Auteur Topic: Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet  (gelezen 5714 keer)

Offline Snip

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 3
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet
« Gepost op: 25 oktober 2017, 11:43:55 »
Grote paniek...

Een paar weken geleden heb ik me laten verleiden tot de aankoop van 558 (en een beetje) e guldens, die netjes in mijn toen aangemaakt EFL.nl portemonnee terecht kwamen.
Ik heb geen doelen om deze guldens aan te besteden dus ik laat ze lekker staan zo was mijn plannetje. Volgens de info op de site kan dat beter/veiliger in een HW wallet zoals bijvoorbeeld de: e-Gulden Core versie v1.4.2.1-unk (64-bit).

Ik heb deze HW wallet gekoppeld aan mijn efl.nl online wallet.
Het ontvangstadres van mijn HW wallet heb ik gebruikt bij de kluis instellingen. Nu heb ik dat ontvangstadres ook gebruikt om 500 van de 558 e guldens naar over te maken. Mijn EFL.nl saldo is netjes verlaagd met 500 efl. Maar mijn HW wallet blijft op saldo 0 staan... ook na een 1,5 uur en alles herstarten.

Nu doet mijn HW wallet wel meer vreemde dingen, hij loopt 3 jaren en 31 weken achter en er blijft een melding staan "Synchroniseren met netwerk"
In het debugscherm staat dat ik verbonden ben, is er gewoon netwerkverkeer, vooral ontvangst en weinig verstuurd, dat wel. Plaatjes hiervan in de bijlage.

Rara.. Ik heb de adressen gecontroleerd etc. alles klopt maar de knaken zijn weg. Ik weet niet of het slim is om hier e.e.a. aan plaatjes te posten dus dat doe ik voorlopig maar even niet, wellicht dat iemand o.b.v. dit verhaal weet wat er mis gaat?

Transactiegegevens efl.nl wallet:
Betaalsoort: kluis-betaling
Betaalpartner mijn HW kluis ontvangst adres
Géén TX code (zoals dat wel bij de aankoop van bitcoin en omwisseling van bitcoin naar EFL staat)

Wie weet raad?
 

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2017, 14:58:19 »
Hoi,

omdat de Qt wallet niet gesynchroniseerd is klopt het saldo niet. Omdat deze van begin naar einde werkt verschijnen recente transacties helemaal aan het einde. Dus ook de overboeking van de EFL.NL portemonnee.

Het is niet onmogelijk dat het sychroniseren plotseling opstart. Bij een nieuwe wallet moet er namelijk heel wat gebeuren. Een mogelijk probleem kan blokkering van door de firewall zijn. Die blokkering moet wel opgeheven zijn.

Houd het in de gaten en meld het als de qt wallet morgen nog niet gesynchroniseerd is.

Succes

Offline Snip

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 3
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2017, 15:55:30 »
Hoi Johnny, dank je! ik houd 't in de gaten...
Maar goed dat ik niet net boodschappen hoef te doen   ;D

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet
« Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2017, 14:08:26 »
Hoi Johnny, dank je! ik houd 't in de gaten...
Maar goed dat ik niet net boodschappen hoef te doen   ;D

Hoi Snip,  Meldt je wel als alles ok is?! Dat voorkomt onnodige paniek. Het synchroniseren van je wallet is een eenmalig ietwat langdurig proces. Het hangt ook af van de ""peers" waar je toevallig mee verbonden bent (hulp-debugscherm tabblad peers). Het gaat om 1GB aan informatie. Kun je nagaan hoe lang dat duurt bij Bitcoin, waar het gaat om 200GB.
Dat alles safe is kun je zien in de blockexplorer. Als je daar je kluisadres intypt kun je precies zien hoeveel er in je wallet zit ook al ben je nog niet gesychroniseerd.

Kortom, het is goed dat je je paniek deelt, maar deel ook je geruststelling als daar sprake van is.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Snip

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 3
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2017, 09:38:33 »
Het is gelukt!
Waar het synchroniseren eerst bleef hangen op een aantal jaar liep het vandaag in een kwartier door en staat ook mijn overboeking in de QT wallet.

Zonder aanpassing aan mn firewall overigens...
En handig die blockexplorer, dat wist ik nog niet.

Thanks voor de reacties


Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet
« Reactie #5 Gepost op: 27 oktober 2017, 16:52:03 »
Het is gelukt!
Waar het synchroniseren eerst bleef hangen op een aantal jaar liep het vandaag in een kwartier door en staat ook mijn overboeking in de QT wallet.

Zonder aanpassing aan mn firewall overigens...
En handig die blockexplorer, dat wist ik nog niet.

Thanks voor de reacties

Mooi zo!  Zorg je ook voor een backup van je QT-wallet?!
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr