Auteur Topic: Flyer e-Gulden  (gelezen 11738 keer)

Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
Re: Flyer e-Gulden
« Reactie #15 Gepost op: 09 maart 2015, 19:34:52 »
Beste buurman,

laat ik voorop stellen dat kritiek over het algemeen positief bejegend wordt.
Zeker als de kritiek goed onderbouwd is met argumenten waar we allemaal mee aan de slag kunnen op een constructieve en opbouwende wijze.

Echter moet je niet uitvlakken dat onze community alsook het e-Gulden team bestaat uit vrijwilligers welke op non-profitbasis werken.
Wij doen dit met integriteit en hart en ziel, omdat we de e-gulden een warm hart toedragen.

Met je comment over techniek naar de achtergrond brengen zijn we het eens.
Hier zijn we dan ook volop mee bezig, kijk eens in onze bibliotheek, dat neemt echter niet weg dat je met crypto nu eenmaal met techniek te maken hebt.
Bijvoorbeeld de wiskunde waar je over spreekt is iets dat niet anders geformuleerd kan worden....wiskunde is nu eenmaal wiskunde.
De techniek achter de crypto is juist hetgeen dat zorgt voor veiligheid binnen het protocol.

Het geweldige aan internet is dat  mensen ten allen tijde zichzelf kunnen informeren over zaken die ze niet goed begrijpen...lang leve google, de grootste kennis-bibliotheek ever.

Het enige dat we kunnen doen is de stappen om aan e-guldens te komen, te ontvangen, versturen en beveiligen zo goed als mogelijk uitleggen en uiteraard het liefst zo kort en bondig mogelijk.

Om je even wat inzicht te geven in mijzelf,
ik ben gewoon een moeder en huisvrouw en heb een coachingsopleiding achter de rug, niets meer en niets minder, ben geen marketeer, grafisch ontwerper, designer of programmeur.

Zoals hierboven al werd aangegeven door zeester was deze flyer een eerste druk, m.a.w. een concept dat nog verder verfijnd en verbetert zal worden in de toekomst.
Dat neemt niet weg dat het een mooie flyer is geworden met de nodige informatie, ontworpen door iemand die gewoon haar best doet om de efl te ondersteunen.

Grz,
Inge

Ik wil ook zeker niet afdoen aan jou (jullie) inzet, maar het kritische oog van Buurman spreekt mij zeer aan. Juist de moeite die genomen is om op mogelijke relevante punten feedback te geven spreekt het geloof uit in de mogelijkheden van EFL. Om echt wat te worden zal crypto, en graag hier specifiek ook EFL, gemeengoed moeten worden. En hoewel je terecht verwijst naar het internet als enorme kennisbron zit hier (of in cryptos in het algemeen) nog steeds vooral een selectie nerds van 20 - 50. De idols-kijkende gemiddelde Nederlander heeft echt geen idee, en niet de interesse vanuit het niets (laat die echte financiele crisis maar komen!) kennis over op te doen. Wist hij uberhaupt hoe de chipknip werkte? Hoe de pinpas werken? Het contactloos betalen dan? Ik denk het niet. Het is misplaatst vertrouwen, maar wel vertrouwen omdat giraal geld wel gemeengoed is geworden.

'De techniek achter de crypto is juist hetgeen dat zorgt voor veiligheid binnen het protocol.' Zal dan ook best, maar de gemiddelde leek zal het worst wezen. En waarom wiskunde relevant is? Een eerlijke uitleg van de blokchain maakte mensen die ik aansprak vooral bang want, je gelooft het niet, privacy. Met overal camera's, ov-chipkaarten en zij ook gewoon een smartphone op zak. Het gaat er dus niet om de waarheid volledig bloot te leggen, misschien wel meer slechts om het wekken van vertrouwen. In iets dat mijns inziens in ieder geval vertrouwenswaardiger is dan giraal geld. Dus het wat algemener brengen kan volgens mij enkel goed doen. De echte suspicious observer zoekt sowieso wel verder (of doet allang mee!).

Ik heb enige ervaring in het ontwerpen van drukwerk, al heb ik ook geen zeeën van tijd, een zaterdagmiddagje puzzelen past mij soms best. Ik zag dat Amazingdreams ook wist waar hij het over had, maar mochten jullie mij nodig hebben, graag een pm. Ik zou in ieder geval graag een sterke huisstijl (welke fonts / kleuren etc) zien, misschien kan het bestuur hier eens op broeden? Want hoewel met de beste bedoelingen, een om de tekst passend te maken in elkaar gedrukt font (verdana! aaaaah), doet toch wel pijn.
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: Flyer e-Gulden
« Reactie #16 Gepost op: 09 maart 2015, 20:06:55 »
Hoi TradeMark,

Juist om dit soort input te krijgen post ik een ontwerp als dat van de flyer dus eerst op het forum.
Iedereen kan dan zijn mening geven omtrent verbeteringen of tips en die kunnen dan weer verwerkt en aangepast worden waar dat nodig is.

Ook mag het intussen bekent zijn dat ik niet beroerd ben om mijn originele bestanden door te sturen zodat iemand anders er eventueel verder mee aan de slag kan, of het nu om spelfouten gaat of andere zaken.
Echter toen ik de flyer op het forum plaatste heeft enkel amazingdreams er input op gegeven en verder bleef het stil.
Voor zover mijn grafische kennis reikt heb ik ook wat met die input gedaan...

Uiteindelijk wordt de flyer dan gedrukt en in gebruik genomen en pas daarna komt er verdere input.
Dat vind ik dus spijtig....vooral ook omdat andere communityleden de kosten voor het drukken ervan op zich hebben genomen.

We gaan iig graag op je hulp-aanbod in, want alle hulp die geboden wordt stellen we erg op prijs.
Mooi dat je niet alleen input geeft maar het ook goed onderbouwt en een helpende hand aanreikt  ;)




EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

Offline Zeerobje

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 69
  • Karma: +10/-2
  • Fan van Nederlandse Coin's
    • Bekijk profiel
Re: Flyer e-Gulden
« Reactie #17 Gepost op: 09 maart 2015, 21:44:28 »
Dit is nu een leuke feedback... oplossingsgericht denken.

Gr Zeero

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Flyer e-Gulden
« Reactie #18 Gepost op: 01 april 2015, 14:38:49 »
Nog geen flyer ontvangen in De Nieuwe Universiteit... laat maar komen hoor, tafeltjes genoeg.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV