e-Gulden > Versterking van het e-Gulden netwerk noodzakelijk

Post 7: De verdediging - vervolg

<< < (2/3) > >>

bitwise-shifted:

--- Citaat van: Hans2 op 24 juni 2017, 10:49:31 ---Ik heb er totaal geen verstand van maar is het niet mogelijk dat bij 40% het gewoon niet meer mogelijk is hoger te komen, dat het systeem zichzelf blokkeert of zo. Lijkt mij weer een heel gedoe om al die meiners weer te controleren.

--- Einde van citaat ---

Goede suggestie. Zolang miners echter anoniem zijn zul je nooit weten of een miner 40% heeft. Het is meer zeer de vraag of de bekende BTC-hashrate distributie (https://blockchain.info/pools) wel klopt.  Antpool kan zich makkelijk verschuilen onder BTC.TOP of andersom om "de wereld" niet ongerust te maken. Daarom draaien we het om: iedereen mag anoniem blijven als er maar een paar gecertificeerd zijn. 1 op de 6 wel te verstaan. Verder zijn het ook niet de miners maar de pools waar het om gaat. Miners sluiten zich aan bij een pool die wel- of niet gecertificeerd is.

Je moet ook bedenken dat het hier om een country-coin gaat. Als je "de wereld" moet bedienen wordt het wat moeilijker om neutraal te certificeren. Dat is eigenlijk precies het probleem. Wereldmunten moeten ervoor zorgen dat er geen vijandige meerderheid ontstaat. Als je alles open laat kun je een land met zeg 20 Miljoen niet beschermen in een wereld van zeg 10 Miljard. Binnen een jurisdictie is dat veel makkelijker. Ons kent ons zogezegd.  Weer een voordeel van een country-coin.

Jory:
Bedankt voor de update. Is er ook ergens meer te lezen over dat OERU?

bitwise-shifted:

--- Citaat van: Jory op 24 juni 2017, 20:44:42 ---Bedankt voor de update. Is er ook ergens meer te lezen over dat OERU?

--- Einde van citaat ---

Je bent getuige van het gedoseerd prijsgeven van die informatie. Over een week of drie in de vorm van een commit op github en een EIP  (variant op BIP)

Hans2:
Bedankt voor de uitleg, u heeft er een karma bij :<<

Genesis:
Wat ik mij nu afvraag is hoeveel mining pools zijn er eigenlijk de e-gulden minen. Als een 1 op de 6 pools gecertificeerd moet zijn en er zijn er maar 1 of 2 gaat het beveiligingsysteem niet werken.

note: op dit moment zou ik maar één werkende pool weten te noemen.

Groet,

Genesis

p.s. https zou niet mistaan op een forum dat handelt over virtuele munten en techniek.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie