Auteur Topic: Synchronisatie extreem langzaam  (gelezen 7208 keer)

Offline 346573457

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-1
    • Bekijk profiel
Synchronisatie extreem langzaam
« Gepost op: 09 november 2017, 15:52:08 »
Heb een paar uur geleden de applicatie gedownload voor Windows 64-bit (Windows 10).
Synchronisatie gaat momenteel extreem langzaam. Na een uur of 4 ben ik bijna bij 10000 blocks en is hij nog steeds 3 jaar en 33 weken achter, volgens mij hetzelfde als toen ik begon...
Heb niet echt het idee dat er schot in komt.

Kan ik hier iets aan doen?

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Synchronisatie extreem langzaam
« Reactie #1 Gepost op: 09 november 2017, 15:59:00 »
Heb een paar uur geleden de applicatie gedownload voor Windows 64-bit (Windows 10).
Synchronisatie gaat momenteel extreem langzaam. Na een uur of 4 ben ik bijna bij 10000 blocks en is hij nog steeds 3 jaar en 33 weken achter, volgens mij hetzelfde als toen ik begon...
Heb niet echt het idee dat er schot in komt.

Kan ik hier iets aan doen?

Hallo. Een nieuwe wallet wordt eerst opgenomen in het netwerk van e-Gulden. Dat betekent dat er eerst de nodige informatie wordt uitgewisseld voordat een nieuwe wallet echt op gang komt. Daarna gaat het meestal steeds sneller. Ook de snelheid van je verbinding speelt een belangrijke rol.  4 uur is wel traag maar niet extreem. Waarschijnlijk lost het probleem zichzelf op. Ik neem aan dat je toegang via de firewall hebt toegestaan? Anders gebeurt er niet veel, namelijk. Succes en laat even weten of het gelukt is.

Offline 346573457

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-1
    • Bekijk profiel
Re: Synchronisatie extreem langzaam
« Reactie #2 Gepost op: 09 november 2017, 16:52:51 »
Heb een paar uur geleden de applicatie gedownload voor Windows 64-bit (Windows 10).
Synchronisatie gaat momenteel extreem langzaam. Na een uur of 4 ben ik bijna bij 10000 blocks en is hij nog steeds 3 jaar en 33 weken achter, volgens mij hetzelfde als toen ik begon...
Heb niet echt het idee dat er schot in komt.

Kan ik hier iets aan doen?

Hallo. Een nieuwe wallet wordt eerst opgenomen in het netwerk van e-Gulden. Dat betekent dat er eerst de nodige informatie wordt uitgewisseld voordat een nieuwe wallet echt op gang komt. Daarna gaat het meestal steeds sneller. Ook de snelheid van je verbinding speelt een belangrijke rol.  4 uur is wel traag maar niet extreem. Waarschijnlijk lost het probleem zichzelf op. Ik neem aan dat je toegang via de firewall hebt toegestaan? Anders gebeurt er niet veel, namelijk. Succes en laat even weten of het gelukt is.

Bedankt voor je antwoord! En bedankt voor de tip over de Firewall. Ik zit hier op een nieuwe Windows 10-installatie en blijkbaar had Windows het profiel van mijn wifinetwerk automatisch op public gezet. Ik had e-gulden bij public networks juist geblokkeerd omdat ik dacht dat dit gewoon een private network was. Dus even kijken of het nu zo beter gaat.

Zou ik trouwens in dit geval niets merken aan de wallet? Het aantal blocks transactiehistorie ging wel gewoon telkens langzaam omhoog, het aantal jaren en weken niet. Of betekent dat dat hij dan gewoon eindeloos veel blocks aan het processen is en niet dichterbij komt?

Offline rooie1971

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Synchronisatie extreem langzaam
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2017, 11:41:20 »
Vandaag de Gulden wallet gedownload (Linux X64 op Ubuntu) Firewall poort geopend naar 11015, maar ook ik ervaar dezelfde traagheid. Is er wellicht een download ergens beschikbaar van de blockchain om het proces wat te laten versnellen?

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Synchronisatie extreem langzaam
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2017, 12:38:05 »
Heb een paar uur geleden de applicatie gedownload voor Windows 64-bit (Windows 10).
Synchronisatie gaat momenteel extreem langzaam. Na een uur of 4 ben ik bijna bij 10000 blocks en is hij nog steeds 3 jaar en 33 weken achter, volgens mij hetzelfde als toen ik begon...
Heb niet echt het idee dat er schot in komt.

Kan ik hier iets aan doen?

Ja, Blijkbaar heeft dnsseed6 het erg druk op dit moment.  Je kunt ook addnode=dnsseed5.egulden.org tijdelijk toevoegen maar svp weer weghalen als synchroniseren klaar is.
Telkens wel de wallet even herstarten.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline 346573457

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-1
    • Bekijk profiel
Re: Synchronisatie extreem langzaam
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2017, 14:15:24 »
Heb een paar uur geleden de applicatie gedownload voor Windows 64-bit (Windows 10).
Synchronisatie gaat momenteel extreem langzaam. Na een uur of 4 ben ik bijna bij 10000 blocks en is hij nog steeds 3 jaar en 33 weken achter, volgens mij hetzelfde als toen ik begon...
Heb niet echt het idee dat er schot in komt.

Kan ik hier iets aan doen?

Ja, Blijkbaar heeft dnsseed6 het erg druk op dit moment.  Je kunt ook addnode=dnsseed5.egulden.org tijdelijk toevoegen maar svp weer weghalen als synchroniseren klaar is.
Telkens wel de wallet even herstarten.

Waar kan ik dit toevoegen? Ik lees op de site iets over coin.conf maar kan deze niet vinden..

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Synchronisatie extreem langzaam
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2017, 18:21:52 »
Heb een paar uur geleden de applicatie gedownload voor Windows 64-bit (Windows 10).
Synchronisatie gaat momenteel extreem langzaam. Na een uur of 4 ben ik bijna bij 10000 blocks en is hij nog steeds 3 jaar en 33 weken achter, volgens mij hetzelfde als toen ik begon...
Heb niet echt het idee dat er schot in komt.

Kan ik hier iets aan doen?

Ja, Blijkbaar heeft dnsseed6 het erg druk op dit moment.  Je kunt ook addnode=dnsseed5.egulden.org tijdelijk toevoegen maar svp weer weghalen als synchroniseren klaar is.
Telkens wel de wallet even herstarten.

Waar kan ik dit toevoegen? Ik lees op de site iets over coin.conf maar kan deze niet vinden..

Hij bestaat standaard niet. Die melding krijg je dat ook als je de tip volgt:
Tip: U bereikt coin.conf door gelijktijdig Windowstoets+R  in te drukken en dan de volgende tekst te plakken: notepad %appdata%\egulden\coin.conf
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr