Auteur Topic: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar  (gelezen 9205 keer)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Gepost op: 03 augustus 2015, 15:38:29 »
12 % op jaarbasis. Open en bloot, wat een durf. Geld bijdrukken gebeurt zeker niet stiekum. Hoewel.... niemand legt uit wat het nou echt betekent : http://www.ecb.europa.eu/press/pdf/md/md1506.pdf

M2 = Al het contante geld + al het spaargeld + geld binnen valutahandel (beurzen (vergelijk bittrex))

efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #1 Gepost op: 03 augustus 2015, 16:24:29 »
De truuk is dat de omloopsnelheid van diezelfde euro's is afgenomen, daardoor merk je de inflatie nog niet. De banken zitten op bergen centen en niemand krijgt een lening, op die manier kan je er nog wel een hele riedel bijdrukken zonder dat de prijs van een aardappel toeneemt. Alleen de vriendjes krijgen wat toegeschoven, ik noem het bij voorkeur monetaire apartheid.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2015, 11:15:46 »
De truuk is dat de omloopsnelheid van diezelfde euro's is afgenomen, daardoor merk je de inflatie nog niet. De banken zitten op bergen centen en niemand krijgt een lening, op die manier kan je er nog wel een hele riedel bijdrukken zonder dat de prijs van een aardappel toeneemt. Alleen de vriendjes krijgen wat toegeschoven, ik noem het bij voorkeur monetaire apartheid.

Sterker nog, we neigen naar deflatie : http://nl.inflation.eu/inflatiecijfers/nederland/historische-inflatie/cpi-inflatie-nederland.aspx

Iedereen houdt krampachtig zijn euro's vast terwijl ze (als aardappels) aan het verschrompelen zijn.

Over aardappels gesproken : Op de vrije markt kosten die momenteel 2,5 cent per kilo (http://www.hermoo.be/NL/Nieuws/articleType/ArticleView/articleId/2015/Aardappelen-op-vrije-markt-spotgoedkoop.aspx), terwijl boeren in Frankrijk hun spullen op de snelweg kieperen omdat ze niet rond kunnen komen. Alle verhoudingen lijken verstoord en ieder klaagt voor zich, terwijl er maar weinig willen experimenteren met het idee om de grip op geld en ondernemerschap terug te leggen bij het individu. Boeren liggen aan het infuus van de bank (leningen) en aan het infuus van de overheid (subsidies) en er is geen sprake meer van "vrije" ondernemers. En zoals dat geldt voor boeren zo geldt dat voor de gemiddelde burger.  Trieste kasplantjes, terend op smakeloze euro's.

Een oplossing : als 5 mensen per dag gemiddeld tien euro omzetten in e-Gulden dan is een prijs van 5000 satoshi het komende jaar gewaarborgd. Over een goede maand halveert de blockreward naar 4500 EFL per dag, oftewel 0,22 Bitcoin. Voor iedere e-Guldenbezitter is het met de komst van EFL.NL de kleinste moeite om zelfs oma uit te leggen wat elektronisch geld is, dus gegadigden genoeg. Als een prijs van 1 Euro wordt bereikt (4500 Euro per dag of 2250 als je een jaartje geduld hebt) dan kun je er ook wat mee kopen en is de link naar de reële economie een feit. Iedereen wil namelijk liever geld ontvangen dat zeker in waarde stijgt in plaats van geld dat zeker in waarde daalt. Daardoor ontstaat er weer een nieuw elan : Het wordt weer interessant om geld te ontvangen en dus om er iets voor te doen. Werk zat.

Een korte instructie :
- Ga naar efl.nl
- Geef je portemonee een leuke naam en bewaar je puk-code
- Druk op "Koop e-guldens". Als je de beschikking hebt over IDEAL ben je spekkoper. Anders vraag je iemand die wel de beschikking heeft over IDEAL om het even voor je te doen.

« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2015, 11:22:40 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

debuurman

  • Gast
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #3 Gepost op: 04 augustus 2015, 12:36:52 »
zuiver rekentechnisch klopt het allemaal. Met 3500 nieuwsbriefleden zou het bij elkaar brengen van 50 euro per dag een fluitje van een cent (ongeveer 1,5 cent om precies te zijn) moeten zijn en iedereen zou er aantoonbaar, zeg maar gerust bewijsbaar, dik van gaan profiteren. Toch zien we dat niet gebeuren en iedereen wacht af...men wacht op iets of iemand... Ergens ontbreekt een stukje vertrouwen. Maar in wat? Wie heeft er een suggestie waarom het niet gebeurt?

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2015, 16:37:21 »
zuiver rekentechnisch klopt het allemaal. Met 3500 nieuwsbriefleden zou het bij elkaar brengen van 50 euro per dag een fluitje van een cent (ongeveer 1,5 cent om precies te zijn) moeten zijn en iedereen zou er aantoonbaar, zeg maar gerust bewijsbaar, dik van gaan profiteren. Toch zien we dat niet gebeuren en iedereen wacht af...men wacht op iets of iemand... Ergens ontbreekt een stukje vertrouwen. Maar in wat? Wie heeft er een suggestie waarom het niet gebeurt?

Mijn suggestie valt niet te bewijzen, maar ik vermoed dat 99% van de nieuwsbrieven wordt verstuurd aan mensen die eGulden hebben gekocht op een prijsniveau wat ten minste 3x hoger lag dan wat het nu is. Hun geduld is opgeraakt toen bleek dat het vertrouwen van een anonieme oprichter risico's met zich meebrengt. De meeste actieve bitcoinleden zijn jonge mannen van onder de 30 jaar en hebben nogal een groot ego. Dit komt omdat ze het geluk hebben gehad tijdig het technisch inzicht te hebben ontwikkeld dat bitcoin bijzonder is en met snelle pc's hiervan vroegtijdig hebben geprofiteerd. Hierdoor denken de meeste wereldeconomen te zijn, ze hebben immers een hoop geld verdient, wie kan dan het tegendeel bewijzen? Het tegendeel is echter waar, technisch inzicht garandeert geen economische kennis, ga maar eens bij de conculega's lezen wat voor contradictio in terminis er rond je ogen vliegen en je vraagt je af of je moet lachen of huilen. De enige verklaring die dus gegeven kan worden is dat 50 euro per dag niet vanzelfsprekend is doordat het vertrouwen 1 jaar geleden geschonden is.

Daarnaast denk ik te weten dat 1 van onze vaste miners een voorkeur heeft voor de andere Nederlandse munt, doordat er beweert wordt dat ons protocol zogenaamd een bug zou bevatten en wel de volgende:

De moeilijkheidsgraad berekening van ons protocol is in het verleden slechts 1x aangepast naar de zogehete gravity-well (als ik dat goed schrijf) Deze manier van moeilijkheidsgraad aanpassen verloopt soms nogal schokkerig. Het risico is dat bij een te snelle in en uitstap van grote hoeveelheden mijnkracht (door grote prijsfluctuaties) de blokketen vastloopt.

Ik zal het proberen verder te verduidelijken: Stel dat onze rekenkracht met 1000% toeneemt (bijvoorbeeld omdat we op een bepaald prijsniveau onszelf in de kijker spelen bij een grote miningpool) dan corrigeerd ons protocol de moeilijkheidsgraad waardoor de aantrekkelijkheid weer afneemt en deze partij weer weggaat. Op dat moment zitten wij met onze betrekkelijk kleine rekenkracht te zoeken naar een blok wat soms wel 24 uur kan duren (zie 6 november http://egulden.org/info/boekhouding/blockchain-in-beeld). Op dat moment staat de hele eGulden economie stil, stel dat de moeilijkheid zo hoog is dat het ons in theorie niet meer zou lukken om het blok te vinden gaat de munt dood, het zou niet de eerste zijn waarbij dat gebeurt.

Deze discussie heeft reeds 1 miljoen keer plaatsgevonden en volgens het technische team is er geen probleem, zolang je maar scherp je blokketen in de gaten houdt is het namelijk ook mogelijk om zelf tijdelijk rekenkracht in te huren om deze schommelingen op te vangen (1 van de vele mogelijkheden om het probleem op te lossen, maar wel de meest praktische en voor iedereen makkelijk te begrijpen) Ik leg me er elke keer maar bij neer, voornamelijk omdat degene met commentaar geen aanvullingen wil maken om het "probleem" op te lossen. Als je zoals andere munten gaat knutselen loop je het risico dat je bloktijd niet juist verloopt. De enige echte oplossing is investeren in miners zodat de schommeling op relatieve schaal afneemt, maar hoe meer munten er al in omloop zijn gebracht hoe minder aantrekkelijk het wordt om dit te doen, zeker als je bedenkt dat je tegen jezelf aan het minen bent, de output aan nieuwe munten wordt namelijk niet groter.

Tot slot gebruikt iemand het eGulden protocol als zijn persoonlijke melkkoe en dit drukt de prijs van de munt enorm, bijvoorbeeld ook doordat men niet kijkt naar de hoogste biedprijs. Munten worden soms met tientallen procenten onder de hoogste prijs op de markt verkocht wat een negatief sentiment creëerd, waarom hoger gaan bieden, want iemand verkoopt kennelijk op iedere prijs. Persoonlijk ben ik ergens wel blij met het geheel, want het toont aan dat we een eerlijke en open markt hebben en ik heb de zwakkere handen liever zo snel mogelijk uit het spelletje.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2015, 18:22:55 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #5 Gepost op: 04 augustus 2015, 18:14:56 »
enkele aanassingen gemaakt
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #6 Gepost op: 04 augustus 2015, 22:26:40 »
Nou Nelis, dit is niet je sterkste post. Ik heb het even voor je uitgezocht :

In de begin periode vorig jaar (om precies te zijn 27 maart-17 april) heeft de prijs precies drie weken boven de huidige prijs gestaan met een totale omzet van 1.482.788 EFL. (http://www.cryptocoincharts.info/pair/efl/btc/bittrex/alltime) Ergens in mei lag het all-time dieptepunt en sinds dat moment is er pro saldo alleen maar stijging geweest (http://www.cryptocoincharts.info/pair/efl/btc/bittrex/1-year). Niemand kan bepalen hoeveel personen binnen en buiten die periode hebben gekocht, maar in de dipmaand bedroeg de totale omzet 3.176.351 EFL.

De omzet tijdens de piek zal wel iets met de nieuwsbrieflezers te maken hebben gehad, maar 100% van de nieuwsbrieflezers heeft gratis e-Guldens gekregen. Daar waar dat is misgelopen heeft de foundation dat in juli gecorrigeerd. Ondertussen is de nieuwsbrief 7 maal verstuurd en het aantal uitschrijvingen is minimaal, zodat we nog steeds op een zelfde inschrijvingsniveau zitten. Ook het websitebezoek is rond de nieuwsbriefverschijning navenant en dan maak je mij niet wijs dat bij 99% van de ontvangers het geduld op is.

Vervolgens denk je een van onze vaste miners te kennen. Jop Hartog is er open over dat hij het maar niets vind dat wij de timewarp-exploit van de Kimoto-gravity Well niet repareren. Dat is de keuze van de foundation tot dit moment. Als de e-Gulden ook maar enigszins van economische betekenis wordt is de exploit onbruikbaar en bedenk dat munten als bitcoin en litecoin al helemaal geen voorziening hebben. Vreemd genoeg uit hij zich niet over de drie mislukte pogingen van Guldencoin om er iets beters van te maken, maar ik hoor natuurlijk niet alles.

Tot slot de e-Gulden als melkkoe. Het is natuurlijk altijd jammer als iemand zijn e-Guldens dumpt in plaats van ze netjes te koop aan biedt. Dumpen is echter niet bepaald melk-gedrag. Het is of een domme handelaar of een noodverkoop of een kostbare vijandige handeling. Ik acht het in geen van de gevallen een lang leven beschoren. Als je de beurs langdurig op of neer wilt manipuleren moet je van goede huize komen. Laten we ons maar concentreren op aanspreken van de goede wil zodat een individu uiteindelijk het nakijken heeft

efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #7 Gepost op: 06 augustus 2015, 20:26:53 »
Nou Nelis, dit is niet je sterkste post. Ik heb het even voor je uitgezocht :

In de begin periode vorig jaar (om precies te zijn 27 maart-17 april) heeft de prijs precies drie weken boven de huidige prijs gestaan met een totale omzet van 1.482.788 EFL. (http://www.cryptocoincharts.info/pair/efl/btc/bittrex/alltime) Ergens in mei lag het all-time dieptepunt en sinds dat moment is er pro saldo alleen maar stijging geweest (http://www.cryptocoincharts.info/pair/efl/btc/bittrex/1-year). Niemand kan bepalen hoeveel personen binnen en buiten die periode hebben gekocht, maar in de dipmaand bedroeg de totale omzet 3.176.351 EFL.

De omzet tijdens de piek zal wel iets met de nieuwsbrieflezers te maken hebben gehad, maar 100% van de nieuwsbrieflezers heeft gratis e-Guldens gekregen. Daar waar dat is misgelopen heeft de foundation dat in juli gecorrigeerd. Ondertussen is de nieuwsbrief 7 maal verstuurd en het aantal uitschrijvingen is minimaal, zodat we nog steeds op een zelfde inschrijvingsniveau zitten. Ook het websitebezoek is rond de nieuwsbriefverschijning navenant en dan maak je mij niet wijs dat bij 99% van de ontvangers het geduld op is.

Vervolgens denk je een van onze vaste miners te kennen. Jop Hartog is er open over dat hij het maar niets vind dat wij de timewarp-exploit van de Kimoto-gravity Well niet repareren. Dat is de keuze van de foundation tot dit moment. Als de e-Gulden ook maar enigszins van economische betekenis wordt is de exploit onbruikbaar en bedenk dat munten als bitcoin en litecoin al helemaal geen voorziening hebben. Vreemd genoeg uit hij zich niet over de drie mislukte pogingen van Guldencoin om er iets beters van te maken, maar ik hoor natuurlijk niet alles.

Tot slot de e-Gulden als melkkoe. Het is natuurlijk altijd jammer als iemand zijn e-Guldens dumpt in plaats van ze netjes te koop aan biedt. Dumpen is echter niet bepaald melk-gedrag. Het is of een domme handelaar of een noodverkoop of een kostbare vijandige handeling. Ik acht het in geen van de gevallen een lang leven beschoren. Als je de beurs langdurig op of neer wilt manipuleren moet je van goede huize komen. Laten we ons maar concentreren op aanspreken van de goede wil zodat een individu uiteindelijk het nakijken heeft

Die totale cijfers neem ik niet te serieus, in die periode wisselde munten soms wel 4x per dag van eigenaar, dus dan zegt niet zo veel. Misschien niet mijn sterkste post, maar de verkoop die gisteren op cryptsy plaatsvond was precies wat ik bedoelde, iemand wil de prijs drukken en gebruikt onze inflatie daarvoor. Ooit zal dat stoppen dat is zeker en ook onverstandig vanuit economisch oogpunt, maar het sentiment wordt hierdoor beïnvloed, samen met al onze gebruikelijke negatieve energie op bitcointalk zorgt dat voor een situatie waarin zelfs ik kan verklaren waarom mensen niet massaal instappen.

De oplossing is volgens mij net ze simpel als het probleem, een positief signaal op de markt die net zo weinig economische wijsheid aantoont als het negatieve signaal van gisteren. De heilige euro kan alleen worden gebroken met euro's net zoals je eGulden alleen kan breken met eGulden.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #8 Gepost op: 06 augustus 2015, 21:03:23 »
Die totale cijfers neem ik niet te serieus, in die periode wisselde munten soms wel 4x per dag van eigenaar, dus dan zegt niet zo veel. Misschien niet mijn sterkste post, maar de verkoop die gisteren op cryptsy plaatsvond was precies wat ik bedoelde, iemand wil de prijs drukken en gebruikt onze inflatie daarvoor. Ooit zal dat stoppen dat is zeker en ook onverstandig vanuit economisch oogpunt, maar het sentiment wordt hierdoor beïnvloed, samen met al onze gebruikelijke negatieve energie op bitcointalk zorgt dat voor een situatie waarin zelfs ik kan verklaren waarom mensen niet massaal instappen.

De oplossing is volgens mij net ze simpel als het probleem, een positief signaal op de markt die net zo weinig economische wijsheid aantoont als het negatieve signaal van gisteren. De heilige euro kan alleen worden gebroken met euro's net zoals je eGulden alleen kan breken met eGulden.

Ok, maar dat is alleen meer geruststellend. Maximaal 1.482.788 boven de huidige prijs. dan blijven er heel wat over die onder die prijs zijn gekocht.

Met die verkoop op cryptsy/bittrex heb je gelijk, maar het lijkt waarschijnlijk dat onze posts de aanzet waren, want gisteren zat er ook een miner te stangen.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

debuurman

  • Gast
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2015, 21:58:05 »
Misschien kijk ik wat dom tegen dingen aan, maar wat ik zelf als weinig vertrouwenwekkend zie is het feit dat deze website en vooral dit forum buitengewoon weinig vertrouwen in het eigen kunnen uitstraalt.

Wat dat betreft kan er een voorbeeld genomen worden aan de buren van Guldencoin aan de andere kant van de schutting. Realisme is er vaak ver te zoeken maar dat wordt door een enorm enthousiasme ruimschoots gecompenseerd. Men geeft aan in het eigen product te geloven en straalt dat uit. Dat is ijzersterk.

Als er op hun forum iemand iets beweert dan krijgt hij in elk geval wel reactie. En er ontstaat discussie tussen meer dan de 2 á 3 personen die hier actief zijn. Voor wat betreft de levendigheid en de bijdragen vanuit de community kan e-gulden niet tippen aan Guldencoin.

Mag ik een voorbeeld geven: Enkele mensen zijn een paar maanden vrijwel fulltime bezig geweest om een nieuwe Hosted-Wallet te maken. Die bevat onder de motorkap een aantal technische innovaties waar elke coin stinkend jaloers op kan zijn. Met nog een paar uitbreidingen in de volgende release heeft e-Gulden hiermee het fundament van een compleet handel-, spaar- en betaalsysteem waarmee we straks ELKE altcoin op ons sloffen het nakijken kunnen geven.

Wat waren de reacties op dit magnifieke stuk onbetaald vrijwilligerswerk?? Nou, eh, eh, eigenlijk niets. Een botte en zinloze post van iemand die het verschil tussen een alpha- en een betatest toen nog niet kende. Dat was het wel zo ongeveer. Nou, dat motiveert!

Je zou verwachten dat de "zwijgende meerderheid" aan wiens e-gulden kapitaal door slechts enkele mensen wordt gewerkt om het meer waard te laten worden, minimaal een reactie gegeven zouden hebben. Zelfs al vind je het nieuwe product volkomen kudt, dan nog kan een inhoudelijke reactie helpen om het dan op het punt van wat er ontbreekt of niet goed is te verbeteren. Ja toch?

Ik ga er maar van uit dat die reacties na de vakantietijd nog wel zullen komen. Het zou intens triest zijn voor de community als ze uitbleven.

Zolang de mensen van deze community gezamenlijk min of meer uit zitten te stralen dat ze er eigenlijk allemaal niks van verwachten (en dat is nu wel de situatie voor een buitenstaander), waarom zou die buitenstaander dan plotseling wél iets van e-gulden verwachten? let wel, er zijn elk uur van de dag een paar lezers op deze site (zie onderaan). Die krijgen nu wel een indruk. En een deel van die mensen is op zoek naar informatie over EFL. Nou, die krijgen ze ook. Maar of het is wat ze zoeken?

Kom op, mensen. Steun de paar mensen die wel actief zijn om iets voor e-Gulden voor elkaar te krijgen. Laat ze iets merken. Reageer eens ergens op.  Het hoeft geen stuk van 1000 woorden te zijn!!!

Met alles wat er op dit moment  in ontwikkeling is zoals

* verdere uitbouw van de techniek;

* een totaal nieuwe marketingaanpak;

* een unieke, qua intellectueel eigendom inmiddels al vastgelegde nieuwe uitbreiding voor e-gulden die het mogelijk maakt om er geld mee te verdienen als je het uitgeeft (Hé?, Kan niet !!!!. Toch? ) wat natuurlijk een unieke USP (das dubbelop!) oplevert ten opzichte van de huidige coins;

* een compleet opleidingsplan met alles er op en er aan voor klanten, winkeliers, traders en andere geïnteresseerden die nu geen reet begrijpen van het woord cryptogeld, laat staan dat ze er dan ook maar enige interesse in zouden (kunnen) hebben;

* enkele organisatorische uitbreidingen om het democratisch gehalte drastisch te verbeteren en de boel tegelijk bestuurbaar te maken;

hebben we een gouden kans om binnen pakweg driekwart jaar een enorme voorsprong te nemen en elke andere altcoin voor vele jaren het absolute nakijken te geven. Laten die zich maar vastbijten in het permanent veranderen hun eigen techniek waar geen Nederlander op zit te wachten.

Natuurlijk. Techniek is belangrijk. Maar invoeren van cryptogeld is slechts zeer ten dele een kwestie van techniek. En de foundation en de tijdelijke assistentie daaromheen zijn zich daar zeer, zeer van bewust.

Maar dat kunnen ze niet zonder een stukje vertrouwen van iedereen. Een stukje vertrouwen dat ook hier uitgestraald wordt en daarmee voor iedereen zichtbaar is.

Vooral naar die derden toe! Naar bezoekers en gasten toe! Naar mogelijke acceptanten toe! Naar spaarders en beleggers toe!

Vertrouwen in Cryptogeld,
Vertrouwen in EFL.
Vertrouwen in de community.
Vertrouwen in onszelf.

De buurman

(bij velen berucht om zijn belachelijk lange lappen tekst)






Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #10 Gepost op: 07 augustus 2015, 14:29:12 »
ok, even een veer voor in de **** van eenieder die zich inzet voor de EFL :)
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Toename hoeveelheid Euro's 12% in een jaar
« Reactie #11 Gepost op: 07 augustus 2015, 14:56:41 »
ok, even een veer voor in de **** van eenieder die zich inzet voor de EFL :)
+1 karma voor TradeMark, maar is zo'n post nu een vorm van egomastrubatie?

Ik reageer vaak nogal bot op het forum, dat geef ik ook meteen toe. Kwam deels door de negativiteit waarmee ik geconfronteerd werd, maar ik ben wat dat betreft net een kameleon, dus met zulke positieve berichtjes moet dat vanzelf goed gaan komen.  :-*
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.