Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Johnny the selfkicker

Pagina's: [1] 2 3 4
1
Hulp / Re: Coin.conf bestaat niet
« Gepost op: 10 november 2017, 09:05:53 »
Hallo,

ik begrijp dat je voor de eerste campagne geen coin.conf hebt aangemaakt? Op zich is het bestand onder normale omstandigheden niet nodig. Alleen voor de oeruschild-campagnes moet het er zijn. Je kunt het gewoon aanmaken met notepad/kladblok. Boven het inschrijfformulier van de ambassadeurscampagne staan instructies en daarnaast wordt er veel over gediscussieerd in de egulden facebookgroep. https://www.facebook.com/groups/EFLFoundation/

Lukt het niet, vraag gerust verder.

2
Ontwikkeling en technische discussie / Re: Synchronisatie extreem langzaam
« Gepost op: 09 november 2017, 15:59:00 »
Heb een paar uur geleden de applicatie gedownload voor Windows 64-bit (Windows 10).
Synchronisatie gaat momenteel extreem langzaam. Na een uur of 4 ben ik bijna bij 10000 blocks en is hij nog steeds 3 jaar en 33 weken achter, volgens mij hetzelfde als toen ik begon...
Heb niet echt het idee dat er schot in komt.

Kan ik hier iets aan doen?

Hallo. Een nieuwe wallet wordt eerst opgenomen in het netwerk van e-Gulden. Dat betekent dat er eerst de nodige informatie wordt uitgewisseld voordat een nieuwe wallet echt op gang komt. Daarna gaat het meestal steeds sneller. Ook de snelheid van je verbinding speelt een belangrijke rol.  4 uur is wel traag maar niet extreem. Waarschijnlijk lost het probleem zichzelf op. Ik neem aan dat je toegang via de firewall hebt toegestaan? Anders gebeurt er niet veel, namelijk. Succes en laat even weten of het gelukt is.

3
Goedemiddag,

Ik heb meegedaan aan de eerste etappe van de Oeruschildcampagne en ik ben nu ook ingeschreven voor de tweede etappe, maar iets is mij zeer onduidelijk:

Als mijn wallet (in de tweede etappe) bijvoorbeeld 1000 uur is gesignaleerd en dit zou omgerekend bijvoorbeeld 800 EFL waard zijn op 31 december/1 januari maar ik heb geen leden onder mijn e-mailadres aangebracht, krijg k dan 0 EFL omdat "Uw eindsaldo is het laagste van deze twee saldo's."? Of krijg ik gewoon mijn eigen opgebouwde 800 EFL?

Enige verduidelijking zal ik erg kunne waarderen!

Hoi smikkelbeer. Helaas is het eindsaldo de laagste van de twee. Als een van de twee positief is dan doe je wel gewoon mee aan de eindejaarscampagne. Het doel van de campagne is dat jullie (als oud-deelnemers) het estafettestokje "voor een deel"  van ons als stichting gaan overnemen. e-Gulden moet gedecentraliseerd worden. Dat is het grote doel van cryptogeld. Zo hopen we dat de stichting straks overbodig wordt. "e-Gulden: geld van, voor, met en door iedereen" Zoiets moet je als slogan voor je zien.

Dan heb ik nog één vraag: Hoe koppel ik niewkomers aan mij?

De software herkent jou als een oudgediende. En een nieuwkomer als een nieuwkomer. En die nieuwkomer krijgt een veld waar hij jouw emailadres in moet vullen. Zelf hoef je er dus verder niets meer aan te doen. Wel kun je zien hoeveel nieuwkomers jou als ambassadeur hebben opgegeven

4
In bedoel bij meerdere exchange zoals litebit.nl of zo. Dan krijg je meer naamsbekendheid en zal het de instroom van nieuw geld versnellen.

Litebit heeft nauwe banden met de munt van Valentgoed en vanardenne:  gulden.com. Op het moment dat je e-gulden ging kopen kreeg je voorheen de vraag of je eigenlijk geen gulden wilde hebben. Omdat ze daarnaast een absurde provisie rekenen (aantoonbaar tot 30%)  zijn de banden wederzijds verbroken en ik verwacht niet dat die ooit hersteld gaan worden. Welke tussenpersonenen zijn er nog meer? 

5
Belangrijke mededelingen / Re: oeruschildcampagne 2e etappe
« Gepost op: 04 november 2017, 08:39:50 »
Helemaal eens, het is er niet duidelijker op geworden.

Wat ik ook niet snap is deze: "Opgeven van de ambassadeur die hem/haar aanbrengt is verplicht". Wat er volgens mij bedoeld wordt is dat de nieuwe deelnemer mij moet aanwijzen als ambassadeur, zodat de link gemaakt kan worden. Maar hoe dan? En met wat? Middels mijn email adres? Of mijn rekeningnummer? Of...?

Kan het zijn dat nog niet alles aanwezig is?  :)

6
Goede dag allemaal, een vraagje. Nu de software ok is kan er ook naar partners gezocht worden die makkelijk van euro's naar E-Guldens kunnen omzetten. Je kan met Bitcoins kopen maar je gaat toch geen Bitcoins die 20% stijgen inwisselen voor E-Guldens die veel minder stijgen!!

 

Ik snap je opmerking niet helemaal. Ook als je EFL met Euro's zou kunnen kopen dan blijft toch gewoon overeind dat Bitcoins op dit moment sneller stijgen dan EFL? Dan blijf je met je Euro's toch ook Bitcoins kopen?  Overigens is kopen van EFL met Ideal via EFL.NL een kwestie van een paar muisklikken.

7
Ik kijk uit naar fase2, maar zou eerst graag fase1 afgerond zien is er al wat meer bekend wanneer deze uitgekeerd gaan worden?


In de uitleg van fase 1 staat het antwoord op uw vraag: De eerste week van november ontvangt u de eindafrekening. We hebben vandaag pas de 2e van de maand dus het kan nog :-)

8
Hulp / Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Gepost op: 02 november 2017, 12:06:41 »
Hallo beste mensen,

Na ruim een halve maand te hebben meegedaan aan de oerus campagne heb ik een saldo van 500+ eguldens opgebouwd. Dezer zijn echter nog steeds niet aangekomen in mijn wallet. Ik denk nu waar zijn mijn e-guldens gebleven? De client draait nog steeds en de versie is e-Gulden Core versie v1.4.2.1-unk (64-bit).
 
Ik heb coin.conf bestand al aangepast voor de 2e campagne waarin ook mijn ontvangstadres staat, wat ik voor de oerusschild campagne heb gebruikt.
 
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?


Ik weet het :)! Want ik lees gewoon de uitleg en daar staat: De eerste week van november ontvangt u de eindafrekening. We hebben vandaag 2 november. Hou er rekening mee dat alles wordt uitgevoerd door vrijwilligers naast hun bestaande baan. Kortom, er is helemaal niets aan de hand.

9
Hulp / Re: Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet
« Gepost op: 25 oktober 2017, 14:58:19 »
Hoi,

omdat de Qt wallet niet gesynchroniseerd is klopt het saldo niet. Omdat deze van begin naar einde werkt verschijnen recente transacties helemaal aan het einde. Dus ook de overboeking van de EFL.NL portemonnee.

Het is niet onmogelijk dat het sychroniseren plotseling opstart. Bij een nieuwe wallet moet er namelijk heel wat gebeuren. Een mogelijk probleem kan blokkering van door de firewall zijn. Die blokkering moet wel opgeheven zijn.

Houd het in de gaten en meld het als de qt wallet morgen nog niet gesynchroniseerd is.

Succes

10
Dat adres heb ik ook ja:

Uw ip-adres:   83.87.228.183
Saldo:   86 EFL

?

Hebt u als eens gekeken wat uw ip-adres is met http://www.watismijnip.nl/ ? En dat adres dat u daar krijgt vult u in achter de vraagteken in. Ofwel, de rode tekst door uw eigen adres vervangen.

https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183

want u ziet in dat adres namelijk dat u de gegevens van ip-adres 83.87.228.183 opvraagt.  En die krijgt u dan ook keurig  :)

Als ik naar de website https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild ga dan krijg ik onderstaand te zien:
Uw ip-adres:   83.87.228.183
Saldo:   86 EFL

Al een paar dagen blijft het saldo op 86 EFL staan terwijl het daarvoor prima door liep.
Hoe krijg ik de teller weer op gang? De verbinding met de server is in orde.
Voor de zekerheid heb ik een nieuw rekeningnummer aangemaakt en deze op de site ingevuld.

Na het aanmaken van een nieuw nummer en deze in te voeren op de site, loopt de teller weer door.
overigens is dit nu mijn derde wallet de vorige liep ook na x coins 'vast'?
Moet ik elke 40 of zo coins een nieuwe wallet aan gaan maken? Dat zou vervelend zijn.


Teller loopt aan deze kant normaal. U kunt het controleren via  https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183

Dat klopt, maar waarom stond de teller dan 2 dagen op 86? Pas na aanmaken van een nieuw rekeningnummer is de teller weer gaan lopen op mijn IP adres.

U gebruikt steeds het ip-adres van ons demo-account dat niet altijd aanstaat en waarbij de teller dus inderdaad niet altijd oploopt. Dat zegt helemaal niets over uw eigen adres of tellerstand.

u moet echt uw eigen ip-adres invullen om uw actuele gegevens te krijgen. Die kan ik hier toch niet zomaar gaan publiceren. ? Er bestaat ook nog zoiets als uw privacy.

Kijk hier boven bij het rood gedrukte gedeelte in een eerder antwoord. 

https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183

het Rood gedrukte voorbeeld MOET u vervangen door uw eigen ip-adres. Dus NIET 83.87.228.183 blijven gebruiken.

Het is zeker niet aan te raden steeds nieuwe wallets en nieuwe rekeningnummers aan te maken omdat u daarmee uzelf reset en steeds opnieuw begint.

Vragen op dit gebied kunt u het beste voorleggen aan support@egulden.org voordat u zelf gaat experimenteren.

Het zomaar in het wilde weg dingen uitproberen kan geld kosten.




11
Dat adres heb ik ook ja:

Uw ip-adres:   83.87.228.183
Saldo:   86 EFL

?


als u niet het voorbeeld ip-adres invult maar dat van uzelf 83.87.228.183 dan werkt alles normaal

Hebt u als eens gekeken wat uw ip-adres is met http://www.watismijnip.nl/ ? En dat adres dat u daar krijgt vult u in achter de vraagteken in. Ofwel, de rode tekst door uw eigen adres vervangen.

https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183

want u ziet in dat adres namelijk dat u de gegevens van ip-adres 83.87.228.183 opvraagt.  En die krijgt u dan ook keurig  :)

Als ik naar de website https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild ga dan krijg ik onderstaand te zien:
Uw ip-adres:   83.87.228.183
Saldo:   86 EFL

Al een paar dagen blijft het saldo op 86 EFL staan terwijl het daarvoor prima door liep.
Hoe krijg ik de teller weer op gang? De verbinding met de server is in orde.
Voor de zekerheid heb ik een nieuw rekeningnummer aangemaakt en deze op de site ingevuld.

12
Dat adres heb ik ook ja:

Uw ip-adres:   83.87.228.183
Saldo:   86 EFL

?

Hebt u als eens gekeken wat uw ip-adres is met http://www.watismijnip.nl/ ? En dat adres dat u daar krijgt vult u in achter de vraagteken in. Ofwel, de rode tekst door uw eigen adres vervangen.

https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183

want u ziet in dat adres namelijk dat u de gegevens van ip-adres 83.87.228.183 opvraagt.  En die krijgt u dan ook keurig  :)

Als ik naar de website https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild ga dan krijg ik onderstaand te zien:
Uw ip-adres:   83.87.228.183
Saldo:   86 EFL

Al een paar dagen blijft het saldo op 86 EFL staan terwijl het daarvoor prima door liep.
Hoe krijg ik de teller weer op gang? De verbinding met de server is in orde.
Voor de zekerheid heb ik een nieuw rekeningnummer aangemaakt en deze op de site ingevuld.

Na het aanmaken van een nieuw nummer en deze in te voeren op de site, loopt de teller weer door.
overigens is dit nu mijn derde wallet de vorige liep ook na x coins 'vast'?
Moet ik elke 40 of zo coins een nieuwe wallet aan gaan maken? Dat zou vervelend zijn.


Teller loopt aan deze kant normaal. U kunt het controleren via  https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183 

13
Hulp / Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Gepost op: 03 oktober 2017, 09:34:25 »
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpe


Er staat een saldo op uw teller die u zelf kunt controleren via
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?31.161.120.170

14
Dat adres heb ik ook ja:

Uw ip-adres:   83.87.228.183
Saldo:   86 EFL

?

Hebt u als eens gekeken wat uw ip-adres is met http://www.watismijnip.nl/ ? En dat adres dat u daar krijgt vult u in achter de vraagteken in. Ofwel, de rode tekst door uw eigen adres vervangen.

https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183

want u ziet in dat adres namelijk dat u de gegevens van ip-adres 83.87.228.183 opvraagt.  En die krijgt u dan ook keurig  :)

15
Ik ben volledig a-technisch op dit gebied en krijg ook zo'n mooi ip-adres via mijn provider. En keertje de pc aan en uit zetten is voldoende voor een nieuwe. Lastig maar niet iets wat eGulden te verwijten valt. Dan moet je bij de provider zijn. Maar goed, Dat ziet er dan zo uit



en de teller reageert daar dus in het geheel niet op.

Door mijn "echte" ip-adres te gebruiken (is overal op internet op te vragen) en dat hier in te vullen

https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183

krijg ik het volgende:



en dat is al een stuk beter, toch?

Ik zou het eens proberen. Bij mij lost het alle problemen op.

Pagina's: [1] 2 3 4