? Dit zou idd een goeie reclame zijn voor de gewone man om in contact met crypto te komen. Ook denk ik dat dit voor sommige misschien een optie is en crypto kan dan onderdeel worden van het financieel systeem. Toch denk ik wel dat dit voorbij gaat aan de basis gedachte gang van de crypto, de decentralisatie. Het zal waarschijnlijk niet zo snel gebeuren dat er dan door een centraal systeem, er een alleenrecht is. Dan vervang je het ene systeem door het andere... Juist de decentralisatie is in dit geval het punt en stap je van dit gedachten goed af volgens mij...

Naar mijn idee moet er een decentraal systeem komen die een juiste stabiliteit beidt, maar dat is iets wat we moeten onderzoeken en leren (dat heb je niet zo maar). Dat maakt de Bitcoin en eGulden juist een mooi project met mogelijke opties voor een betere toekomst!

efl: LeqpxwPPaEXKEZ2L4GaadnzcQy5G9Qbise