Auteur Topic: Tijdmunt.nl  (gelezen 4041 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Tijdmunt.nl
« Gepost op: 08 februari 2015, 11:37:26 »
Tijdmunt.nl is een nieuwe ruilwebsite met zijn eigen valuta, namelijk tijdmunt. De waarde van 1 tijdmunt is 1 uur. Exacte gegevens over de uitgifte heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik ga er van uit dat het rentevrij gecreĆ«erd wordt. De mensen van tijdmunt hebben van mij inmiddels een uitnodiging om hier een kleine uitleg te plaatsen over hun initiatief, dus wie weet zien we binnenkort wel iemand verschijnen.  :)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline daanw

  • Regio Coƶrdinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Tijdmunt.nl
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2015, 11:49:45 »
Interessant, ben eens benieuwd.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Tijdmunt.nl
« Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2015, 11:57:44 »
Ik heb ook een voorstel gedaan om elkaar te linken op de website (hoe noemen ze dat nou, crosslinken?) Ik hou jullie op de hoogte!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Tijdmunt.nl
« Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2015, 14:39:41 »
Ik ben niet zo "van de hak op de tak"-erig en heel sceptisch tegen dit water bij de wijn initiatief.

Eerst was er alleen tijd. Nu is er ook een tijdmunt waar tijd in gaat zitten. Natuurlijk moet je tijd kunnen uitruilen tegen iets anders, maar waarom tegen een tijdmunt die een onduidelijke organisatie in het leven roept.  Er is slaaptijd, werktijd, relaxtijd, bikkeltijd. Zonder nuancering is dit verschrikkelijk kort door de bocht.

Sorrie, maar mijn eerste impressie is "Bah..." (geen avatar voor)
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Tijdmunt.nl
« Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2015, 14:58:15 »
Ze dragen iig de boodschap uit dat er iets moet veranderen, dat is een begin. En wat had je anders verwacht van een club die gesteund wordt door EY en een onderwijsinstelling. Ik ben er nog even wat dieper ingedoken en het blijkt dat iedereen die zich registreert gewoon gratis eenheden krijgt die ze vervolgens op het platform kunnen gaan ruilen met elkaar, geen idee wat het verdienmodel is. (waarschijnlijk mijn persoonsgegevens die ik achterlaat bij het registreren :) )
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Tijdmunt.nl
« Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2015, 19:14:48 »
Nou net een klein half uurtje aan de telefoon gezeten met ene Renaldo, was een leuk gesprek en ik heb hem uitgenodigd voor een kopje koffie in Breda, hierop is een toezegging gedaan, volgens mij heeft ie namelijk wel wat uit te leggen:

Mijn account is geblokkeerd, omdat ik iets gedaan had wat niet mocht, namelijk informatie over e-Gulden aanbieden voor tijdmunten. Ik kon het zelf ook haast niet geloven aangezien iemand anders, http://www.tijdmunt.nl/#marketplace.advertisements.search%7Cmarketplace.advertisements.view!id=-4077149798634423715 wel gewoon door de selectie komt. Het lijkt er dus op dat Gerrit weer eens 100% gelijk heeft, afleiding van de gevestigde orde, maar ik kom met een update zodra het gesprek heeft plaatsgevonden. (grappig detail, Renaldo wil dus zelf wel uitleg krijgen over ons initiatief, maar ik mag het niet als dienst aanbieden op zijn site, dus ik ben benieuwd hoe hij dat recht gaat lullen :) )
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Tijdmunt.nl
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2015, 03:49:42 »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV