Auteur Topic: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)  (gelezen 13804 keer)

Offline Zeerobje

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 69
  • Karma: +10/-2
  • Fan van Nederlandse Coin's
    • Bekijk profiel
Re: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)
« Reactie #15 Gepost op: 19 maart 2015, 23:24:14 »
Hallo buurman,

Misschien kun je hier je twitter adres vermelden... http://forum.egulden.org/index.php?topic=996.0

Gr Zeero

debuurman

  • Gast
Re: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)
« Reactie #16 Gepost op: 19 maart 2015, 23:57:49 »
Ik zal een nieuwe aanmaken. Want mijn huidige zitten gekoppeld aan allerlei andere software. Ik gebruik twitter eigenlijk alleen als reclamemedium en SEO doeleinden en verder nergens voor. Er zal wel ergens iets fout gegaan zijn maar er zijn ergere dingen  :)

Eerst maar eens een succes van dit fraaie electronische muntstukje maken. En daar is nog veel te doen...Al was het maar om 15 miljoen Nederlandsers ervan te overtuigen dat een bitcoin iets anders is dan een piramidespel en de mlm verkoop van de tupperwareparties...Waar men de vooroordelen en de onzin vandaan haalt?

Men gokt liever met vertrouwde beleggingen. Theoretisch valt af te leiden dat een goede beleggingsadviseur in 50% van zijn adviezen goed zit (en dus ook in 50% van de gevallen fout). In het recente boek "Think like a freak" van Levitt & Dubner wordt een empirisch onderzoek aangehaald (blz 34) waaruit blijkt dat de praktijk nog lager ligt, namelijk op 47,4% goed. Dat is een slechtere score dan rood/zwart gokken op een roulettetafel (48,6%) en van het opgooien van een munt (50%).

En naar die beurs, daar sjouwt iedereen toch met liefde zijn (pensioen-)geld naar toe om van deze adviezen te "profiteren".

Nou, slechter dan dat kan haast niet toch?

Dus men gaat nog iets meemaken met de e-gulden.

De buurman.

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)
« Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2015, 08:48:06 »
Boeiend buurman,

Volgens mij kan het helaas nog slechter en dat is dat ons de mogelijkheid om te beleggen zelf wordt ontnomen. @eguldenfoundati twitterde gisteren tussen het feestgedruis de volgende tweet :

Citaat
Waarom e-Gulden? Omdat Big Brother beschikt over gratis geld en alles naar zijn hand zet: The London Bias: #roofbouw http://www.caseyresearch.com/cdd/gold-manipulation-the-london-bias-1970-2014

Als de markten worden gemanipuleerd is voor mij het spel uit. Als iemand in staat is om Goud (of Bitcoins) duur te kopen en goedkoop te verkopen zonder dat hem dat pijn doet dan moeten we zo snel mogelijk van de fiat-geld denominatie af. Dollars en Euro's is valsspelerij.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)
« Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2015, 10:14:08 »
Nou dat was weer een goede oefening, zo'n campagne. Het aantal mensen dat heeft bijgedragen om de campagne te promoten was groter dan het aantal dat getrakteerd wilde worden. Wat zijn we toch bescheiden ....

9 traktaties in totaal (tx:5ef54bb6165cdb34869cac5b038b1bfd8b61afb6d11c8118f6b9d79a957a3ceb) http://egulden.org/campagne-verantwoording?campagne=0006-een_jaar

In de tussentijd heeft de facebook promotie wel ruim 20000 pageviews gehad, hebben 38 mensen de verjaardagsaankondiging "ge-liked" en hebben er 60 op geklikt. In de tussentijd zijn de twittertweets de wereld ingegaan en zijn alleen gisteren 46 wallet-downloads uitgevoerd en is alleen in maart de 7-stappenhandleiding al 131 keer gedownload.

Uit alles blijkt dat 1 jaar nog erg jong is, maar de baby is gezond. Of zitten we nu al in het peuter-stadium ?
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline IngeW

  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 302
  • Karma: +12/-0
  • Gulden Dame
    • Bekijk profiel
Re: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)
« Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2015, 20:47:52 »
Nou dat was weer een goede oefening, zo'n campagne. Het aantal mensen dat heeft bijgedragen om de campagne te promoten was groter dan het aantal dat getrakteerd wilde worden. Wat zijn we toch bescheiden ....

9 traktaties in totaal (tx:5ef54bb6165cdb34869cac5b038b1bfd8b61afb6d11c8118f6b9d79a957a3ceb) http://egulden.org/campagne-verantwoording?campagne=0006-een_jaar

In de tussentijd heeft de facebook promotie wel ruim 20000 pageviews gehad, hebben 38 mensen de verjaardagsaankondiging "ge-liked" en hebben er 60 op geklikt. In de tussentijd zijn de twittertweets de wereld ingegaan en zijn alleen gisteren 46 wallet-downloads uitgevoerd en is alleen in maart de 7-stappenhandleiding al 131 keer gedownload.

Uit alles blijkt dat 1 jaar nog erg jong is, maar de baby is gezond. Of zitten we nu al in het peuter-stadium ?


Het blijft toch een raar fenomeen als je het allemaal op een rijtje zet.
Waarom is de twijfel om een beloning in de vorm van e-Guldens te ontvangen zo groot?...komt het omdat het elektronisch is, omdat het een cryptomunt is, of omdat een illusie die ondersteunt wordt door een groep gemakkelijker voor waar wordt aangenomen dan de waarheid die wordt gezien door een individu?
Twijfels die op andere plaatsen meer tot hun recht komen worden blindelings genegeerd...of komen niet eens op in de gedachten van mensen.

Het geloof in de euro/dollar illusie is zo enorm groot en wordt door zoveel mensen ondersteunt dat het, laten we het beschaafd zeggen, bijzonder uitdagend is om mensen wakker te maken.
Dan kan je de groep die nog wakker "moet "worden in mijn ogen in 2 groepen verdelen,
1: de mensen die uit de illusie willen ontwaken als ze meer kennis van zaken vergaard hebben.
2: de mensen die liever in de illusie geloven omdat dat makkelijker is dan het erkennen van de realiteit....zelfs met alle benodigde kennis
Dan hebben we nog het aparte groepje van mensen die niet willen dat de illusie wordt doorbroken omdat dan hun "geld" plots geen waarde meer heeft.

Deze drie groepen vormen uiteindelijk samen 1 geheel...en om in die groep mensen te vinden die bereid zijn wakker te worden gemaakt, voelt soms aan als het zoeken naar een speld in een hooiberg voor velen.
Ook bij e-Gulden worden we dus geonfronteerd met deze grote groep.

Als we het geloof in geld bekijken als een religie (wat het voor sommigen ook is)  :o kan je je indenken wat voor uitdagingen we nog tegen zullen komen om mensen te educeren in een alternatief.
Probeer maar eens iemand van zijn geloof af te brengen en te overtuigen dat er ook een andere mogelijkheid bestaat dan hetgeen die persoon zijn/haar hele leven met de paplepel ingegoten heeft gekregen en dagelijks bevestigd wordt door allerlei illusionisten die meedoen aan de ultieme goochelshow die het monetair systeem heet.

Al snel wordt door de illusionisten (o.a. politici, bankenwezen, elite, media) en een deel van hun gelovers geroepen dat de verkondigers van het alternatief gek zijn, louche, onbetrouwbaar, crimineel, piramideachtige constructies....en noem maar op....ook als er geen slijk te vinden is gooien ze er toch mee, terwijl de positieve zaken compleet gebagatalliseerd worden.
kijk maar naar hoe de bitcoin altijd gedownplayd wordt en hoe breed de zaken wel niet uitgemeten worden als ze een negatieve lading hebben. Terwijl positieve berichten amper beschreven en onderbouwd worden in nieuwsbladen.
De media speelt hier mooi op in en ondersteunt de illusionisten graag omdat hun gespekt worden met hetzelfde geld.
Gelukkig zijn er ook journalisten die wel de realiteit aan de kaak stellen en mensen voorzien van de kennis die door overige media en illusionisten graag in de doofpotten verstopt wordt.
Maar dan moeten mensen het ook nog willen horen....en daar wringt dus de schoen.

Ik ben iig positief gestemd over de toekomst van e-Gulden....we hebben nog veel werk te verzetten maar ik heb vertrouwen in de niewe generatie twijfelaars...de generatie die outside de box denkt en daar niet alleen over praat in de huiskamer maar er daadwerkelijk naar handelt.

Samen kunnen we zeker verschil maken.
Als we de handen maar ineenslaan en een e-Guldenchain vormen die zich niet zomaar laat breken.
e-gulden staat voor evolutie....evolutie naar een gezond monetair systeem zonder waardeverlies.












EFL: LiSxjwXPvEoaKuMDQeuVcxxstBoYWRY19E

Qui rogat, non errat
Wie vraagt, dwaalt niet

debuurman

  • Gast
Re: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2015, 21:11:11 »
Mensen hebben de grootste moeite om ergens gratis geld voor te krijgen (uitzonderingen daargelaten). Er is een bekend verhaal van een beurshandelaar die om één of andere theorie op dat gebied te bewijzen een kraam op straat in New York neerzette met de tekst "Haal hier gratis geld". Hij kon 's avonds weer naar huis met al zijn geld. Niemand die het hebben wilde. En dat zal met E-gulden niet anders zijn.

Nederland is van huis uit na de reformatie een calvinistisch land waar de bijbeltekst "Gij zult u brood in het zweet uw aanschijns verdienen" (Genesis 3:19) altijd heel belangrijk is geweest. Het werd ook door de adel gebruikt om samen met de dominee en mijnheer Pastoor de landarbeiders rustig te houden. Het klasseverschil stond immers in de bijbel en je fietste regelrecht met brandende banden de hel in als je daar niet netjes aan mee werkte. Dus dat zit bij de Nederlanders en andere WestEuropese landen na 600 jaar indoctrinatie gewoon in de genen. En emigranten hebben het meegenomen naar de USA, Australië etc.

Ik denk dat het de acceptatie zou vergemakkelijken als je een "tegenprestatie" moest leveren om het te krijgen.  Je zou eens over een vorm na kunnen denken.

En de waas van geheimzinnigheid moet er af. Ik heb een redelijke achtergrond (Wo wiskunden, Bachelor of economics, Bachelor of Arts ) en nog wat van dat soort kreten maar het heeft mij weken gekost om het een beetje te doorgronden en hoofdzaken van bijzaken te scheiden. En ik snap zeer beslist nog niet alles. Sommige artikelen op dit forum komen voor mij uit een parallel universum en zijn geschreven door dr. Spock onder een pseudoniem.  Maar goed, anderen begrijpen ze kennelijk wel dus prima. Maar dat geeft voor mensen met nog minder achtergrond een enorme hobbel. De eerste cryptovaluta die deze hobbel glad kan strijken gaat de wereld veroveren.

De buurman

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)
« Reactie #21 Gepost op: 20 maart 2015, 23:33:33 »
Mensen hebben de grootste moeite om ergens gratis geld voor te krijgen (uitzonderingen daargelaten). Er is een bekend verhaal van een beurshandelaar die om één of andere theorie op dat gebied te bewijzen een kraam op straat in New York neerzette met de tekst "Haal hier gratis geld". Hij kon 's avonds weer naar huis met al zijn geld. Niemand die het hebben wilde. En dat zal met E-gulden niet anders zijn.

Nederland is van huis uit na de reformatie een calvinistisch land waar de bijbeltekst "Gij zult u brood in het zweet uw aanschijns verdienen" (Genesis 3:19) altijd heel belangrijk is geweest. Het werd ook door de adel gebruikt om samen met de dominee en mijnheer Pastoor de landarbeiders rustig te houden. Het klasseverschil stond immers in de bijbel en je fietste regelrecht met brandende banden de hel in als je daar niet netjes aan mee werkte. Dus dat zit bij de Nederlanders en andere WestEuropese landen na 600 jaar indoctrinatie gewoon in de genen. En emigranten hebben het meegenomen naar de USA, Australië etc.

Ik denk dat het de acceptatie zou vergemakkelijken als je een "tegenprestatie" moest leveren om het te krijgen.  Je zou eens over een vorm na kunnen denken.

Daar heb ik dan weer de grootste moeite mee om dat te geloven. Niet persee de Bijbeltekst, maar de attitude ten opzicht van gratis geld of geld waar je niets voor hoeft te doen. Het meedoen aan een loterij heeft daar veel van weg, maar ook het ontvangen van een uitkering en het schouderophalen bij het ontvangen van hoge bonussen. Je kunt wel stellen dat je daar dan "recht" op hebt, maar voor de actie waar we het nu over hebben moet je toch ook wat doen. Misschien is het dat wel : Het kost meer moeite dan dat het (nu) oplevert. Zeg eens eerlijk : "wie bukt er voor een stuiver" ? We zijn te lui en te verwend. Er is in Nederland geen hond die zich nog in het zweet werkt voor brood.

By the way buurman, als je iets niet snapt moet je het vragen. Als ik je achtergrond beluister is er een kans dat niemand het snapt.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

debuurman

  • Gast
Re: 1 jarig jubileum e-Gulden (19 maart 2015)
« Reactie #22 Gepost op: 26 maart 2015, 23:29:36 »
Citaat
Daar heb ik dan weer de grootste moeite mee om dat te geloven. Niet persee de Bijbeltekst, maar de attitude ten opzicht van gratis geld of geld waar je niets voor hoeft te doen. Het meedoen aan een loterij heeft daar veel van weg, maar ook het ontvangen van een uitkering en het schouderophalen bij het ontvangen van hoge bonussen. Je kunt wel stellen dat je daar dan "recht" op hebt, maar voor de actie waar we het nu over hebben moet je toch ook wat doen. Misschien is het dat wel : Het kost meer moeite dan dat het (nu) oplevert. Zeg eens eerlijk : "wie bukt er voor een stuiver" ? We zijn te lui en te verwend. Er is in Nederland geen hond die zich nog in het zweet werkt voor brood.

By the way buurman, als je iets niet snapt moet je het vragen. Als ik je achtergrond beluister is er een kans dat niemand het snapt.

Naar aanleiding van het vorige punt over "gratis". Niet om zo nodig gelijk te halen maar om uit te leggen hoe ik bij dat kromme standpunt kom: Ik heb jarenlang discussieavonden georganiseerd over beleggingsthema's. Dat deden we eerst -ik durf het haast niet te zeggen- ook gratis. Tot iemand mij aanraadde om er een tientje voor te vragen en een zak foldermateriaal in ruil te geven. Hadden we eerst gemiddeld een man of 10, daarna werden dat er 50-75. En werd het in plaats van een geld kostend promotiehulpmiddel plotseling een leuke bijverdienste voor een avondje werk.

Dat hebben we toen doorgevoerd op de andere seminars en cursussen die we organiseerden: Door de prijs te verdubbelen steeg het aantal deelnemers met een factor drie. Raar maar waar. Men is zo geconditioneerd om bij banken overal de hoofdprijs voor te betalen dat alles wat goedkoop of erger is gewantrouwd wordt.

Vandaar mijn grote angst voor "gratis geld". Ik geloof er niet in en denk dat het blokkerend werkt bij de invoering van E-gulden. Maar het mooie van deze "open aanpak" is dat we er allemaal anders over mogen denken, nietwaar?

Groetjes van de buurman