e-Gulden > Ontwikkeling en technische discussie

Mini brochure: EFL gevestigd in Metropolis

<< < (3/4) > >>

bitwise-shifted:

--- Citaat van: Peter Aggenbach op 17 januari 2015, 19:47:38 ---Laten we niet te moeilijk beginnen. Ik heb een zeefdruk van €100. Hoeveel EFL moet ik daar nu voor vragen? Elke twee maanden pas ik de prijs in EFL dan wel aan,... Ik ga pas tot actie over als het bedrag in EFL op mijn EFL rekening staat. De koper geef ik zelf wel een mailadres om te overleggen over product etc en afleveradres. Dus anoniem kun je bij mij niet kopen.

--- Einde van citaat ---

Ok, als het alleen om de Europrijs gaat wordt op de egulden.org website een indicatie gegeven.
Hij wordt berekend op basis van het gemiddelde van de vraag en laatprijs  op de beschikbare beurzen. Dat gemiddelde is in Bitcoin.
De Bitcoin Europrijs wordt op dezelfde manier bepaald, maar betrokken van Bitcoincharts.org
De uitkomst kun je gewoon aflezen : momenteel 4,74 Euro voor 1000 EFL

Dat is een ondergrens want voor 4,74 Euro kun je geen 1000 EFL kopen en als verkoper krijg je voor 1000 EFL geen 4,74 Euro; Dat hangt af van wat er op de beurs beschikbaar is.

Als je naar Litebit kijkt laten die een prijs zien van 5,23 Euro voor 1000 EFL, maar als je koopt moet je 5,23 betalen en als je verkoopt krijg je maar 4,36 Euro. Naar dit laatste bedrag zou je moeten kijken als je je ontvangen EFL's onmiddellijk in Euros wilt omzetten. Als in de toekomst de beursvolumes hoger komen te liggen komen die marges dichter bij elkaar te liggen. Jammer bij Litebit is dat je echt in moet loggen om de EFL-verkoopprijs te zien.

Voor prijsberekening zou ik als EFL-waarde het getal op e-gulden.org nemen min 10%.
Dus een zeefdruk van 100 Euro kost  100* 1100/4,74 ~ 23200 EFL




Nelis:
Die 10% is nergens op gebaseerd, als je jezelf aanmeld bij litepaid is het mogelijk een factuur uit te schrijven in een euro bedrag, dat zal je dan ook voor de volle 100% op je rekening ontvangen.

Pggnbch:

--- Citaat van: bitwise-shifted op 17 januari 2015, 22:19:40 ---De uitkomst kun je gewoon aflezen : momenteel 4,74 Euro voor 1000 EFL

Voor prijsberekening zou ik als EFL-waarde het getal op e-gulden.org nemen min 10%.
Dus een zeefdruk van 100 Euro kost  100* 1100/4,74 ~ 23200 EFL

--- Einde van citaat ---

Dankjewel Gerrit, Waar kan ik dit aflezen? Ik zoek een wat heet: 'Currency Converter' Euro/EFL,.. Het liefst een die op zichzelf staat. Ik zoek géén websites met honderden verschillende valuta en grafieken. Dat is allemaal veel te verwarrend voor 'gewone' mensen. Misschien kun jij zo'n eenvoudige Currency Converter Euro/EFL nog eens op de homepage van e-gulden.nl zetten?
Ik wil niets met andere munten en andere websites op dit gebied te maken hebben en ik denk andere nieuwe instappers ook niet. Ik hoop niet dat dit te onvriendelijk overkomt, maar mijn hersens drijven weg op informatie van de concurrenten. Het moet eenvoudiger, het moet eng simpel.

Nog een vraagje. Is het mogelijk in het menu van het forum een werkzame link op te nemen met de: 'laatste bijdragen'? Soms is dat een kwestie van een vinkje.

   

PsychoticBoy:

--- Citaat van: Nelis op 17 januari 2015, 19:57:14 ---Ik zal psychoticboy eens vragen of hij zin heeft om een escrow service op te zetten.

--- Einde van citaat ---

Ik zal zsm een Escrow service topic maken en mijn diensten ook hier aanbieden :)

bitwise-shifted:

--- Citaat van: Peter Aggenbach op 18 januari 2015, 09:52:40 ---Nog een vraagje. Is het mogelijk in het menu van het forum een werkzame link op te nemen met de: 'laatste bijdragen'? Soms is dat een kwestie van een vinkje.

--- Einde van citaat ---

Is een weetje :

Klik op Index
Klik op "e-Gulden Forum »" en scroll naar onder : het vak statistieken
Klik op "Bekijk de meest recente berichten op het forum."

Je kunt er ook rechtstreks naar toe door bijvoorbeeld een bookmark aan te maken van de volgende URL : http://forum.egulden.org/index.php?action=recent

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie