Auteur Topic: Prince ea  (gelezen 6364 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Prince ea
« Gepost op: 21 april 2015, 13:51:49 »
https://www.youtube.com/watch?v=eRLJscAlk1M

maar ga vooral door waar je mee bezig was hoor, helemaal geen haast, het komt wel een keer.  >:(
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Prince ea
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2015, 17:59:53 »
Al eens een boom geplant ?
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

debuurman

  • Gast
Re: Prince ea
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2015, 22:54:10 »
Ik ben een beetje sceptisch figuur over dit soort verhalen. Ik zal uitleggen waarom. Ik ben geboren en opgegroeid aan de kust. In Katwijk aan Zee om precies te zijn.

Rond 1950 zag katwijk er uit als op deze foto:  http://em-ha-em-art-productions.nl/pics/katwijk0.jpg Katwijk is vrijwel volledig verwoest in de oorlog. Iets wat landelijk als klein leed word gezien maar wat in de kleine gemeenschap een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Maar men ging weer bouwen en rond de jaren 60 bouwde men huizen als deze
http://em-ha-em-art-productions.nl/pics/katwijk1.jpg op de plek waar de luchtfoto gemaakt is.

Zoals te zien is op deze foto hebben de huizen trappen naar de voordeuren. Als het flink waaide dan kwam met vloed het water tot op de Boulevard.  Aangezien het naar binnen zou komen de gang in, werd de voordeur hoog gemaakt met die trap ervoor. Ik was een kleine jongen maar kan me dat nog goed herinneren. Storm en vloed was altijd weer spannend.

Maar hoe is het nu? We draaien ons 180 graden om op de plek van de vorige foto en dan zien we de zee. 200 m verder en 15 m lager. De zee is in de jaren '70 voor het laatst met storm tot op de boulevard gekomen. Daarna nooit meer. http://em-ha-em-art-productions.nl/pics/katwijk2.jpg laat de zee in de verte zien.

Daaruit is maar één conclusie mogelijk: Het zeewaterpeil is drastisch gezakt in die 40 jaar :-) En helemaal niet gestegen zoals sommigen beweren.

Ik heb dit aan een aantal klimaatdeskundologen voorgelegd met het verzoek om een verklaring. Een paar zetten me als een idioot weg omdat ik zo´n vraag durfde te stellen (zonder op de vraag in te gaan) en de anderen gaven ronduit toe het niet te kunnen verklaren. Ik heb geen enkele inhoudelijke verklaring gehad.

Dit is iets wat ik met mijn eigen ogen kan constateren. Het zeespeigelverhaal dat men vertelt is niet waar. Dat is duidelijk. Hoeveel moet ik dan geloven van de rest die mij verteld wordt? De overheid is nu niet echt betrouwbaar. En dat geldt op meer punten dan de euro :-)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prince ea
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2015, 13:35:43 »
Wat als het land is opgehoogd?
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

debuurman

  • Gast
Re: Prince ea
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2015, 15:31:00 »
hoe hoog je land op waar een compleet dorp met 45.000 inwoners bovenop staat? :-)

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Prince ea
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2015, 07:15:44 »
Sorry, een anekdote is voor mij geen bewijs.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

debuurman

  • Gast
Re: Prince ea
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2015, 10:24:26 »
Ik zou iets waar iemand middenin woont geen anecdote noemen.

het is ook een flauwe vorm van bewijs. Kom dan met een verklaring die nog geen deskundige (die het punt wel serieus namen) heeft kunnen geven. Dan heb je recht van spreken.

Maar geloof gerust wat je wilt. Er zijn miljarden mensen die in allerlei fantasieverhalen geloven. Van mij mag het :-)


Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Prince ea
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2015, 08:38:22 »
Hoho wacht even hoor. Jij werpt een zeer lokaal verhaal over overstromingen die je je van vroeger herinnerd op als tegenbewijs van global warning e.a. en vervolgens zeg je dat als ik in 'fantasieverhalen' wil geloven ik het lekker zelf moet weten. Waarmee je in feite aangeeft dat het niet uitmaakt wat ik zeg, jij neemt het toch niet aan.

Zo hoef ik niet verder te praten.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Prince ea
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2015, 08:49:10 »
http://www.vallei-veluwe.nl/werk-uitvoering/dijkverbetering/actueel/overig-nieuws/katwijk-bouwt-dijk/

"De laatste keer dat water uit zee het dorp Katwijk inliep, was in 1953, het jaar van de watersnoodramp. Een echte ramp voor het dorp werd het niet, het water liep alleen de Voorstraat in en kwam niet erg hoog te staan. Sindsdien hield Katwijk altijd droge voeten."
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

debuurman

  • Gast
Re: Prince ea
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2015, 10:00:07 »
Sorry voor mijn ervaringen. Ik begrijp nu dat ik ze helemaal niet heb, Ik zal er ook wel niet gewoond hebben.

Ik rot op wel op van dit forum. Daar zal ik ook wel nooit geweest zijn.

Geen wonder dat hier niemand meer komt. Als je iedereen stelselmatig afzeikt dan blijft men vanzelf wel weg

succes verder. Van mij zul je geen last meer hebben.
 

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Prince ea
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2015, 10:26:04 »
Och buurman, je zult wel een snaar geraakt hebben bij Amazingdreams. Ik blijf het boeiend vinden dat er meerdere waarheden naast elkaar lijken kunnen bestaan. Maar als gevorderd wetenschapper weet je toch dat er geen waarheid bestaat. Wel zaken als onzekerheidsprincipes.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prince ea
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2015, 17:55:22 »
Och buurman, je zult wel een snaar geraakt hebben bij Amazingdreams. Ik blijf het boeiend vinden dat er meerdere waarheden naast elkaar lijken kunnen bestaan. Maar als gevorderd wetenschapper weet je toch dat er geen waarheid bestaat. Wel zaken als onzekerheidsprincipes.

Bedoel je de onzekerheidsrelatie zoals geformuleerd door Werner Karl Heisenberg of die van Jean-Baptiste Alphonse Karr (plus ça change, plus c'est la même chose)  ???
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Prince ea
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2015, 18:20:50 »
Och buurman, je zult wel een snaar geraakt hebben bij Amazingdreams. Ik blijf het boeiend vinden dat er meerdere waarheden naast elkaar lijken kunnen bestaan. Maar als gevorderd wetenschapper weet je toch dat er geen waarheid bestaat. Wel zaken als onzekerheidsprincipes.

Bedoel je de onzekerheidsrelatie zoals geformuleerd door Werner Karl Heisenberg of die van Jean-Baptiste Alphonse Karr (plus ça change, plus c'est la même chose)  ???

Nee ik bedoel Heisenberg, maar wie ben ik. Jean Baptiste apprecieer ik wel (meer van hetzelfde, oftewel daar waar alles op neerkomt), maar het gaat hier om de waarneming. De een ziet iets anders dan de ander, terwijl ze naar hetzelfde kijken en allebei met goede bedoelingen.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prince ea
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2015, 23:31:51 »
Al eens een boom geplant ?

Ik had vroeger men eigen appelboom. Heb ook nog meegeholpen met het plaatsen van windmolens en zonnepanelen in de buurt van Waalwijk, zo'n 10 jaar geleden, telt dat ook?
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prince ea
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2015, 23:32:45 »
hoe hoog je land op waar een compleet dorp met 45.000 inwoners bovenop staat? :-)

Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV