Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - bitwise-shifted

Pagina's: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 37
121
Hulp / Re: Gebruik/koppeling EFL.nl en Huygens Wallet
« Gepost op: 26 oktober 2017, 14:08:26 »
Hoi Johnny, dank je! ik houd 't in de gaten...
Maar goed dat ik niet net boodschappen hoef te doen   ;D

Hoi Snip,  Meldt je wel als alles ok is?! Dat voorkomt onnodige paniek. Het synchroniseren van je wallet is een eenmalig ietwat langdurig proces. Het hangt ook af van de ""peers" waar je toevallig mee verbonden bent (hulp-debugscherm tabblad peers). Het gaat om 1GB aan informatie. Kun je nagaan hoe lang dat duurt bij Bitcoin, waar het gaat om 200GB.
Dat alles safe is kun je zien in de blockexplorer. Als je daar je kluisadres intypt kun je precies zien hoeveel er in je wallet zit ook al ben je nog niet gesychroniseerd.

Kortom, het is goed dat je je paniek deelt, maar deel ook je geruststelling als daar sprake van is.

122
Bedankt voor je toelichting.
Ik had beter kunnen zeggen: de server in de instructie op de campagnepagina is weer gewijzigd. Bovenstaande uitleg zou daar helpen, nu staat er expliciet één met name genoemde server die je in je coin.conf moet opnemen om zeker te zijn van verbinding, en die server wijzigt steeds in de instructie. ik begrijp nu dat het een soort handmatige loadbalancing voor nieuwe deelnemers is, misschien kun je nog iets toevoegen aan de uitleg als: "Er zijn meerdere servers actief. Als je nieuwe deelnemer bent voeg je onderstaande server toe aan je coin.conf, als je al eerder een server hebt toegevoegd aan je coin.conf bestand, hoef je dat niet aan te passen".

Je hebt gelijk. Het is aangepast.

123
Ja hoor, de server is weer gewijzigd van 5 naar 6:

addnode=dnsseed6.egulden.org
Ik kan me goed voorstellen dat deelnemers die zich hebben aangemeld voor de campagne niet dagelijks/wekelijks gaan checken of er alweer een serverwijziging is. Als de correcte servernaam niet in je coin.conf staat, is de kans groot dat je een stuk beloning misloopt.

Leg nou eens uit waarom die wisselingen in (sub)domeinnaam nodig zijn, je kunt evt. interne wijzigingen toch transparant voor het netwerk doorvoeren door de domeinnaam gelijk te houden?

Beste Hatsa,

Voordat je conclusies gaat trekken...

De server is niet gewijzigd. Er is een nieuwe server toegevoegd. Zo verspreiden we de last een beetje over de verschillende servers. Op Iedere server laten we ongeveer 125 verbindingen toe. Als het aantal verbindingen de 100 overschrijdt voegen we een nieuwe server toe. Als je iedere keer naar de nieuwste hopt ....

Zolang je verbinding hebt en je teller loopt hoef je niets te doen.

124
Hulp / Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Gepost op: 03 oktober 2017, 10:58:35 »
Sinds 2 dagen blijft mijn saldo op 0 staan.
Opnieuw opstarten of de webpagina verversen helpt niet.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te verhelpe


Er staat een saldo op uw teller die u zelf kunt controleren via
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?31.161.120.170

Dat was mij inderdaad bekent, mijn teller stond afgelopen vrijdag op 171.
Ik bedoel echter dat hij sinds vrijdag bleef staan op 171.
Terwijl ik niets bijzonders heb gedaan zoals bijv, updates oid.
Vandaag toch weer opnieuw opgestart en nu doet hij het wel.
(natuurlijk had ik dit al meerdere malen geprobeert, echter bleef de teller op 171 staan

Het e-Gulden netwerk begint behoorlijk groot te worden en als je niet expliciet met onze servers (een zestal) verbindt wordt de kans kleiner dat wij je zien. Waarschijnlijk heb je de instructie gemist "zorg dat je verbindt met een van onze servers". Ik zal hem hieronder nogmaals kopieren.

Het effect van de campagne kun je op de volgen op de volgende pagina: https://e-gulden.org/index.php/e-Gulden_oeruschild_verloop

Zorg dat uw programma zich verbindt met een van onze servers

Met een klein beetje geluk hoeft u daar niets voor te doen. De stichting beheert een vijfzestal servers in het netwerk en uw e-Gulden portemonnee zal zich daar automatisch mee verbinden. Het netwerk zorgt er echter ook voor dat de belasting evenredig wordt verdeeld, zodat verbinding wordt gezocht met andere portemonnees en de verbinding met onze servers kan worden verbroken. Wij kunnen uw deelname dan niet meer zien.

In het bovenstaande veld "Saldo" ziet u hoeveel uur uw wallet wordt gesignaleerd. Mocht dat saldo na een paar uur op 0 blijven staan dan is er aktie nodig. Om ervoor te zorgen dat u zich expliciet met ons verbindt gaat u als volgt te werk:

Zorg dat uw portemonnee klaar is met synchroniseren en stop het programma daarna.
Ga op uw systeem naar de directory waar de blockchain is opgeslagen. Als u niet weet waar dat is start u het programma cmd.exe en typt u in echo %appdata%/egulden.
In die directory opent u het bestand coin.conf; Als het nog niet bestaat dan maakt u het aan met wordpad. U voegt de volgende regel toe:
addnode=dnsseed5.egulden.org
Daarna start u de portemonnee weer op

In uw wallet kunt u zien hoe u verbonden bent via het menu "hulp-debugvenster" en het tabblad peers.




125
Hulp / Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Gepost op: 30 september 2017, 13:03:49 »
Super, dank voor de snelle reactie.
Hoe moet ik deze tekst opvatten:
Wisselend ip-adres: Als u bovenstaand uw rekeningnummer invult wordt dat gekoppeld aan uw ip-adres. Aan de hand van uw ip-adres in het netwerk weten wij waar de uitkering naar toe moet. Als uw ip-adres echter wisselt bijvoorbeeld door een stroomstoring of omdat uw internet provider dat doet dan zijn wij de link met uw rekeningnummer kwijt. U kunt dat dan opnieuw invullen.

Blijven de opgespaarde tegoeden bewaard als ik van IP-adres wissel? Vooralsnog lijkt bij een IP wisseling de teller weer op 0 te staan.

Ja de opgespaarde tegoeden blijven bewaard. Je kunt daarvan ook zelf de administratie bijhouden door de volgende link te bewaren: https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild?83.87.228.183  Natuurlijk je eigen ipadres gebruiken

126
Hulp / Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Gepost op: 23 september 2017, 12:49:00 »
Ik snap het!

Als je kijkt op de website van campagne oerschild, waar jij je rekeningnummer van efl in hebt gevuld, dan staat daarboven jou ip adres.
Daartussen staat het aantal efl wat je hebt opgebouwd!
Bijij is het inmiddels 34

Geweldig! Zo simpel is het, maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn. Door ze door te seinen komen wij ze op het spoor en kunnen er wat aan proberen te doen.

127
Hulp / Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Gepost op: 23 september 2017, 12:46:08 »
Sterker nog, ik schijn inmiddels 3 ontvangadressen te hebben...te zien via bestand/ontvangadressen. Go figure.

Prima toch. Sterker nog, er zitten al 100 ontvangstadressen in je wallet, want er wordt op ieder moment gezorgd dat er 100 in voorraad zijn. De reden daarvoor is dat je niet bij ieder nieuw ontvangstadres een backup van je wallet hoeft te maken.

128
Hulp / Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Gepost op: 23 september 2017, 12:42:01 »
Synchronisatie is voltooid en ik heb 8 actieve verbindingen. Zoals ik al zei helpen de instructies me niet verder.

cmd.exe geeft aan: syntaxis van bestandsnaam, mapnaam of volume is onjuist.

Coin.conf kan ik niet vinden. Er wordt verder geen instructie gegeven over het aanmaken ervan behalve dat het met wordpad moet...maar #hoedan?

In het debug-venster zie ik wel de 8 connecties staan.

Akkoord. Het is vanaf hier moeilijk te bepalen wat bekend is en wat niet.
cmd.exe geeft een dergelijke foutmelding niet dus lijkt het er op dat cmd.exe zelf niet bestaat op je computer. cmd.exe moet de windows command prompt opstarten. Dat is een klein zwart scherm en meestal een regel als c:/Users/jouw naam. Meestal vind je het ook onder de startknop in de map bureau-accessoires

We hebben aangegeven dat coin.conf kan ontbreken. Het aanmaken van een bestand in een map die je door met windows verkenner naar die map te gaan. Vervolgens druk je op de rechter muistknop en kies voor nieuw tekstbestand.  Het betreffende programma (whatever) maakt zelf een bestandsnaam aan en dat laat je zo. Het gaat er om dat je de addnode-regel invoert. Nadat je dat hebt opgeslagen kun je de naam van het bestand wijzigen naar coin.conf.  Let wel even op dat windows er geen coin.conf.txt van heeft gemaakt want anders gaat je wallet het niet vinden.

Goed. Dit is allemaal voor het geval je portemonnee niet door ons gezien wordt, maar bij nadere beschouwing lijkt het erop dat je een verkeerde versie gebruikt van de wallet. Ik zou hem maar afsluiten en nog eens goed naar de download link kijken. Die moet leiden naar versie 1.4.2  via https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/releases/latest


129
Hulp / Re: Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul
« Gepost op: 21 september 2017, 22:18:03 »
Welkom op dit forum Karingin!

Je post leest een beetje moeilijk omdat je gisteren een installatie hebt gedaan en dat het saldo twee dagen op 0 staat. Het saldo gaat tellen als je installatie actief is.
We moeten eerst weten of je installatie succesvol is. Dat weten we als je wallet volledig gesynchroniseerd is. Dat zie je onder in het scherm.
Als dat Ok is dan moet je je vergewissen dat je met een van onze servers verbonden bent. Ik zal de website tekst hier even kopieren.  Als je er niet mee uitkomt dan horen we dat hier graag.

Citaat
Met een klein beetje geluk hoeft u daar niets voor te doen. De stichting beheert een vijftal servers in het netwerk en uw e-Gulden portemonnee zal zich daar automatisch mee verbinden. Het netwerk zorgt er echter ook voor dat de belasting evenredig wordt verdeeld, zodat verbinding wordt gezocht met andere portemonnees en de verbinding met onze servers kan worden verbroken. Wij kunnen uw deelname dan niet meer zien.

In het bovenstaande veld "Saldo" ziet u hoeveel uur uw wallet wordt gesignaleerd. Mocht dat saldo na een paar uur op 0 blijven staan dan is er aktie nodig. Om ervoor te zorgen dat u zich expliciet met ons verbindt gaat u als volgt te werk:

Zorg dat uw portemonnee klaar is met synchroniseren en stop het programma daarna.
Ga op uw systeem naar de directory waar de blockchain is opgeslagen. Als u niet weet waar dat is start u het programma cmd.exe en typt u in echo %appdata%/egulden.
In die directory opent u het bestand coin.conf; Als het nog niet bestaat dan maakt u het aan met wordpad. U voegt de volgende regel toe:
addnode=dnsseed3.egulden.org
Daarna start u de portemonnee weer op
In uw wallet kunt u zien hoe u verbonden bent via het menu "hulp-debugvenster" en het tabblad peers.

130
Hulp / Re: Moet ik nu alle 6 IP-adressen toevoegen aan mijn Firewall
« Gepost op: 17 september 2017, 12:20:01 »
Ik heb de applicatie E-Gulden in mijn Firewall geconfigureerd. Het is nu up to date, maar als ik kllik op het Debug venster/peers dan merk ik dat alle IP-adressen nog geblokkeerd worden ( zie print-screen). Moet ik deze nu ook een voor een toevoegen aan mijn Firewall??
Nee, de ip-adressen zijn niet geblokkeerd. Je kijkt waarschijnlijk naar het veld "toegestaan", maar dat is een vrije vertaling van "whitelisted". Whitelisting kun je bereiken door whitelist=ip-adres in je coin.conf op te nemen. Het zijn nodes die je extra vertrouwd en die meer rechten krijgen. Voor meer info bijvoorbeeld: https://bitcoin.stackexchange.com/questions/41426/how-do-i-configure-bitcoin-core-to-connect-always-to-a-particular-node

131
Wat ik wel een nadeel vind is dat hij niet automatisch (of er om vraagt) een link zet op je bureaublad. Nu moet je goed zoeken waar de wallet precies staat. Denk dat dit voor sommige nog best moeilijk is.  Natuurlijk weet ik wel waar het staat, maar ik denk stel dat ik er nu niet zo veel verstand van pc's zou hebben, dan zou het een ander verhaal zijn.

De hele userinterface laat nog veel te wensen over. De moeilijkheidsgraad was zodanig dat we efl.nl hebben gebouwd als prototype om de belangrijkste problemen weg te halen. Die ervaring hebben we en we kijken in hoeverre we die inzichten in de core-wallet kunnen brengen. Verder ligt er wel een windows-setup versie op het randje van gereed. Waarschijnlijk komt die deze week nog in beeld zodat jouw voorstel in ieder geval is opgelost.

132
Kassa!

Hij werkt goed! Alleen duurt wel even voordat de blokken geladen zijn....

Hoe zit het trouwens met mensen met oude wallets? Verliezen die alles wanneer ze het niet overzetten, of kunnen ze gewoon de nieuwe wallet downloaden ook al doen ze dat over 3 maanden, en klaar is kees?
Prima, Met hoe meer peers je verbonden bent hoe sneller dat het gaat. Hangt ook van je eigen activiteit af.

Het woord Wallet leidt makkelijk tot spraakverwarring. Je spreekt over de software, maar eigenlijk is de wallet het bestandje wallet.dat. Dat kun je altijd voeden aan nieuwe versies.
Als je de oude software door blijft gebruiken heb je niet de beschikking over het oeruschild. Niet doen dus!

133
Hulp / Re: Is er een nieuwe Handleiding voorhanden?
« Gepost op: 16 september 2017, 15:07:15 »
Dank voor het antwoord, maar ik merkte gisteren dat het synchroniseren van het netwerk niet lukt. Hij blijft staan op 3 jaar en 25 weken, zie eerder print screen.  Ik heb mijn tijdsaanduiding van mijn pc aangepast aan de juiste tijd, maar ook dit help niet. Kan ik hier nog iets aan doen?

Als hij niet automatisch (binnen een uur) begint met synchroniseren kan het zijn dat het programma door een firewall wordt geblokkeerd. Ieder programma dat voor het eerst wordt opgestart en zich met het netwerk wil verbinden wordt door een firewall tegengehouden. Als het goed is verschijnt de firewall dan met een scherm met de vraag wat te doen. Natuurlijk moet het programma zich kunnen verbinden.

Bij het eerste opstarten kan het even duren voordat het synchroniseren lijkt te beginnen omdat er eerst algemene informatie wordt uitgewisseld voordat de blockchainblokken worden opgehaald.
Het hele proces kan worden gevolgd met het menu "hulp - debugscherm";  Als er geen netwerkverkeer is een geen peers zijn verbonden dan wordt het programma tegengehouden. Dat hangt dan van de firewall af die er in allerlij soorten en maten zijn. Wat wel kan helpen is egulden-qt.exe te kopiëren en een naam te geven als e-gulden-qt-test.exe en dat op te starten. De firewall moet dan in aktie komen.

134
Hulp / Re: Is er een nieuwe Handleiding voorhanden?
« Gepost op: 16 september 2017, 09:25:19 »
Ik lees nu de handleiding uit 2014, maar de afbeelding uit 2014 komen niet overeen met mijn wallet ( zie bijlage). Ik heb nog nooit met cryptocurrency gewerkt en ben dus een beginner. In de mail die ik heb gekregen wordt gesproken over mijn rekeningnummer doorgeven, maar er wordt nergens vermeld waar je die kunt vinden. Ook in de handleiding uit 2014 wordt er gesproken dat als je op het tapblad ontvangen staat  door de software al een portemonnee (wallet) wordt aangemaakt. Dit zie ik nergens terug in mijn wallet. De wallet is blijkbaar een update. Ook heb ik ergens gelezen dat je een openbaar rekeningnummer moet doorgeven. Ik ben nu al meer dan 1 uur aan het zoeken naar een antwoord, ook op Google niets gevonden, ook geen youtube tutorial. Graag jullie feedback.
Welkom op dit Forum Terra!

Er heeft zich inderdaad nog niemand geroepen gevoeld om de handleiding te vernieuwen. Maar de functies zijn wel nagenoeg hetzelfde.  Er zijn wel recentere handleidingen dan die uit 2014, maar al het leesmateriaal staat bij elkkaar in de rechter kolom op e-gulden.org: https://e-gulden.org/index.php/de_portemonnee

Nog preciezer, de 7-stappenhandleiding geeft toch duidelijk antwoord op je vraag: http://www.youblisher.com/p/1081395-7-Stappen-Handleiding-e-Gulden-Wallet-Uitgave-2015/

Het aanmaken (of opvragen) van een rekening doe je in het tabblad "ontvangen". Het is gebruikelijk om bij iedere ontvangst een nieuwe aan te maken. In de nieuwe versie druk je op de knop "betalingsverzoek", eventueel vooafgegaan door het invullen van de bovenstaande specificaties. Er ontstaat dan een nieuwe regel in de tabel er onder. Wat je daarna moet weten is dat je op die nieuwe regel moet dubbelklikken (of 1x en daarna op de knop "toon" eronder). Dat is inderdaad niet heel duidelijk. Je krijgt dan een popup. Je rekeningnummer staat dan achter "adres:" en begint met de letter L.

Het allerbelangrijkste: Zorg dat je de functie "bestand - backup portemonnee" uitvoert en dat je het bestand dat ontstaat (wallet.dat) buiten je computer opslaat (en om de 100 betalingen ververst). Dat moet je onmiddellijk doen omdat er al 100 betalingsverzoeken (onzichtbaar vooruit geprogrammeerd) aanwezig zijn.

Succes,  en blijf vragen bij onduidelijkheden!

135
Zeg het voort!

Een revolutie in cryptogeld land waarmee de nadelen van POW in één klap van tafel zijn en de voordelen van POS verbleken.
Het zou een top-tien positie waard zijn, maar wie hoort ons in dit kikkerlandje? Help ons daarom mee door hoog van de toren te blazen.

Wij geven de voorzet met een daverende campagne, waarbij we de premine kraan flink open zetten.  Waar het om gaat  is dat na drie jaar miner-beloningen nu de gebruikers zelf aan de beurt zijn. In feite hebben miners, op enkele positieve uitzonderingen nagelaten, weining bijgedragen aan de e-Gulden zelf. Het wordt dus tijd om het gebruik zelf te belonen. Dat begint met een aanzienlijke verbreding van het netwerk zelf: Meer mensen die een node willen draaien door middel van  een sterk verbeterde Christiaan Huijgens Wallet. Diegene die daaraan meehelpt geven wij budget uit de premine.

Lees er alles over op de campagnepagina. Doe je mee? Vul dan je e-gulden ontvangstadres in: https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild

Pagina's: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 37