Auteur Topic: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?  (gelezen 7113 keer)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Deze post is bedoeld als "brainstormer". De aanleiding is dat ik dit ("Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?") verschillende "believers" herhaaldelijk heb horen verzuchten. Bitcoin is het afgelopen jaar hier fors door geslachtofferd. Een oproep dus om niet alleen alle denkbare economische motieven te verzamelen, maar ook om "complotgedachten" de vrije loop te laten.

Natuurlijk heb je korte termein-beleggers die zonder rancune winst nemen, maar de crypto-scene staat toch bol van het protest tegen fiat-geld en hoop op deflatie. Als je eenmaal de stap gezet hebt om daar een bijdrage aan te leveren (idealiter met geld dat je niet broodnodig hebt), waarom trek je je dan terug als je weet dat dat het hele crypto-initatief juist beschadigd door het prijsdalende effect en het aansteken van negatief sentiment ??

efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2015, 16:11:50 »
Het mooie van onze munt vind ik juist dat er voldoende aanbod is en we met hoge volumes langzaam naar boven weten te werken. Er is natuurlijk iedere dag een aanbod van 9000 stuks, maar het lijkt er op dat er mensen zijn die koste wat kost onze prijs zo laag mogelijk willen houden. Van DaveL wisten we dat hij uit wilde stappen rond de 2000, dat heeft hij namelijk zelf in dit forum verteld, maar inmiddels zijn we die koers wel voorbij en is het aanbod nog steeds groot. Ik vind het ook jammer, want ik loop behoorlijk door te pompen, maar die prijs wil maar niet boven de cent komen. Misschien is er nog iemand die ook denkt dat een cent een doorbraak kan betekenen en daarom alles op alles zet om ons dat koersdoel niet te laten halen, maar uiteindelijk is het zo: als onze community maar groot genoeg wordt en mensen geloof en vertrouwen durven uitspreken in EFL de prijs alleen maar omhoog kan.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2015, 16:32:39 »
Er is nog één groot punt: Als je EFL verkoopt kan je er voor kiezen de munten weer terug te willen kopen door een kooporder uit te schrijven op een lager bedrag. Als dat je intentie is, is het ook niet erg om wat munten te koop aan te bieden.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2015, 18:43:54 »
Trend is al 2 maanden positief; vandaag een plus van ruim 10%. Verkopen om op een lagere koers terug te kopen is dan naar mijn idee niet echt verstandig, of je moet het niet erg vinden als de koop niet met een verkoper gematched wordt.. En ondanks dat BTC nog steeds wat lager staat dan een maand terug noteert EFL bij litebit al weer nagenoeg die niveau's. .007953 nu. Das niet heel ver van de cent, en met 1 BTC aan offers in het verkoopboek staan we er zo! Ik zeg verzet de bakens vast; die 5c komt in zicht!
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2015, 09:41:18 »
Misschien verstandig mensen ten alle tijden te respecteren ondanks dat ze wat willen verkopen ook al vinden Edit:bitwise-shifted & Nelis dit niet jofel, er van uitgaan dat EFLs verkopen samenhangt met de munt onderuithalen vind ik een slechte gedachte, net zoals deze topic titel niet echt klantvriendelijk te noemen. Ga bezig met instromen van nieuwe gebruikers komt het met de koers ook wel goed zonder daar wakker van hoeven te liggen. word ook wel eens tijd om bepaalde zaken wat professioneler op te pakken.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2015, 10:28:31 door Bastianen »
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2015, 10:19:09 »
Heel blij met je input Bastianen, maar je moet het ook van de andere kant bekijken. Soms is het als het lopen op eieren, maar soms moet je ook wat forceren om verder te komen met je gedachtes.
Dit is geen post van "Jullie", maar van mij. Ik probeer in beeld te krijgen wat voor krachten er allemaal spelen op de markt. Je kunt uitgaan van de principiële eerlijkheid van het crypto-protocol en van de oprechtheid van mensen die erin handelen, maar misschien is dat naïef. Houdt me ten goede : Ik zeg niet dat het naïef is.

Ik snap wel dat je met jullie het bestuur bedoeld en Niels en Henk, maar het zijn vijf mensen die hun ziel en zaligheid in de e-gulden storten. Zover zijn ze gekomen en jouw input zullen ze zeker oppakken.

Misschien mag in deze post even het krachtenspel van de beurs en de spelers die daarin spelen worden aangehaald.



efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2015, 10:29:35 »
Je hebt gelijk het woordje jullie klinkt wat naar heb het daarom aangepast.
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2015, 11:33:19 »
Heel blij met je input Bastianen, maar je moet het ook van de andere kant bekijken. Soms is het als het lopen op eieren, maar soms moet je ook wat forceren om verder te komen met je gedachtes.
Dit is geen post van "Jullie", maar van mij. Ik probeer in beeld te krijgen wat voor krachten er allemaal spelen op de markt. Je kunt uitgaan van de principiële eerlijkheid van het crypto-protocol en van de oprechtheid van mensen die erin handelen, maar misschien is dat naïef. Houdt me ten goede : Ik zeg niet dat het naïef is.

Ik snap wel dat je met jullie het bestuur bedoeld en Niels en Henk, maar het zijn vijf mensen die hun ziel en zaligheid in de e-gulden storten. Zover zijn ze gekomen en jouw input zullen ze zeker oppakken.

Misschien mag in deze post even het krachtenspel van de beurs en de spelers die daarin spelen worden aangehaald.

We leven in een vrij land maar wat heeft dit voor belang wat voor winst kan hier uitgehaald worden?
Veel verder dan slap ouwenhoeren in het prijs topic zou ik niet gaan. Energy richten op binnen halen van meer gebruikers lijkt me een beter plan :)
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2015, 12:33:13 »
@bastianen  goed idee. We maken een nieuw topic en redeneren we daar verder :  http://forum.egulden.org/index.php?topic=957.0
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om e-guldens op de beurs te verkopen ?
« Reactie #9 Gepost op: 03 februari 2015, 14:56:15 »
Bedenk dat het goedkoop aanbieden van e-Gulden ook een vorm van distributie is. Ik wens de persoon die hiermee bezig is veel succes, je koopt lekker wat tijd, nu toch al bijna een jaar.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV